Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
05.07.08 - klo:01:41

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku

Kalastustukku

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Pilkki- ja onkifoorumi
|-+  Syötit
| |-+  Muut syötit
| | |-+  Tekotoukat vs aidot?
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Tekotoukat vs aidot?  (Luettu 474 kertaa)
allu_
Jäsen
*

Profiili
« : 21.02.07 - klo:18:06 »

Noniin, mielipiteitä kehiin. Kummalla tulee paremmin, Powerbaitin (tai ihan minkä vaan, mutta powerbait on yleisin) tekotoukilla vai aidoilla kärpäsentoukilla? Omien kokemuksieni mukaan ihan sama, ja tekotoukat ovat halvempia, kestävämpiä, helpompi säilyttää ja mukavampi käsitellä, joten siirryin niihin.
tallennettu
Allu-Santeri
Jäsen
*

aleksander_miikka_elias@hotmail.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #1 : 21.02.07 - klo:18:08 »

Ihan sama, molemmilla itselläni on tullut yhtä hyvin.
tallennettu
igors
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #2 : 21.02.07 - klo:18:16 »

Vaikka viimeaikaisia kokemuksia ei olekaan niin sanoin että tekotoukka.  Kyllä kehitys menee eteenpäin ei sille mitään voi, eikä pidäkään. Allekirjoittanutta ottaa pönttöön kun aikoinaan näin ensinmäisen jigin ja jigimadon. Suoraan sanoen nauroin noille tekosellaisille ja suureen ääneen, suuressa viisaudessani sanoin, että vain hullu tommosia kokeilee. Nythän sen näkee kuinka väärässä silloin olin. Ehkä nyt olen hieman viisaampi. Tämä mielipiteeni johtuu muutaman kalastavan kaverin kokemuksista, joten siihen on helppo liittyä.
tallennettu

vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia.
esal
Jäsen
*

Muumipappa ei ole amatååri!

Profiili
« Vastaus #3 : 22.02.07 - klo:14:31 »

Minä en ole tekotoukkiin vielä pilkinnässä "langennut". Luotan ihan aitoihin kärpäsentoukkiin.

Ongellakaan en ole oikeastaan ikinä tekotoukkia käyttänyt, sillä pitemmilläkin kuivilla kausilla olen oikeita matoja löytänyt.
« Viimeksi muokattu: 11.11.07 - klo:11:34 kirjoittanut esal » tallennettu

Arvon foorumilaiset, ottakaa haaste vastaan ja tehdään tästä foorumista aktiivisin ja asiantuntevin ongintaan ja pilkintään keskittynyt keskustelufoorumi. Tavoitteeseen jokainen voi osallistua itse. Kirjoitetaan usein, hyvällä äidinkielellä ja jätetään turhat viestit kokonaan pois.
mph76
Jäsen
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #4 : 22.02.07 - klo:15:40 »

Mulla jäi tekotoukka kokeilu yhteen onkikertaan,avasin purkin ja hirveälle kuselle tekomadot(powerbait),eikä kalaakaan tuntunu kiihottavan.
tallennettu
The JuQ
Jäsen
*

jakkara

kalastajajuQ@hotmail.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #5 : 22.02.07 - klo:16:03 »

Yhden kerran ostin tekomatoja. Ne hais kauheelle varmaan kalojenkin mielestä, koska yhteen kalaa ei syönyt niitä.
Eli siis aitoja tuokkia käytän! Ja lisäk aidot on ilmaisia, koska niitä saa takapihalta.
tallennettu

Vihaan lunta jäällä.
§ Kalakeisari §
Jäsen
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #6 : 22.02.07 - klo:17:25 »

Juu elikkäs itse takotoukkien puolelle kallistun vaikka normisti käytänkin aitoja oikeita toukkia.SIIS tapahtui pari vuotta sitten olin leikki mielisessä pilkki kilpailussa ,ja pilkki aikaa taisi olla puoli tuntia jäljellä ,eikä kaloja silloin minulla ollut kuin joku parisataa grammaa, mutta sitten löysin jäältä yhden tekotoukan joten ajattelin kokeilla sitä. noh vedin siinä yhdellä toukalla parissa kymmenessä minuutissa pari sataa grammaa ylös ja sitten teko toukka oli niin riekaleinen että heitin sen pois ja kas kummaa syöni loppui kuin seinään. Mutta muuuta selitystä en semmoiselle "täsmä" syönnille keksinyt syyksi kuin toukan. Ja niimpä voitin kaverini sitten siinä kisassa Hymyilee leveästi
tallennettu
allu_
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #7 : 22.02.07 - klo:17:52 »

Yhden kerran ostin tekomatoja. Ne hais kauheelle varmaan kalojenkin mielestä, koska yhteen kalaa ei syönyt niitä.
Eli siis aitoja tuokkia käytän! Ja lisäk aidot on ilmaisia, koska niitä saa takapihalta.

toukka ja mato sekä kesä ja talvi ovat eri asioita. Tuskin minäkään kesällä tekosyöttejä käytän kun saan matoja kaivettua pihalta? Talvella se ei onnistu sattuneista syistä. Kärpäsentoukkiakaan ei saa mistään ilmaiseksi.
tallennettu
Allu-Santeri
Jäsen
*

aleksander_miikka_elias@hotmail.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #8 : 23.02.07 - klo:12:37 »

No itselläni kesällä kun olin ongella juuri tuona pirun kuivaan aikaan. Matoja en löytänyt ensimmäistäkään. No löysin pakin pohjalta yhden pienen punaisen tekokärpäsentoukan. Laitoin madon koukkuun ja laskin ongen veteen, eipä siinä mennyt kuin 10s kun sormen mittainen ahven syöksyi mustasta-aukosta matoni kimppuun. No laskin hänet takaisin veteen ja kala ui 30cm rannasta pois ja päätti jäädä siihen. Laskin koukkuni takaisin veteen ja huomasin, että se sama pikku ahven kääntyi samantien koukkuni suuntaan, kun se osui veteen ja eipä mennyt kuin 1s siitä kun kala oli kääntynyt, niin kalaa ei näkynyt enään ja koho oli veden alla. Tämä sama toistui 3x uudestaan. Kunnes päätin laittaa ahvenen veteen ja nyt se ui noin 1m päähän rannasta ja en jaksanut enään onkia, kun se sama pieni ahven tuli uudestaan ja uudestaan, niin heitin tekotoukan veteen. Voitte varmaan arvata ehtikö se toukka vajota siinä 2s kauempaa kun sen meni jo parempiin suihin. Toukan jälkeen ahvenkin lähti omille teilleen ja minä lähdin takaisin veneeseen. Että olen edelleen sitä mieltä, että tekotoukat on joskus parempia, joskus huonompia ja joskus yhtä hyviä. Mutta aika usein itselläni on käynyt, että se on hyvällä syönnillä tai huonolla syönnillä, niin se on aivan sama laitatko aidon vaiko teko. Molemmilla tulee kalaa.
tallennettu
Kalastaja-93
Jäsen
*

elmolaakso@hotmail.com
Profiili
« Vastaus #9 : 21.03.08 - klo:22:02 »

Mahtaako olla mitään mahdollisuuksia saada kalaa, jos menisi parin plussa-asteen aurinkoisella ilmalla pienelle joelle onkimaan tekomadoilla? Pyörittää silmiään
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.2 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!

Uistelu, Kalastus, Pelikonsolit, Liikkeenjohdon konsultointi, ATK-Yrityspalvelut, Jerkit, Kalastus keskustelut, Kalasaaliit, Alamitat, Vesivahinko, Kalastus keskustelut, Antiikki, Alvar Aalto, Tuolit, Ilmalämpöpumppu, Mitsubishi Ilmalämpöpumppu, Panasonic ilmalämpöpumppu, Yrityssaneeraus, ATK-huolto, Ylläpitopalvelut, ATK-suunnittelu, Vakiointi, ATK-tuki, Jäähdytyslaitteet, Ilmankostuttimet, Ilmankuivaimet

WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi Juha Söderholm             (C) Pilkki.info ja Onginta.info