Noniin, eli tänään aamulla oltiin taas Alholahdella siinä klo 8 maissa. Siellä pilkki ennestää kolme ukkoa, ja vähän ajan päästä tuli viisi lisää.

Rupesi olemaan tunku niin suurta(ja syöntikin oli todella huono: koko paikan ainoa kala oli isän saama kiiski

) niin päätimme mennä 1½ tunnin päästä siirtyä Kolmen kiven karille. Siellä aloitin pilkkimisen paikasta, missä oli 3-4m vettä ja jäätä oli n.12cm. Varttiin ei nypyäkään ja sitten, kun nypy tuli, olin liian hidas eli kala ei jäänyt kiinni.

No,siirryin lähemmäs itse karia ja minä rupesin harrastaa näköpilkintää( on muuten jännää hommaa

). Vettä oli siinä kohtaa n.1m, joten pohjaan näki hyvin. Siinä pilkin taas vartin ja olin juuri ottamassa morria ylös, kun kookas siika(n.400g) tuli morini viereen ja otti sen suuhunsa. Äkkiä morri ylös ja uusi siikaennätykseni oli totta.

Aika pian sen jälkeen menimme vielä Valasrantaan, jossa pilkimme myöskin sen 1½ tunntia ja ainoa saalis oli minun saamani taloussiika. Muuten onnistunut reissu, vain pikkuveljeni ei saanut kalaa.

Tämä oli tämän kevään viimeinen pilkkireissu, ja ensi kerrala, kun mennään kalaan, mennemme luultavasti siikaa onkimaan meren rannalle.