Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
12.10.08 - klo:09:10

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku

Kalastustukku

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Pilkki- ja onkifoorumi
|-+  Välineet
| |-+  Vavat
| | |-+  Onkivavat
| | | |-+  Vavan pituus
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Vavan pituus  (Luettu 1325 kertaa)
jani
Jäsen
*

Profiili
« : 08.12.06 - klo:13:46 »

Minkä pitusia vapoja ootte käyttäny rannalta ongittaessa, entä venneestä Huh

Mulla on itelläni 1kpl 8m vapoja enkä oo sillä muualla onkinu kun merenranta kalioilla kun on ollu tillaa. Toisinsanottuna ainakkii näihin itä-Suomalaisiin pusikkoihin turhan pitkä, samoin vennessä riittää max 5m vapa, ainaki mulle.
tallennettu
ThE PiLLKKiMaN
Vieras
« Vastaus #1 : 09.12.06 - klo:21:59 »

juu rannalta onkiessa n.6-8m vapa ja veneestä se viisi metrinen on vakio ja toden totta ei täällä itä-suomen pusikoissa paljon pidemillä rannoilta ongita kuin se 5-7metrin vavalla Hymyilee leveästi
tallennettu
esal
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #2 : 19.12.06 - klo:20:34 »

Mulle riittää veneestä ongittaessa ihan puuonki. Yleensä kuitenkin käytän 3-5 metriä pitkää teleskooppivapaa. Pitemmät alkaa olla jo hiukan liian pitkiä ainakin, jos veneessä on muitakin onkijoita. Hymyilee

Rannalta ongittaessa 3-6 metriä riittää mulle ihan hyvin.
tallennettu
The JuQ
Jäsen
*

jakkara

kalastajajuQ@hotmail.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #3 : 18.01.07 - klo:18:11 »

Mie käytän ongi vapana 6 metrin teleskooppivapaa. Ja sitten tietenkin puu vapoja jonkun verran.
« Viimeksi muokattu: 19.02.07 - klo:14:20 kirjoittanut the juQ » tallennettu

Vihaan lunta jäällä.
Tonnikala85
Hallitseva Punaniska
Ylläpitäjä
Jäsen
*

tonnikal@mbnet.fi
Profiili Sähköposti
« Vastaus #4 : 18.01.07 - klo:20:30 »

3-6m vapojen pituudet. veneestä yleensä pärjää tolla 3m vavalla ja rannalta yleensä tuola 5-6m vavalla.
tallennettu

Atho
Jäsen
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #5 : 26.06.07 - klo:17:35 »

Tällä hetkellä käytössä 4-6 metrisiä onkia. Veneestä harvoin ongin jotenka pituudet menee niin että lyhyintä käytän pusikoissa ym. missä riittää lyhyt ongen pituus. Pisintä taas silloin kun on tilaa tai tarvitsee saada syötti huomattavasti pidemmälle.
tallennettu

lape89
Jäsen
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #6 : 26.06.07 - klo:18:36 »

Ongin suht pienen joen rannalta. 4m vapaa käytän, se yleensä yltää tarpeeksi kauas. Jos ei 4m vapa riitä, käytän heitto-onkea.
tallennettu
igors
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #7 : 26.06.07 - klo:18:40 »

Minulla on 2 kpl  7.0 metristä vapaa ja lisäksi yksi 7.0 metrinen vapa missä kelakiinnike.  Varalla vielä yksi 5 metrinen missä kelakiinnike, tosin siitä on kärkikappale poikki joten sitä on senverran lyhennetty.  Veneeseen ovat aivan liian pitkiä, ainoastaan tuo viisimetrinen menettelee siinä.  Yleensä onkireissulla on yksi kelakiinnikkeinen mukana toisena onkena normaali heittosetti.  Veneessä käytettäessä olen ottanut (purkanut) noista seitsemänmetrisistä kaksi alaosan jatkoa pois joten niistä on tullut viisimetrisiä.  Kotona olen sitten jälleen laittanut jatko-osat paikoilleen. Tämä käy ihan helposti kun ottaa alapäästä tulpan pois ja purkaa sieltä näitä jatkokappaleita. Hymyilee leveästi
tallennettu

vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia.
Allu-Santeri
Jäsen
*

aleksander_miikka_elias@hotmail.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #8 : 26.06.07 - klo:21:07 »

rannalta 3-5m ja veneestö 8m. Hymyilee
tallennettu
haukka-1
Jäsen
*

aikamoinen jöötti

Profiili
« Vastaus #9 : 27.06.07 - klo:16:20 »

Rannalta ongittaessa riippuu vavan pituus täysin kuinka kaukana kalat ovat ja kuinka paljon on onginta tilaa, eli pituudet 2-8m. Veneestä ongittaessa riittää 3-5m vavat oikein hyvin.
tallennettu
jerkkailija
Jäsen
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #10 : 05.07.07 - klo:13:19 »

mulla on ollu 3m, 4m ja 7m vavat. paras on tuo 4m koska sillä yltää tarpeeks kauas rannalta ja veneestä eikä sen kanssa tule turhaa sählinkiä
tallennettu
psychocowboy
Yleisvalvoja
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #11 : 11.07.07 - klo:13:15 »

Rannalta onkiessa on 6m ja venettä varten 4m. Joskus tuntuu tuo 4m olevan liikaa kun veneessä on useampi.
tallennettu

esal
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #12 : 25.07.07 - klo:00:54 »

Mulle riittää veneestä ongittaessa ihan puuonki. Yleensä kuitenkin käytän 3-5 metriä pitkää teleskooppivapaa. Pitemmät alkaa olla jo hiukan liian pitkiä ainakin, jos veneessä on muitakin onkijoita. Hymyilee

Nyt on sitten hankittu myös yksi 8 metrin onkivapakin. Veneestähän ei tosiaan sellaisella "lipputangolla" ongita, mutta rannalta kylläkin. Hymyilee
tallennettu
haukka-1
Jäsen
*

aikamoinen jöötti

Profiili
« Vastaus #13 : 25.07.07 - klo:17:57 »

Nyt on sitten hankittu myös yksi 8 metrin onkivapakin. Veneestähän ei tosiaan sellaisella "lipputangolla" ongita, mutta rannalta kylläkin. Hymyilee

Jokos olet kokeillut sitä kasia? Mieletäni sillä ei voi onkia ilman telinettä kun se painaa niin julmetusti.
tallennettu
igors
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #14 : 25.07.07 - klo:19:40 »

Itselläni on noita 7 metrisiä ja yhdessä jopa kelakin ja täytyy sanoa että ei sitä kyllä kauaakaan viitsi käsin kannatella.  Kyllä melkein heti olen katsomassa mihin kivenkoloon sen saisi ankkuroitua, kyllä se niin paljon painaa. Niin ja veneessä se olisikin ihan mahdoton pideltävä, jos vielä ajateltaisiin että vene aallokossa hiemankin heiluisi niin vapa tekisi kyllä aikamoista heiluriliikettä.
tallennettu

vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia.
Sivuja: [1] 2 | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.2 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!

Uistelu, Kalastus, Pelikonsolit, Liikkeenjohdon konsultointi, ATK-Yrityspalvelut, Jerkit, Kalastus keskustelut, Kalasaaliit, Alamitat, Vesivahinko, Kalastus keskustelut, Antiikki, Alvar Aalto, Tuolit, Ilmalämpöpumppu, Mitsubishi Ilmalämpöpumppu, Panasonic ilmalämpöpumppu, Yrityssaneeraus, ATK-huolto, Ylläpitopalvelut, ATK-suunnittelu, Vakiointi, ATK-tuki, Jäähdytyslaitteet, Ilmankostuttimet, Ilmankuivaimet

WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi Juha Söderholm             (C) Pilkki.info ja Onginta.info