Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
06.07.08 - klo:18:05

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku

Kalastustukku

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Pilkki- ja onkifoorumi
|-+  Välineet
| |-+  Pilkit
| | |-+  Kesäpilkit
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Kesäpilkit  (Luettu 311 kertaa)
igors
Jäsen
*

Profiili
« : 30.06.07 - klo:20:35 »

Veneestä pilkkiminen on aivan mukavaa touhua.  Taitaa usein olla jopa talvipilkintääkin mukavampaa.  Aurinko paistaa, on lämmintä eikä kovinkaan paljoa tarvitse reikiä kairata Iskee silmää  Minkämoisia pilkkeja käytätte kesällä.  Itse käytän ainoastaan pystypilkkejä joihin vielä olen laittanut onkimadosta palasen.  Mutta .. uskoisin että tasapainollakin voisi aivan hyvin ahvenia saada.  Kertookahan omia kokemuksianne. 
tallennettu

vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia.
Mikko10
Yleisvalvoja
Jäsen
*

6.84kg

Profiili
« Vastaus #1 : 30.06.07 - klo:23:14 »

Itsekin käytän pelkkää pystypilkkiä veneestä pilkkien. Yleensä laitan pilkin koukkuun madon tai minijigin, ne ova antaneet ahventa eniten. Tasurilla en ole saanut mitään. Oikeastaan ehkä parhaiten pystypilkki+minijigi toiminut ahvenella parhaiten.
tallennettu

'' Ei sitä pyytämättä saa.. Iskee silmää ''
esal
Jäsen
*

Muumipappa ei ole amatååri!

Profiili
« Vastaus #2 : 02.07.07 - klo:03:30 »

Pystypilkkejä olen minäkin käyttänyt, tasareita en ole edes kokeillut. Olen JuQ:n kanssa havainnut Puustjärven Vieheen pilkit hyviksi, etenkin Captainin ja Nautiluksen.

Tuli myös huomattua Marttisenjärvellä, että kun onki ja pilkki vierekkäin veneestä alle kahden metrin syvyydessä, ei pilkkin ottanut yhtään ahventa, vaikka olivat samalla syvyydellä. 2,5 metristä syvemmällä alkoi vasta ahven ottaa kunnolla pystypilkkiinkin. Hymyilee
tallennettu

Arvon foorumilaiset, ottakaa haaste vastaan ja tehdään tästä foorumista aktiivisin ja asiantuntevin ongintaan ja pilkintään keskittynyt keskustelufoorumi. Tavoitteeseen jokainen voi osallistua itse. Kirjoitetaan usein, hyvällä äidinkielellä ja jätetään turhat viestit kokonaan pois.
Himopilkkijä89
Jäsen
*

atte89@luukku.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #3 : 04.07.07 - klo:19:48 »

Karismaxin tasureita ja isohkoja pystypilkkejä olen uittanut. Joskus myös nyppykuvia eli holkkeja.
Nautilusta olen käyttänyt matalassa vedessä (alle 3m) ahvenelle. Tosin on siihen muutama kuhakin erehtynyt.

Isoimmat ahvenet ovat tulleet tasurilla, tosin enkka tähän mennessä vain 338g kesällä.  Virnistää
Tasurissa on se hyvä puoli ettei ainakaan särjet häiritse.

Pystypilkissä käytän melkein pelkästää ahvenen silmää syöttinä, mutta eipä se hirveästi ole noihin särkiin auttanut. Viimeksi nappasi yksi lahnakin silmään.

Teemme mökillämme erityisesti pilkintään suunniteltua ponttoonilauttaa, jolta on 100x parempi ja mukavampi pilkkiä kuin veneestä. Kerran se pääsi jo vesille vaikka onkin vielä keskeneräinen.

Pitäisi varmaan pilkkiä syvemmältä, 7-10 metristä että saisi vähän suurempia kaloja. 4-6 aikaan aamulla kun on tyyntä menee semmoseen paikkaan missä kaiku näyttää kaloja niin eiköhän kohta nappaa. Iso pystypilkki käyttöön kolmihaarakoukulla ja koukkuihin kastemadon pätkiä niin eiköhän ennätykset ala paukkua rikki.  Cool

Ennätyssaaliini yhdellä venepilkintäkerralla ei ole kuin ehkä 1,5 kg ahventa (50-200g), mutta en ole koskaan kerralla kauaa kun aina ne kalat tuntuu heti sieltä nousevan mitä on paikalla.

Heinäkuun aikana sen sitten paremmin näkee kun isällä alkaa loma ens viikonlopusta lähtien.
tallennettu

Jäitä odotellessa
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.2 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!

Uistelu, Kalastus, Pelikonsolit, Liikkeenjohdon konsultointi, ATK-Yrityspalvelut, Jerkit, Kalastus keskustelut, Kalasaaliit, Alamitat, Vesivahinko, Kalastus keskustelut, Antiikki, Alvar Aalto, Tuolit, Ilmalämpöpumppu, Mitsubishi Ilmalämpöpumppu, Panasonic ilmalämpöpumppu, Yrityssaneeraus, ATK-huolto, Ylläpitopalvelut, ATK-suunnittelu, Vakiointi, ATK-tuki, Jäähdytyslaitteet, Ilmankostuttimet, Ilmankuivaimet

WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi Juha Söderholm             (C) Pilkki.info ja Onginta.info