Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
22.11.08 - klo:18:21

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku

Kalastustukku

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Pilkki- ja onkifoorumi
|-+  Syötit
| |-+  Elävät syötit
| | |-+  kastemadot/kärpäsentoukat/surviaisentoukat ym.
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 3 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: kastemadot/kärpäsentoukat/surviaisentoukat ym.  (Luettu 1528 kertaa)
ThE PiLLKKiMaN
Vieras
« : 09.12.06 - klo:22:34 »

Eli mittees työ käytätte syötteinä ite tulee käytettyä kastematoja, jos niitä jostain löytää, mutta pääosin kärpäsen toukkia .Koskaan en surviaisen toukkia käyttänyt.Eli miten eri syötit toimii ja onko syötillä väliä eri kalalajien suhteen Huh  kiitos jo etukäteen hyvistä vastauksista mitä toivottavasti tulee Iskee silmää
tallennettu
The JuQ
Jäsen
*
Asuinpaikka: joensuu,

jakkara

kalastajajuQ@hotmail.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #1 : 19.12.06 - klo:18:59 »

En ole itse huomannut mitään eroa surviaisen tuokilla ja madoilla. Eikös se pilkistä riipu mitä kalaa tulee?
Ainakin jollain tahnoilla pitäs tulla lohia?
« Viimeksi muokattu: 18.02.07 - klo:19:56 kirjoittanut the juQ » tallennettu

Vihaan lunta jäällä.
HeQ
Jäsen
*
Asuinpaikka: Joensuu

Ptkukelkalla pääsee!

nokkaposti@hotmail.com
Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #2 : 27.12.06 - klo:00:09 »

Itse käytän kärpäsentoukkia, tavallisia kastematoja kun ei maasta saa talvella kaivettua jote ne joutuisi itse kasvattamaan. Ja ne toukatkin ostan kaupasta. Kuinka surviaisentoukat toimivat, itse en ole niihin itse törmännyt?? Järkyttynyt
tallennettu

Niimpä...
Atte
Jäsen
*
Asuinpaikka: Nokia

atte89@luukku.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #3 : 27.12.06 - klo:00:51 »

Itse käytän kärpäsentoukkia, tavallisia kastematoja kun ei maasta saa talvella kaivettua jote ne joutuisi itse kasvattamaan. Ja ne toukatkin ostan kaupasta. Kuinka surviaisentoukat toimivat, itse en ole niihin itse törmännyt?? Järkyttynyt
Et oo törmänny surviasiin Järkyttynyt Niitä mä tavallisesti käytän, kerran olin niitä itse nostamassakin...likaista hommaa käsipelillä. Yhdellä haavaisulla tulee keskimäärin vähän yli 50 surviaista. Surviaisilla saa kaikkein parhaiten kalaa, varsinkin huonolla syönnillä. Surviaiset on niin pieniä että niitä kannaattaa laittaa koukkuun kerralla kaksi. Joskus surviaset kestävät koukussa yhden kalan. joskus jopa kymmenen. (Riippuen kalasta, syötin laadusta, syötin pujottajasta ja koukusta.)

Kärpäsentoukkia käytän melko harvoin, mutta käytän kuitenkin varsinkin särjelle ja joskus pienelle ahvenelle. Silmää käytän todella usein sekä tapsissa että pystyssä. Silmä pysyy joskus koukussa jopa useita satoja ahvenia. Purkki surviaisentoukkia maksaa meilläpäin noin 3 €/purkki. Surviaisia kannattaa säilyttää jääkaapissa tai muuten viileässä vedessä ja niillä täytyy olla tarpeeksi vettä. Vesi kannattaa vaihtaa parin päivän välein.
tallennettu
Jussi07
Jäsen
*
Asuinpaikka: Raahe/Olkijoki

Viime vuoden pannukarkeat

Profiili Sähköposti
« Vastaus #4 : 01.01.07 - klo:02:50 »

Kärpäsen toukka, kärpäsen toukka. Se säilyy hyvin ja on helppo pujottaa koukkuun. Eikä se purkillinen kalliskaan ole. 2e kaksi purkkia, jossa on noin 15-30 toukkaa.
tallennettu

Allu-Santeri
Jäsen
*
Asuinpaikka: Salo

aleksander_miikka_elias@hotmail.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #5 : 01.01.07 - klo:17:04 »

Kuinka paljon surviaisen toukat maksavat yleensä, vaiko pitääkö ne aina hakea itse? Huh
tallennettu
Allu-Santeri
Jäsen
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #6 : 01.01.07 - klo:17:11 »

Käyttääkö muuten kukaan eläviä kaloa esim. hauen kalastuksessa? Huh
tallennettu
Atte
Jäsen
*
Asuinpaikka: Nokia

atte89@luukku.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #7 : 01.01.07 - klo:18:01 »

Kuinka paljon surviaisen toukat maksavat yleensä, vaiko pitääkö ne aina hakea itse? Huh
Jospa lukisit tuon aikaisemman viestini...
tallennettu
Siikapossu
Jäsen
*
Asuinpaikka: Oulunsalo/Leningrad

Olavi Virta, legenda jo eläessään.

Profiili
« Vastaus #8 : 02.01.07 - klo:09:53 »

Ainakin hauen  iskukoukkukalastuksessa ja teikkionginnassa käytetään elävää kalaa syöttinä. Jos tarkoitat pilkintää, niin en minä ainaskaan.
tallennettu

"Lapinmies tekee pienen tulen ja istuu lähellä, Etelän mies tekee suuren tulen ja istuu kaukana."
Allu-Santeri
Jäsen
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #9 : 02.01.07 - klo:17:34 »

Jospa lukisit tuon aikaisemman viestini...

joo hupsista siellähän olitkin sanonut:D, mutta kiitos tiedosta Iskee silmää
« Viimeksi muokattu: 02.01.07 - klo:17:36 kirjoittanut Pepe_London » tallennettu
Allu-Santeri
Jäsen
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #10 : 02.01.07 - klo:17:36 »

Ainakin hauen  iskukoukkukalastuksessa ja teikkionginnassa käytetään elävää kalaa syöttinä. Jos tarkoitat pilkintää, niin en minä ainaskaan.

Joo tarkoitin pilkinnässä juuri Hymyilee
tallennettu
kirppu
Jäsen
*
Asuinpaikka: Keitele

Profiili Sähköposti
« Vastaus #11 : 03.01.07 - klo:16:27 »

Pakko kertoa teille yksi juttu asiaan liittyen,vaikka en usein käytäkkään elävää syöttiä.
Tämä tapahtui viime keväänä Lapissa.Oltiin vaimon kanssa yhdellä mettäjärvellä ongella.Siinä järvessä on isoa ahventa.Olin onkinut tasurilla tapani mukaan jo monta tuntia.Sitten iski joku ihme juttu mieleen,että laitanpa morrin ja surviaisen.Pujotin kaiken tieteen ja taiteen sääntöjen  mukaan neljä surviaista pienen pieneen morriin roikkumaan "päästään". Tuli sellainen nippu,mutta kun sen laski veteen niin se alkoi elää niinkuin pieni mustekala.Annoin sen vajota.Morri ei kerennyt edes pohjaan kun sitä vietiin.Ensimmäinen pääsi,mutta kaksi sain siltä reijältä.Ne oli niitä"puolikilosia",ja morrin päässä melkoisia menijöitä.Tämä on loppukevään hitti kun on lämmintä.

Toinen syötti mitä olen käyttänyt kans morrissa on tekosurviaisen ja kärpäsentoukan yhdistelmä.Pujotan morrin varteen kaksi n. 2,5cm mittaista tekosurviaista keskeltä kiinni, niin että koukun molemmille puolille jää saman mittainen pätkä roikkumaan.Sitten laitan morrin kärkeen erivärisiä kärpäsen toukkia 2-3 kpl, niin että ne elävät.Tällä voi onkia talvellakin.

Mun vaimo kehitti tätä lisää,ja laittoi pikävartiseen morriin ekaksi nämä kaksi tekosurviaista samalla tavalla ja sitten kuoreen pyrstön koukkuun.Sai sillä kilosen taimenen ihan normaalista järvestä.

Lapin mies opetti minua pujottamaan madon koukkuun(kesäkalastuksessa)Hän ei laittanutkaan matoa päästä kiinni vaan keskeltä,niin että molemmat päät jäi vapaaksi.Sitten hän laittoi vielä toisen madon samalla tavalla.

Lopuksi täyttyy vielä sanoa,että minä se ongin enimmäkseen tasurilla,koska ne isothan syö kalaravintoa. Iskee silmää
tallennettu

-Ahven on paras kala-
jonski88
« Vastaus #12 : 03.01.07 - klo:16:41 »

Kärpäsentoukkia tulee käytettyä pääasiassa. Surviaisia käyttäisin mielelläni,mutta huono saatavuus on esteenä. Surviaiset kun tuntuvat kelpaavan huomattavasti paremmin huonolla syönnillä.
Ahvenen silmää käytän aina kun kala vaan hyväksyy sen. Yleensä pitää olla kova syönti, että kelpaa.
Kastemadoista minulla on todella vähän kokemusta, mutta kalaa niilläkin olen saanut.
Suosikki syöttiyhdistelmä jota käytän on valkoinen kärpäsentoukka ja siihen höysteeksi pari surviaista. Todella tehokas ollut usein.. Iskee silmää
tallennettu
Varis
Jäsen
*
Asuinpaikka: Kuusamo

Profiili
« Vastaus #13 : 20.01.07 - klo:22:05 »

Tuolta ainakin löytää surviasen toukkia,etsi googlella lisää, Kuusamon Syötti Kalevi Ronkainen Tmi
tallennettu
masa
Jäsen
*
Asuinpaikka: Liminka(ketunmaa)

Profiili
« Vastaus #14 : 21.01.07 - klo:12:05 »

Myydäänkös esim. kärkkäisellä surviais sääsken toukkui? Kun viime talvena en löytänyt niitä mistään mutta setä toi kolme purkkia survareita.
tallennettu

elämän a ja o välissä äl ja koo
Sivuja: [1] 2 3 | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.2 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi Juha Söderholm                 (C) Pilkki.info