Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
05.07.08 - klo:02:01

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku

Kalastustukku

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Pilkki- ja onkifoorumi
|-+  Kalastuspaikat
| |-+  Länsi-Suomi
| | |-+  Säkylän Pyhäjärvi
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 2 [3] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Säkylän Pyhäjärvi  (Luettu 1476 kertaa)
Perkis
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #30 : 22.02.08 - klo:07:56 »

Taitaapi nekin jäät kyllä melkosesti jo olla heikommat. Aurinko tuntuu sen verran korventavan jo päivällä ja nyt ku on yötkin jo melkein plussalla niin varovaisuutta siellä jäillä. Jään paksuus vaihtelee melkoisesti.
tallennettu
mika922
Jäsen
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #31 : 02.03.08 - klo:13:40 »

Nyt on lähtö Säkylään lähellä. Mikäs siellä on se jäätilanne?
tallennettu
Himopilkkijä89
Jäsen
*

atte89@luukku.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #32 : 02.03.08 - klo:15:18 »

Joo. Juuri Säkylästä tulleena voin sanoa ettei kaikkialla ole pilkittävät jäät. Järven pohjoispäässä olin pilkkikisassa, lähtö oli jostain hiekkarannalta. Tarkemmin en paikkaa tiedä kun ekaa kertaa olin tuolla puolella järveä. Jäätä oli 12-17cm, mutta alueella oli vaarallisia railoja. Kolme pilkkijää päivän aikana railoon putosi. Ja kalaa (ahventa) tuli todella huonosti, särkeä sen sijaan loputtomiin.
tallennettu

Jäitä odotellessa
jakezu
Jäsen
*

Henkeen ja vereen pystypilkkijä! ;)

jas_ka_95@hotmail.com
Profiili
« Vastaus #33 : 02.03.08 - klo:15:19 »

kävikö niille railoon pudonneille pahemmin?
tallennettu
Himopilkkijä89
Jäsen
*

atte89@luukku.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #34 : 02.03.08 - klo:15:34 »

Kukaan ei pudonnut kaulaa myöten vaan kaikki taisivat pudota vain puolittain.
Ei ainakaan kahdelle heistä käynyt kovin pahasti sillä putoamisesta huolimatta olivat sijoilla 5 ja 6. Viidenneksi sijoittunut kävi kotonaan Raumalla vaihtamassa kuivat vaatteet ja tuli takaisin joten antoi aika paljon tasoitusta. Isän setä oli tuo 6. tullut ja hän ei kastunut kuin jaloista. Kolmannesta putoajasta ei oo tarkempaa tietoa.
tallennettu

Jäitä odotellessa
mika922
Jäsen
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #35 : 02.03.08 - klo:18:16 »

Juu tiedän tuon uimarannan sielä pohjois päässä. Se on matala pitkän matkaa, eikä hukkumisvaara ole siinä kohtaa kovin suuri. Voin tosin erehtyäkin. Mutta asiaan. Oltiin siis isän ja pikkuveljien kannsa pilkillä Pöytyän lomamökkien kohtaa, jos joku tietää. Kolmen tunnin pilkki saalis oli 3 kalaa: 1 sorva, 1kiiski ja 1 ahven, joka oli n.10gr Näyttää kieltä.  Jäätä oli mukavasti, n.25-30cm teräsjäätä. Jos isä ehtii, nii ensi sunnuntaina lomasäkylän vesillä siikaa ja ahventa koittamaan. Hymyilee
tallennettu
jakezu
Jäsen
*

jas_ka_95@hotmail.com
Profiili
« Vastaus #36 : 02.03.08 - klo:20:51 »

mulla on yks kalojen ennätys kirja jossa sanotaan että suurin suomesta kalastettu hauki on saatu säkylän pyhäjärveltä!  Järkyttynyt Järkyttynyt Järkyttynyt ja sillä hauella oli painoa 25,5kg!  Järkyttynyt Järkyttynyt Järkyttynyt
tallennettu
mika922
Jäsen
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #37 : 05.03.08 - klo:20:12 »

Tänään käytiin Alholahdella siikaa narraamassa. Paikalla oltiin vasta 17.40 ja pilkittiin siihen seitsemään saakka. Kun tulimme paikalle, isän tuttu jo pilkkimässä. Oli istunut siellä neljästä saakka ja vain yhden siian saanut eli kala ei ollut hyvällä syönnillä. Näyttää kieltä Kuitenkin aloitimme pilkkimisen hyvissä mielin. Ensimmäiseen puoleen tuntiin ainoa kala oli isän huima kiiski, mutta sitten alkoi tapahtua. Olin uittanut morria hieman ylös pohjasta, kun jokin kala otti sen suuhunsa. Luulin sen aluksi olevan iso taloussiika(=särki), mutta kun kala tuli lähemmän reikää, näin ensimmäisen pilkkisiikani. Vedin siian ylös ja sen paino oli n.350g. Hymyilee Loppuajan sain pilkkiä melko rauhassa, välillä joku kävi koittamassam ja ylös tuli enää vain yksi todella pieni ahven. Kun alkoi pimentymään, päätimme sitten lähteä. Omasta mielestäni hyvin onnistunut reissu. Hymyilee Jos isällä on perjantaina vapaata, luultavasti samaan paikkaan silloin uudestaan. Hymyilee
tallennettu
jakezu
Jäsen
*

jas_ka_95@hotmail.com
Profiili
« Vastaus #38 : 06.03.08 - klo:08:26 »

mukavan reissun olet tehnyt, ja onnittelut ensimmäisestä pilkki siiasta!  Iskee silmää ilmeisesti se siika ottaa jo nyt.. täytyykin sitä yrittää jatkossa  Cool
tallennettu
Himopilkkijä89
Jäsen
*

atte89@luukku.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #39 : 06.03.08 - klo:19:44 »

Kyllä ainakin Säkylästä siikaa saa läpi talven. Isä sai viimeks ahvenkisassa yhen noin 500g siian ja pari noin 70g muikkua, oli ekat muikut mitä isä on pilkillä saanut. Itse olen saanut yleensä reissulla 1-2 sattumasiikaa, tuommoset 100-200g ne vain kyllä on painanu.
tallennettu

Jäitä odotellessa
mika922
Jäsen
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #40 : 07.03.08 - klo:21:13 »

Noniin, tänään siis käytiin taas tuolla Alholahdella siikaa pilkkimässä. Oltiin paikalla neljän maissa ja isän tuut istui taas jäällä. Hymyilee Nyt oli tullut sinne jo aamukymmeneltä ja saanut 11 siikaa ja 8 muikkua. Hymyilee Aloitimme pilkinnän jälleen samoista paikosta kuin keskiviikona ja heti tuli kalaa. Iskee silmää N.10 min pääsätä isä sain ensimmäisen siian ja toisen perään. Vähän ajan päästä itsekkin sain siian ja isän tuttu myös. Sen jälkeen kalantulo oli aika vaisua. Aina välillä joku kävi kokeilemassa, mutta itse en enää kalaa ylös saanut. Näyttää kieltä Isä tosin sai vielä kolme muikkua. Isän tuttukin sai vielä kolme muikkua ja sitten lähti. Itse jäimme vielä isän kanssa pilkkimään, mutta n.tunnin päästä lähdimme mekin pois. Kello oli niin 18, kun auto käynnistettiin. Taas tuli onnistunut reissu omasta mieletäni. Hymyilee Jos hyvä tuuri käy, niin huomenna aikaisin taas samaan paikkaan. Iskee silmää
tallennettu
igors
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #41 : 08.03.08 - klo:08:38 »

..."mulla on yks kalojen ennätys kirja jossa sanotaan että suurin suomesta kalastettu hauki on saatu säkylän pyhäjärveltä!     ja sillä hauella oli painoa 25,5kg! "

Niin nämä ovat noita viime vuosituhannen "ennätyksiä" joiden totuudesta ei aina niin ole selvyyttä.  Kalojen punnitseminenkin taisi siihen aikaan olla monta kertaa lähes mutu-tuntumaa.  Nykyään vuonna 2000 aloitettu uusi ennätysrekiseri kelpuuttaa ainoastaa tietyt tarkat kriiterit, punnituksista ym. omaavat kalat uuteen rekisteriin.   Ainoa uskottava asia on että sieltä on todella iso hauki saatu.
tallennettu

vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia.
igors
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #42 : 08.03.08 - klo:08:45 »

..."Oltiin paikalla neljän maissa ja isän tuut istui taas jäällä.  Nyt oli tullut sinne jo aamukymmeneltä ja saanut 11 siikaa ja 8 muikkua."

Teillähän on aivan loistava kalapaikka siellä.  Siika on erittäin arvostettu kala ainakin omassa arvoasteikossani.  Mieluimmin otan ruuanlaittoon siian kuin kirjolohen tai kassilohen.  Taitaa vain pian Säkylässäkin nuo jäät heikentyä aika vauhtia kun säätiedotus lupasi jopa +6 asteen lämpötiloja alkuviikoksi ja yhtään pakkaspaivää ei tuntunut alkuviikolla olevan.  Toivottavasti ehditte siellä käymään vielä kun jäätä on.  ps. avantouinti ja pilkkiminen ei kuulu samanaikaisiin harrastuksiin.
tallennettu

vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia.
mika922
Jäsen
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #43 : 08.03.08 - klo:10:42 »

Juu, huomenna onkin sitten varmaan viimeinen reissu ennen kuin jäät alkavat sulaa. Näyttää kieltä Tänään ei päästy, kun isän piti mennä pikkuveljien kanssa Auran markkinoille. Surullinen  No, vaikka jäät sulavat, ei se siian kalastaminen siihen lopu. Sittenhän meikäläinen vaan aloittaa siian onginnan meren rannalta. Iskee silmää
tallennettu
mika922
Jäsen
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #44 : 09.03.08 - klo:17:42 »

Noniin, eli tänään aamulla oltiin taas Alholahdella siinä klo 8 maissa. Siellä pilkki ennestää kolme ukkoa, ja vähän ajan päästä tuli viisi lisää. Järkyttynyt Rupesi olemaan tunku niin suurta(ja syöntikin oli todella huono: koko paikan ainoa kala oli isän saama kiiski Surullinen ) niin päätimme mennä 1½ tunnin päästä siirtyä Kolmen kiven karille. Siellä aloitin pilkkimisen paikasta, missä oli 3-4m vettä ja jäätä oli n.12cm. Varttiin ei nypyäkään ja sitten, kun nypy tuli, olin liian hidas eli kala ei jäänyt kiinni. Näyttää kieltä No,siirryin lähemmäs itse karia ja minä rupesin harrastaa näköpilkintää( on muuten jännää hommaa Virnistää). Vettä oli siinä kohtaa n.1m, joten pohjaan näki hyvin. Siinä pilkin taas vartin ja olin juuri ottamassa morria ylös, kun kookas siika(n.400g) tuli morini viereen ja otti sen suuhunsa. Äkkiä morri ylös ja uusi siikaennätykseni oli totta. Hymyilee Aika pian sen jälkeen menimme vielä Valasrantaan, jossa pilkimme myöskin sen 1½ tunntia ja ainoa saalis oli minun saamani taloussiika. Muuten onnistunut reissu, vain pikkuveljeni ei saanut kalaa. Näyttää kieltä Tämä oli tämän kevään viimeinen pilkkireissu, ja ensi kerrala, kun mennään kalaan, mennemme luultavasti siikaa onkimaan meren rannalle. Iskee silmää
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.2 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!

Uistelu, Kalastus, Pelikonsolit, Liikkeenjohdon konsultointi, ATK-Yrityspalvelut, Jerkit, Kalastus keskustelut, Kalasaaliit, Alamitat, Vesivahinko, Kalastus keskustelut, Antiikki, Alvar Aalto, Tuolit, Ilmalämpöpumppu, Mitsubishi Ilmalämpöpumppu, Panasonic ilmalämpöpumppu, Yrityssaneeraus, ATK-huolto, Ylläpitopalvelut, ATK-suunnittelu, Vakiointi, ATK-tuki, Jäähdytyslaitteet, Ilmankostuttimet, Ilmankuivaimet

WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi Juha Söderholm             (C) Pilkki.info ja Onginta.info