Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
30.08.08 - klo:06:04

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku

Kalastustukku

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Pilkki- ja onkifoorumi
|-+  Välineet
| |-+  Kairat
| | |-+  Kairan terän teroitus.
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Kairan terän teroitus.  (Luettu 1013 kertaa)
igors
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #15 : 06.08.07 - klo:10:58 »

Eipä noita seppiä taida nykyään löytyä, mutta kalastustarvikkeiden erikosiliikkeissä on silloin tällöin jokin teroituspalvelu.  Itseltä se ei oikein helposti onnistu kun siinä on kuitenkin useampia tekijöitä jotka täytyisi ottaa huomioon. Itselläni kävi juuri niin että se tuli huomattavasti huonommaksi kun sitä yritin ensinmäisen kerran teroittaa Järkyttynyt  Vaihtoterät ovat aivan järkevä ostos.
tallennettu

vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia.
Himopilkkijä89
Jäsen
*

atte89@luukku.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #16 : 06.08.07 - klo:14:16 »

Viime talvena kairasin ekan kerran kiveen. Vein terän teroitukseen pyöräliikkeeseen ja hain seuraavana päivänä pois. Hintaa teroitukselle tuli muistaakseni vähän alle 10€.

Kairasin kiveen klo 11 pilkkikisassa jonka kilpailuaika oli 9.00-14.00. Ei paljoa haitannut vaan voitin sarjani ja olin koko porukan noin 50-60 pilkkijästä 2. paras. "Voittokalat on hauskin vetää muiden reijistä."  Cool
« Viimeksi muokattu: 20.08.07 - klo:18:36 kirjoittanut Himopilkkijä89 » tallennettu

Jäitä odotellessa
igors
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #17 : 06.08.07 - klo:14:25 »

Lainaus Himopilkkijä: "Voittokalat on hauskin vetää muiden reijistä."   Hymyilee leveästi Hymyilee leveästi  Loistavaa!
tallennettu

vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia.
jarski80_
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #18 : 01.03.08 - klo:13:46 »

viekää mielummin ammatti miehelle teroitettavaksi kairan päät.
tallennettu

ei se saalis, vaan se fiilis.
Emppu
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #19 : 01.03.08 - klo:15:09 »

Ammatti miehelle vaan teroitettavaksi. Ei maksa täällä forssassa ainakaan kauheita onko jotain 8-10€ pintaan teroitus.
Ja hyvin teroittaa. Menee sen jälkeen pari talvea. Paitsi jos kolauttaa terän pilkillä kiveen.  Virnistää Virnistää
tallennettu

Kireitä siimoja...
El Samu
Jäsen
*

Karkuuttaja

tap-sam@hotmail.com
Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #20 : 01.03.08 - klo:17:25 »

Ammatti miehelle vaan teroitettavaksi. Ei maksa täällä forssassa ainakaan kauheita onko jotain 8-10€ pintaan teroitus.
Ja hyvin teroittaa. Menee sen jälkeen pari talvea. Paitsi jos kolauttaa terän pilkillä kiveen.  Virnistää Virnistää

Forssan kalastustarvikkeessa kairan teroitus maksaa 10€ + terän irroitus ja kiinnitys 2€. Eli kannattaa ottaa valmiiksi irti niin säästää pari euroa. Laatu tuntui olevan melkoisen hyvää, ja teroitus vie parhaimmassa tapauksessa vain muutaman minuutin. Myös jääsahat yms. teroitukset onnistuu.

Itse ei onneksi kuitenkaan tarvitse minnekkään nuita teroitettavaksi tarvitse viedä, isä kun homman melko hyvin osaa.
tallennettu

Kyllä tässä on laituri...
jarski80_
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #21 : 01.03.08 - klo:18:02 »

jotkut osaa teroittaa itse, minä en ole kokeillut sitä ollenkaa voi mennä terä mun käsittelyllä huonompaan kuntoon.
onneksi on vaihtopää mulla kairaan jos tylstyy uusi tilalle. ja kalastus voi jatkua.

tallennettu

ei se saalis, vaan se fiilis.
Emppu
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #22 : 01.03.08 - klo:20:38 »

Olen kuullut juttua että kalastustarvikkeeseen tulee pohjoisesta pahvilaatikollinen kairanteriä
aina kauden alussa. Joten ei huonoa työtä voi silloin tehdä.  Virnistää Virnistää
tallennettu

Kireitä siimoja...
El Samu
Jäsen
*

Karkuuttaja

tap-sam@hotmail.com
Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #23 : 01.03.08 - klo:21:35 »

Olen kuullut juttua että kalastustarvikkeeseen tulee pohjoisesta pahvilaatikollinen kairanteriä
aina kauden alussa. Joten ei huonoa työtä voi silloin tehdä.  Virnistää Virnistää

Tarkoitatkos nyt sitä että tuola ei niitä teroitettaisi, vaan vaihdettaisiin saman tien uusiin? Anteeksi jos tajusin väärin, mutta voin kyllä ihan itse todistaa, että kyllä se Hannu ne itse teroittaa, siinä vieressä kun seurasin.  Iskee silmää
tallennettu

Kyllä tässä on laituri...
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.2 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!

Uistelu, Kalastus, Pelikonsolit, Liikkeenjohdon konsultointi, ATK-Yrityspalvelut, Jerkit, Kalastus keskustelut, Kalasaaliit, Alamitat, Vesivahinko, Kalastus keskustelut, Antiikki, Alvar Aalto, Tuolit, Ilmalämpöpumppu, Mitsubishi Ilmalämpöpumppu, Panasonic ilmalämpöpumppu, Yrityssaneeraus, ATK-huolto, Ylläpitopalvelut, ATK-suunnittelu, Vakiointi, ATK-tuki, Jäähdytyslaitteet, Ilmankostuttimet, Ilmankuivaimet

WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi Juha Söderholm             (C) Pilkki.info ja Onginta.info