Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
07.08.08 - klo:22:15

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku

Kalastustukku

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Pilkki- ja onkifoorumi
|-+  Kalastuspaikat
| |-+  Etelä-Suomi
| | |-+  Tammelan Pyhäjärvi
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] 3 4 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Tammelan Pyhäjärvi  (Luettu 2087 kertaa)
El Samu
Jäsen
*

Karkuuttaja

tap-sam@hotmail.com
Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #15 : 18.02.08 - klo:21:47 »

Vaan eipäs unohtunutkaan. Kyllä se sielä on...
tallennettu

Kyllä tässä on laituri...
Perkis
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #16 : 18.02.08 - klo:22:02 »

Tässäpä jonkimoinen "opaste":

1.
Pappilanrannassa oleva pieni saari, jonka vieressä pieni kivikko. Tästä on noussut parhaiten hopea/kupari pystyllä, joka on höystetty kärpäsentoukalla. Myös pieni tasuri on             
    antanut ahventa. Itse sain tästä viikonloppuna ensimmäisen morrikalani oranssilla morrilla, saalis oli n.150g särki. Huomenna joskus 15.00-16.00 aikaan ollaan menossa tuonne.

2. Pari saarta, jonka vieressä paljon pieniä kiviä. Kesällä nousi pienellä lipalla älyttömästi ahventa, ja siinä tuntuu pyörivän melkoisesti sakkia joka päivä. Ilmeisesti kalaa siis nousee. Pystyllä kuulemma vedelleet tuosta.

3. ja 4. Haitasten syvemmällä puolella (3.) hyvä kuhapaikka, josta kesäisin nousee kuhaa todella hyvin. Tässä sellainen pieni syvänne, jossa tuntuvat viihyvän. Tuo 4. taas on ennemmin ahvenpaikka, ja on Haitasten ja pienen saaren välissä. Jos kuhaa haluaa, niin iso tasuri tai pysty.

5. ja 6. Lamalanlahti. Keskellä lahtea on kivikko, josta kesäisin tulee ahventa. Eilen oli kaveri ja hänen isänsä saaneet ihan kunnollista appuraa tuosta "nokasta." (5.) Tasureilla nostelivat nuo.

7. Todella pieni salmi suoraan Venesillalta etelään. Joku kertoi tänään saaneensa tuosta aivan keskeltä salmea pari kassillista ahvenia tasurilla.

8. En tiedä minkälaisessa tilassa on jää tuola, mutta jos on, niin kannattaa käydä koklaamassa. Tuolta voisi saada jopa hauen pilkkiin, jos vain sopivan paikan löytää, niitä kun tuppaa olemaan niin monia. sellainen 5-9cm tasuri varmaan melkosen hyvä.

Toivottavasti näistä ny jotain apua.

Näistä on enemmän kuin paljon apua! Kiitokset! Tuo kuha kyllä kiinnostaa sen verran että varmaan tuo 3 kohta käydään kairaamassa ainakin. Myös muita lähistöllä olevia paikkoja kyl kierrellään että edes jotain tulisi.
tallennettu
Allu-Santeri
Jäsen
*

aleksander_miikka_elias@hotmail.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #17 : 19.02.08 - klo:10:54 »

Vaan eipäs unohtunutkaan. Kyllä se sielä on...

Missä?  Huh Mulla on silmissä vikaa sit ku ei osu silmään vaikka kuinka katson.  Hymyilee leveästi (Tai sit näyttö temppuilee)

Edit: vai onko 7&8 sama kohta?  Pyörittää silmiään
« Viimeksi muokattu: 19.02.08 - klo:10:56 kirjoittanut Allu-Santeri » tallennettu
mika922
Jäsen
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #18 : 19.02.08 - klo:11:11 »

Katso ihan oikeaan alakulmaan, siellä se on. Iskee silmää
tallennettu
Allu-Santeri
Jäsen
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #19 : 19.02.08 - klo:11:55 »

Joo se on jossain muussa vikana kuin mun silmissä.  Pyörittää silmiään Nimittäin mulla ei ole mitään 8 palluraa missään alakulmassa.
tallennettu
Tonnikala85
Hallitseva Punaniska
Ylläpitäjä
Jäsen
*

tonnikal@mbnet.fi
Profiili Sähköposti
« Vastaus #20 : 19.02.08 - klo:15:10 »

Joo se on jossain muussa vikana kuin mun silmissä.  Pyörittää silmiään Nimittäin mulla ei ole mitään 8 palluraa missään alakulmassa.

7 pallurasta oikealle alaviistoon, sielä aivan lahden pohjukassa on 8 pallura Iskee silmää
tallennettu

Perkis
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #21 : 19.02.08 - klo:15:19 »

Kairattiin tuosta kakkosen kohtaalta reikiä klo 9 aamusella, ei mitään eloa. Siirryttiin tuohon 3 kohtaan kairailee sinne tänne lähelle verkkoja, ei mitään. Hypeltiin railon yli kohti 4 kohtaa ja pidettiin kahvepaussi siinä kahden saaren välissä, ei mitään eloa. Lähettiin tuonne keskemmälle suunnistaa siitä saarilta, taas lähelle siellä sijaitsevia verkkoja ja saaliiks tuli 2 sekuntia siimoissa viihtynyt kala joka ei noussut kuitenkaan sitten ylös asti. Muutoin ei mitään eloa. En tiedä mahtoiko olla nyt kalamiehissä ja ottivehkeissä vaan vika... Huh Ehkä sitten ensi kerralla.

Keli kyllä suosi pilkkijää aamusella vaikka kireä -8 asteen pakkanen pistikin hieman miettimään kylmyyttä. Jää piti kyllä melkoista elämäänsä järvellä, välillä pisti miettimään että tarttis varmaan vaihtaa pilkkipaikkaa kun alkaa railo rutisee perseen alla Hymyilee
tallennettu
Allu-Santeri
Jäsen
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #22 : 19.02.08 - klo:15:26 »

7 pallurasta oikealle alaviistoon, sielä aivan lahden pohjukassa on 8 pallura Iskee silmää

Okei. Vaikka ei se edelleenkään näy mulla.  Hymyilee leveästi
tallennettu
El Samu
Jäsen
*

Karkuuttaja

tap-sam@hotmail.com
Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #23 : 19.02.08 - klo:18:19 »

Käytiin Juhoxin ja hänen isänsä kanssa heiluttelemassa pystyä tuossa 1. kohdassa tänään tuossa klo. 16.00-17.00. Saaliina viisi ahventa, joista isoin n. 300g, yksi särki sekä pari kiiskeä. Sinne vaan Perkis seuraavalla kerralla.

EDIT: AS:älle alhaalla kartta.  Iskee silmää

* kartta2.jpg (186.7 kilotavua, 849x500 - tarkasteltu 63 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: 19.02.08 - klo:18:22 kirjoittanut El Samu » tallennettu

Perkis
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #24 : 19.02.08 - klo:22:51 »

Käytiin Juhoxin ja hänen isänsä kanssa heiluttelemassa pystyä tuossa 1. kohdassa tänään tuossa klo. 16.00-17.00. Saaliina viisi ahventa, joista isoin n. 300g, yksi särki sekä pari kiiskeä. Sinne vaan Perkis seuraavalla kerralla.

Joo mä luulen et me suunnataan ens reissu tonne 4. pisteelle aika vankasti ja aletaan sieltä ettii sitä kuhaa. Toinen on sit tietty mistä ajatus heräs että tuo viereinen järvi joka on paljon syvempikin, siellä ainakin porukka istu pelkästään keskel järvee. Eli kuha on kyllä kohteena jos vaan jäät pysyy. Pistä loppuviikosta viestii et miten jäät voi siel tammelan suunnal.
tallennettu
El Samu
Jäsen
*

Karkuuttaja

tap-sam@hotmail.com
Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #25 : 20.02.08 - klo:08:30 »

Joo, tehdään näin. Koitan nyt joka päivä käydä vilkaisemassa tuolla, kun kerran pääsee vielä. Tuo toinen järvi on Kuivajärvi, sekin melkoisen hyvä kuhajärvi, mutta itse en ole sieltä saanut sieltä kuin muutaman ahvnen ja hauen, tosin en sielä pahemmin käykään.
tallennettu

El Samu
Jäsen
*

Karkuuttaja

tap-sam@hotmail.com
Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #26 : 20.02.08 - klo:17:01 »

Tänään taas tuli nopeasti käytyä tuolla 1. kohdassa, ja kairailin sellaiset kymmenisen reikää. Kaikki kokeilin kahdella eri pystypilkillä, eikä yhtää mitään. Juuri kun olin lähdössä, pakista pilkotti tuo Nilsun 4.5cm (ilmeisesti) kupari vihreä tasari pitkällä massukoukulla. No, pari toukkaa kiinni, ja kun nykäisi pari kertaa, joku pieni ahvenparvi löysi tuon. Koko ajan joku tökki, mutta kiinni ei jäänyt. Kun mitään ei enää tapahtunut, päätin mennä tuohon ensimmäiselle reiälle, mistä eilen tuli tuo 300g. Kun laskin pilkin, ja tein vahvan ja pitkän vedon, tuntui pilkissä kunnon jumpsautus, ei kiinni. n. 5min leikin tuon kanssa, kunnes sain koukkuun, ja tottakai pilkki jäähän kiinni. 
tallennettu

Emppu
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #27 : 20.02.08 - klo:17:54 »

Laitoitkin ylös näköjään noi yleiset paikat missä on aina porukkaa! Virnistää Virnistää
On siellä muitakin paikkoja mistä löytyy kalaa. Mutta noista on hyvä aloittaa! Virnistää Virnistää

Sunnnuntaina olen itse menossa tuonne taasen.
Onko muita menossa?! Virnistää
« Viimeksi muokattu: 20.02.08 - klo:17:57 kirjoittanut Emppu » tallennettu

Kireitä siimoja...
Emppu
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #28 : 20.02.08 - klo:17:59 »

Vai että peukalolahti! Tuolta on kaveri saanut kesällä +8kg hauen. Virnistää
tallennettu

Kireitä siimoja...
Allu-Santeri
Jäsen
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #29 : 21.02.08 - klo:12:04 »

Joo nyt näkyy. Tiedä syytä sitten, miksei ensimmäisessä kuvassa näy.  Huh
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.2 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!

Uistelu, Kalastus, Pelikonsolit, Liikkeenjohdon konsultointi, ATK-Yrityspalvelut, Jerkit, Kalastus keskustelut, Kalasaaliit, Alamitat, Vesivahinko, Kalastus keskustelut, Antiikki, Alvar Aalto, Tuolit, Ilmalämpöpumppu, Mitsubishi Ilmalämpöpumppu, Panasonic ilmalämpöpumppu, Yrityssaneeraus, ATK-huolto, Ylläpitopalvelut, ATK-suunnittelu, Vakiointi, ATK-tuki, Jäähdytyslaitteet, Ilmankostuttimet, Ilmankuivaimet

WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi Juha Söderholm             (C) Pilkki.info ja Onginta.info