Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
30.07.10 - klo:16:11

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku

Kalastustukku

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Pilkki- ja onkifoorumi
|-+  Välineet
| |-+  Pilkit
| | |-+  Muut uistimet
| | | |-+  Made harat ja ryöstäjät
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Made harat ja ryöstäjät  (Luettu 1318 kertaa)
Jakezu
Jäsen
*

Henkeen ja vereen pystypilkkijä!

Profiili
« : 07.01.09 - klo:18:35 »

en löytänyt mistään aihetta haroista tai ryöstäjistä  Järkyttynyt, joten aloitin sit sellasen aiheen.  Hymyilee

tänne voi kirjoittaa vaikka mm. montako koukkua harassa kannattaa olla, minkä värinen haran kannattaa olla, minkä värisiä ryöstäjia... jne jne  Iskee silmää

mun harassa on 6 koukkua ja se on valkoinen.  Hymyilee ryöstäjää ei ole vielä pakissa, mutta eiköhän se joksus hankita.  Näyttää kieltä
tallennettu

J A K E Z U
Jakezu
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #1 : 09.01.09 - klo:21:26 »

No, nyt tuli tälläinen ryöstäjän tapainen ostettua, eli koriin eksyi varsin huvittavan näköinen kapistus.  Hymyilee
Eli kyseessä on Kuusamon tekemä made-pilkki. "Professor Madepilkki 115 mm "nestori""  Näyttää kieltä

tässä linkki: http://www.kuusamonuistin.fi/talvikalastus/talvikalastus.html  Iskee silmää

saa nähdä toimiiko pilkki paremmin kuin hara, kun tämän ominaisuuksia ovat mm. äänen luonti.  Hymyilee leveästi

onko kellään muulla kokemuksia? tartteis kipeesti!  Hymyilee
tallennettu

J A K E Z U
Allu-Santeri
Jäsen
*

Niin se vain menee...

aleksander_ratto@hotmail.fi
Profiili Sähköposti
« Vastaus #2 : 09.01.09 - klo:21:53 »

en löytänyt mistään aihetta haroista tai ryöstäjistä  Järkyttynyt, joten aloitin sit sellasen aiheen.  Hymyilee

tänne voi kirjoittaa vaikka mm. montako koukkua harassa kannattaa olla, minkä värinen haran kannattaa olla, minkä värisiä ryöstäjia... jne jne  Iskee silmää

mun harassa on 6 koukkua ja se on valkoinen.  Hymyilee ryöstäjää ei ole vielä pakissa, mutta eiköhän se joksus hankita.  Näyttää kieltä

Haran koukkujen määrään vaikuttaa paljolti se kuinka iso hara kyseessä on.  Iskee silmää Väreinä harassa olen nähnyt perus kiiltävän tinametallivärin tai valkoisen värityksen.
Ryöstäjissä onkin tullut nähtyä koko hopeaa, koko kuparia, koko valkoista, valko-tinametallin värinen, kokonaan kiiltävän tinametallin väristä, pimeessä loistavia kellertäviä värityksiä, sekä madetta imitoivia värityksiä.
Mutta yleisin käytetyt värit ovat kutakuinkin tuo valkoinen ja kiiltävä tinametallin väritys.

Omat harani ovat olleet valkoisia ja tuollaisia tinametallin värisiä. Ryöstäjät taas koko kuparia, koko hopeaa ja tuollainen kellertävän värinen ryöstäjä tuli tuossa kinetickin valmiissa made-setissä mukana.
Harassa ja ryöstäjissä olen suosinut valkoista väriä tai tinametallin väriä mielummin kuin jotain muuta.  Hymyilee
tallennettu
lowrance
Jäsen
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #3 : 10.01.09 - klo:14:40 »

tuo kenkälusikka mallinen on ihan ok. käännät vaan sitä ala koukkua ulos päin. muuten siitä tulee tärppi kone.
pikku koukku lähinnä syötin kiinnitykseen.  tämä minun  näkemykseni.

* hara.JPG (76.68 kilotavua, 600x400 - tarkasteltu 181 kertaa.)
tallennettu
Jakezu
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #4 : 14.01.09 - klo:17:04 »

Erä-lehden sivuilla on loistava opastus made-pilkkejen uittoon!  Hymyilee

muistan kun itse aloittelin mateen pilkintää, niin kun laskin haran pohjaan, mietin että mitenhän tätä kuluisi uittaa?  Virnistää
Tässä aloittelijoille, ja miksei "konkareillekkin": http://www.eralehti.fi/eravideot/kalastus/madevieheiden-uitto.aspx

mm. ryöstäjän ja haran uitto tekniikat ja näyte videot.  Näyttää kieltä
tallennettu

J A K E Z U
Jakezu
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #5 : 20.02.09 - klo:08:29 »

Kysympä näiltä "madekonkareilta", että missä vaiheessa pitää tehdä vastaisku kun made on pilkin päällä, tai siis miten sen mateen tuntee siinnä pilkin päällä? Huh

Kun sain ensimmäisen pilkkimateeni niin se kirjainmellisesti "takertui" itse pilkkiin ja tietenkin silloin vastaisku. Varmaan mulla oli niiden tuhansien karkuutuksien lisäksi monia tilanteita sit missä ois pitänyt tehdä vasta isku...  Pyörittää silmiään
tallennettu

J A K E Z U
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.2 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!

Uistelu, Kalastus, Pelikonsolit, Liikkeenjohdon konsultointi, ATK-Yrityspalvelut, Jerkit, Kalastus keskustelut, Kalasaaliit, Alamitat, Vesivahinko, Kalastus keskustelut, Antiikki, Alvar Aalto, Tuolit, Ilmalämpöpumppu, Mitsubishi Ilmalämpöpumppu, Panasonic ilmalämpöpumppu, Yrityssaneeraus, ATK-huolto, Ylläpitopalvelut, ATK-suunnittelu, Vakiointi, ATK-tuki, Jäähdytyslaitteet, Ilmankostuttimet, Ilmankuivaimet

WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi Juha Söderholm             (C) Pilkki.info ja Onginta.info