Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
30.08.08 - klo:15:32

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku

Kalastustukku

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Pilkki- ja onkifoorumi
|-+  Välineet
| |-+  Kelat
| | |-+  Kelaongintakelat
| | | |-+  Mikä on kelaonginta kela?
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Mikä on kelaonginta kela?  (Luettu 1096 kertaa)
The JuQ
Jäsen
*

jakkara

kalastajajuQ@hotmail.com
Profiili Sähköposti
« : 04.02.07 - klo:14:43 »

Niin mikä se on?   En vain tiedä Nolostunut
tallennettu

Vihaan lunta jäällä.
Tonnikala85
Hallitseva Punaniska
Ylläpitäjä
Jäsen
*

tonnikal@mbnet.fi
Profiili Sähköposti
« Vastaus #1 : 04.02.07 - klo:14:45 »

Eiköhän tämä tarkoita tälläiseen teleskooppi onkeen kiinnitettävää kelaa, tälläinen käsitys mulla ainakin on tästä.
tallennettu

Allu-Santeri
Jäsen
*

aleksander_miikka_elias@hotmail.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #2 : 04.02.07 - klo:15:18 »

Joo, minunkin mielestäni se on tuommoinen teleskooppi onkeen kiinnitettävää kela.  Hymyilee
aivan varma en ole.
tallennettu
The JuQ
Jäsen
*

jakkara

kalastajajuQ@hotmail.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #3 : 05.02.07 - klo:12:46 »

Joensuun moto.netissä maksoi 50e. Tuollaisen vois ostaa joskus hauen pilkintään?
tallennettu

Vihaan lunta jäällä.
kirppu
Jäsen
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #4 : 18.02.07 - klo:18:09 »

Tämä voisi tarkoittaa sellaista vapaa(50-70cm),mihin voi kiinnittää kelan.Olen nähnyt niitä muutamia kaupoissa.Ne on sellaisia pikkuhyrriä,mitkä varmaan keväällä toimii,kun ei ole pakkasta.Itse ostin pari tälläistä vapaa tasurionkimiseen,ja kiinnitin niihin perhokelat.Ihan hyvä niillä oli onkia,mutta perhokeloissa jarrua ei saa niin kiinni kun haluaisin.Vaikea on kylmällä pitää sormilla kelaa lukittuna hyvän vastaiskun saamiseksi.Testasin perhokeloja pohjoisessa ja vähän myös isolla järvellä.Vaimo on onkinut sellaisella koko talven.
En kyllä loppupelissä tajua mikä tuo kelaonginta kela on. Tuo mistä kerroin voisi olla kelaonginta vapa.
tallennettu

-Ahven on paras kala-
mauska
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #5 : 16.07.07 - klo:12:05 »

tuolta löytyy jonkin verran kelaonginta tavaraa http://www.triana.fi/ lisäksi olen nähnyt perhokelan tyylisiä keloja myös käytettävän.
tallennettu

"Jos siitä vähän tippuu niin ei se paljoo vuoda"
igors
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #6 : 16.07.07 - klo:17:51 »

Mistähän tämäkin kysymys oikeastaan on alkunsa saanut. Pyörittää silmiään Kyllä minä käsittäisin tuon kysymyksen juuri siten kun se on kirjoitettu, eli kelaonginnassa käytettävä kela.  Siis onginta jossa on kela käytössä. Itselläni on "eläkkeelle" siirtyneitä keloja laitettu palvelemaan teleskooppiongen kelana.  Siinähän ei enään ole niin kelauksen kuin jarrunkaan kanssa niin väliä kunhan tavallaan toimii siimavarastona.  Kuten mauska kirjoittikin niin minullakin oli vuosikymmeniä sitten käytössä juuri tuollaisia lähinnä perhokelan tyylisiä( mutta huomattavasti halvempia) käytössä.
tallennettu

vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia.
vonbaum
Jäsen
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #7 : 29.10.07 - klo:21:05 »

Tuolla Onkitukku Trianan sivuilla kelaongintakelat näyttävät olevan ihan tavallisia haspeleita. Sensijaan kelaongintavavat ovat hassuja onkivavan ja heittovavan yhdistelmiä, so. nelimetrisiä onkivapoja, joissa on kelakiinnikkeet. Nuo muuten taitavat tarvita kalastusluvan, nehän soveltuvat heittokalastukseen.

Joku tuolla mainitsikin tuollaiset lyhyemmät vavat. Itse ostin venepilkkivavaksi 120-senttisen Daiwan Jupiter -vavan ja Daiwa Silvercast -umpikelan. Mainio yhdistelmä, jolla voi hetken mielijohteesta myös virvelöidä. Siis täysin umpijäykällä parin kyynärän vavalla lentää uistin yllättävän pitkälle. Pilkkiessä ei tarvitse kuin painaa nappia, ja pilkki sujahtaa pohjaan. En ihmettele, että tarpeeksi siimasoppaa keittäneet kalamiehet ovat vaihtaneet ihmekelat idioottivarmoihin umpikeloihin. Maksoivat Motonetissä yhteensä vajaa neljäkymppiä.

Itse olen ihmetellyt, mikä helkkari on kirjolohivapa. Sellaisena myydään ainakin hassua lyhyttä pilkkivavan näköistä vapaa, jossa muistaakseni oli yksi rengas päässä ja pikku haspeli tai hyrrä, en muista tarkkaan. Oisko ollut Fladenin tai Shakespearen. Tämä on tietysti jo ihan muu aihe, mutta miten ihmeessä tuolla kalastetaan, ja missä?
tallennettu
freakloader
Jäsen
*

freakloader@gmail.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #8 : 30.10.07 - klo:13:54 »

Itse olen ihmetellyt, mikä helkkari on kirjolohivapa. Sellaisena myydään ainakin hassua lyhyttä pilkkivavan näköistä vapaa, jossa muistaakseni oli yksi rengas päässä ja pikku haspeli tai hyrrä, en muista tarkkaan. Oisko ollut Fladenin tai Shakespearen. Tämä on tietysti jo ihan muu aihe, mutta miten ihmeessä tuolla kalastetaan, ja missä?

Muistaakseni noita käytetään kirjolohen pilkkimisessä, kun kyseinen kala kai asettaa perusahventa pahempia vaatimuksia esimerkiksi pilkkikelan siimatilavuudelle ja jarrulle...
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.2 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!

Uistelu, Kalastus, Pelikonsolit, Liikkeenjohdon konsultointi, ATK-Yrityspalvelut, Jerkit, Kalastus keskustelut, Kalasaaliit, Alamitat, Vesivahinko, Kalastus keskustelut, Antiikki, Alvar Aalto, Tuolit, Ilmalämpöpumppu, Mitsubishi Ilmalämpöpumppu, Panasonic ilmalämpöpumppu, Yrityssaneeraus, ATK-huolto, Ylläpitopalvelut, ATK-suunnittelu, Vakiointi, ATK-tuki, Jäähdytyslaitteet, Ilmankostuttimet, Ilmankuivaimet

WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi Juha Söderholm             (C) Pilkki.info ja Onginta.info