Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
07.01.09 - klo:17:03

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku

Kalastustukku

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Pilkki- ja onkifoorumi
|-+  Kalastuspaikat
| |-+  Länsi-Suomi
| | |-+  Loimijoen onkisaaliit
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Loimijoen onkisaaliit  (Luettu 4037 kertaa)
Mikko10
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Asuinpaikka: Pori

Säyne-enkka kesältä -08

Profiili
« Vastaus #75 : 13.06.08 - klo:00:23 »

Komean toutaimen Southpaw kiskonut. Hymyilee
tallennettu

igors
Jäsen
*
Asuinpaikka: pori

Profiili
« Vastaus #76 : 13.06.08 - klo:06:54 »

..." Vapa oli puoliksi vedessä mutta se oli jäänyt onneksi kiinni laiturilla tikapuihin"  Virnistää  Virnistää  Entäs jos siinä olisikin käynyt joku isompi kuha moikkaamassa olisitko nyt sitten ilman onkeja. Hymyilee leveästi  Komea toutain oli tullut, tuollaisen jo huomaa kyllä siiman päässä.  Taitaa sitä kuhaakin sitten siellä olla, toivottavasti saat vielä kunnon kuhan ilman ettei se vie kaikkia vehkeitä mennessään.
tallennettu

vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia.
kuhankeittäjä92
Jäsen
*
Asuinpaikka: Pori <3

Elämäni ensimmäinen kuha 11-vuotiaana. :D

juza.1@hotmail.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #77 : 13.06.08 - klo:09:05 »

Onnea ennätyksestä, en tienytkään, että sieltä myös nousee kuhaa. Rikot sitten ensi kerralla kuha enkan. Iskee silmää
tallennettu

Kalastus ennen kaikkea! Iskee silmää
Puddi
Jäsen
*
Asuinpaikka: Alastaro

Jussi_a@luukku.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #78 : 13.06.08 - klo:13:55 »

Kiitoksia kaikille  Hymyilee

Ei ne juhlat tähän loppuneet; aamupäivällä täällä jyrisi ukkonen. Se on usein ollut hyvä hetki saada kuhaa täällä päin.
Ei muuta kuin onget veteen ja odottamaan. Istuin hiljaa siinä laiturilla on kuuntelin mp3-soittimellani musiikkia. Vartti oli mennyt on varovainen tärppi rikkoi hiljaisuuden.
Musiikit pois ja valmistauduin seuraaviin tärppeihin. Hetken kuluttua parempi tärppi ja kiinni oli. Sieltä nousi haavittavaksi 51cm pitkä ja 960 grammaa painava uroskuha.
Irrotin koukun ja verestin sen.

Latasin uuden salakan koukkuun ja heitin takaisin jokeen.

Ukkonen meni vähitellen ohi ja sade alkoi ropista alas. Onneksi otin varmuuden vuoksi sadetakin mukaan Hymyilee
Ei aikaakaan kun toisenkin pohjaongen herkistetty vapa nyökkäsin. Sieltä sain jo päivän toisen kuhan. Se oli hieman pienempi, mitat 46cm ja 660 grammaa.
Se oli myös uros ja päästin sen jatkamaan sukuaan.

Ei kuhaenkka vielä rikkunut mutta olen iloinen sillä nämä 3 kuhaa ovat olleet ensimmäiset kuhat kautta-aikain, jotka olen saanut omasta rannasta.

* ukkosen kuhat.JPG (172.52 kilotavua, 1229x922 - tarkasteltu 36 kertaa.)

* ukkosen kuhat (1).JPG (212.25 kilotavua, 1229x922 - tarkasteltu 31 kertaa.)
tallennettu

~Hän putoaa kuin eno veneestä~
Mikko10
Yleisvalvoja
Jäsen
*

Säyne-enkka kesältä -08

Profiili
« Vastaus #79 : 13.06.08 - klo:15:42 »

Hyvä Southpaw, hienoja kuhia Hymyilee Olisi kyllä hienoa jos pääsisi pihanpoikki kävellen kalaisan joen rannalle  Pyörittää silmiään
Etkö viimevuonna saanut myös yli nelosen kuhan täyllä?
tallennettu

Puddi
Jäsen
*

Jussi_a@luukku.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #80 : 13.06.08 - klo:16:31 »

Olet Mikko aivan oikeassa, ennätyskuha 4,42kg tai 4,62kg (punnittiin kahdella eri puntarilla) oli suuri naaras. Se tuli myös salakalla Loimijoesta.

Noniin tuli se tämän päivän kolmaskin kuha sieltä. Aivan vaan kalojen koot kasvavat. Nyt kuha painoi jo 3,1kg ja se oli koiraskuha kaiken lisäksi.
Pisti muuten UL-kelalla aika hyvin kampoihin. Mahtui juuri ja juuri pieneen haaviini. En ole koskaa saanut noin vihaista kuhaa. Potki haavissa niin pirusti ja eikä antanut irroittaa koukkua millään. Pakko se oli kopata, koukkukin oli puoliksi vatsassa. Mittaa löytyi 69cm ja se on samalla suurin kala, mitä olen meidän rannasta saanut.

Nyt tuo kuha odottaa pakastimessa vuoroaan uuniin  Näyttää kieltä

Kuvia oli hieman vaikea ottaa kovan sateen vuoksi ja yksin kun oli niin piti kuva ottaa ajastimella.
Tässä muutama kuva. Kuvassa on myös koukku, jolla näitä kuhia kalastan.

* uroskuha 3,1kg.JPG (135.9 kilotavua, 1076x807 - tarkasteltu 38 kertaa.)

* uroskuha 3,1kg (2).JPG (155.55 kilotavua, 1110x833 - tarkasteltu 30 kertaa.)

* uroskuha 3,1kg (3).jpg (69.99 kilotavua, 640x480 - tarkasteltu 40 kertaa.)

* koukku.JPG (149.78 kilotavua, 640x480 - tarkasteltu 36 kertaa.)
tallennettu

jakezu
Jäsen
*
Asuinpaikka: Multia, Suomi Finland

Henkeen ja vereen pystypilkkijä! ;)

jas_ka_95@hotmail.com
Profiili
« Vastaus #81 : 13.06.08 - klo:19:38 »

onnittelut hienoista kuhista!  Hymyilee

ilmeisesti käytät haspelikeloja? ja sitä myöten normaaleja heitto-vapoja? ja ilmeisesti näillä sait sen 4,62kg kuhan?

niin se 4,62kg kuha on varmasti ollut kova vastus.. olen itse saanut uistellen 4,97 kuhan, ja se oli aivan mahdoton... Virnistää
tallennettu

henkeen ja vereen pystypilkkijä! Iskee silmää
igors
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #82 : 13.06.08 - klo:20:16 »

Jeeees!   Virnistää  Suuret onnittelut täältä porista.  Onpas komea kuha, itse en ole saanut kuin joitakin "vauvakuhia" ja kuitenkin arvostan kuhaa ruokakalana aivan mielettömästi.  Vaihtaisin heti kymmenen haukea yhteen kuhaan jos vain se olisi mahdollista.  Seuraavaksi varmaan sidot sitten heittovarusteet kettingillä kiinni puuhun jos vaikka nuo kuhat tätä vauhtia isonevat. Pyörittää silmiään
tallennettu

Mikko10
Yleisvalvoja
Jäsen
*

Säyne-enkka kesältä -08

Profiili
« Vastaus #83 : 13.06.08 - klo:22:24 »

Onnittelut täältäkin, varmaan hienoa saada omasta rannasta noin komea kuha Hymyilee
tallennettu

-dasse-
Jäsen
*
Asuinpaikka: Vantaa

Kalastusta ei mikään voita :)

Profiili
« Vastaus #84 : 14.06.08 - klo:13:50 »

Onnitelut täältäkin.... Iskee silmää
tallennettu

Daniel
kuhankeittäjä92
Jäsen
*
Asuinpaikka: Pori <3

Elämäni ensimmäinen kuha 11-vuotiaana. :D

juza.1@hotmail.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #85 : 15.06.08 - klo:09:55 »

Onnitelut täältäkin.... Iskee silmää

Myös täältä. Hymyilee
tallennettu

Kalastus ennen kaikkea! Iskee silmää
Puddi
Jäsen
*

Jussi_a@luukku.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #86 : 16.06.08 - klo:13:33 »

Kiitos vielä kaikille  Hymyilee

Jakezu: Käytössä oli Ul-kelan kanssa Daivan haspelikela. Ennätyskuha tuli hieman eri välineillä. Silloin käytössä oli Shimanon 4000 ja vapana Shakespearin Ambibex 180cm.

Juu ehdottomasti kannattaa pelata varman päälle ja sitoa vehkeet kunnolla kiinni, ettei sitten tule yllätyksiä  Pyörittää silmiään

Viikonloppuna en päässytkään Loimijoella kalaan kun olin muutaman päivän poissa kotoa.
tallennettu

Puddi
Jäsen
*

Jussi_a@luukku.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #87 : 12.07.08 - klo:22:23 »

Nyt on pohjaonget taas viritetty, saas nähdä miten käy  Iskee silmää
tallennettu

Puddi
Jäsen
*

Jussi_a@luukku.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #88 : 13.07.08 - klo:00:18 »

Eipähän vielä tänä iltana napannut mutta toivottavasti aamulla saalista on ongessa.
tallennettu

igors
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #89 : 13.07.08 - klo:08:57 »

Vastaus #88 : tänään kello 00:18    Eipähän vielä tänä iltana napannut mutta toivottavasti aamulla saalista on ongessa.

Olen tuolla heittiksen puolella seurannut kun porukkaa kasaantuu vielä minun mielestäni öiseen aikaan.  Taitaa olla lähes sama meininki täääkin tuon illan suhteen jos klo 00.18 on vielä iltaa   Virnistää

ps. olen ottanut huomioon että southpaw on kirjoittanut tämän tuohon aikaan mutta kun matkaa kalapaikalle on vain alle sata metriä niin ei siihen matkaan ainakaan aikaa ole mennyt.  Toivottavasti siellä sitten olisi vaikkapa kuha joka liikkuu ja käy pyydyksiin iltaisin Iskee silmää   Niin ja sitten vielä että onhan nuo pohjaonget sitten ankkuroituna Iskee silmää

Vähän meni ot mutta olen antanut itseni ymmärtää että kun on tarpeeksi ikää niin silloin saa jo pikkaisen lipsua ja sitäpaitsi on ihan mukava kun edes joku kirjoittaa.
tallennettu

Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.2 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi Juha Söderholm                 (C) Pilkki.info