Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
06.07.08 - klo:03:17

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku

Kalastustukku

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Pilkki- ja onkifoorumi
|-+  Välineet
| |-+  Siimat
| | |-+  Pilkkisiimat
| | | |-+  Pilkkisiiman väri
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Pilkkisiiman väri  (Luettu 742 kertaa)
AhvenAna
Jäsen
*

Profiili Sähköposti
« : 08.12.06 - klo:19:35 »

Onko pilkkisiiman värillä mitään väliä? Jos on, niin mitä väriä kannattaa käyttää?
Kun niitähän on nykypäivinä ihan mitä tahansa kauppojen hyllyllä...
tallennettu

esal
Jäsen
*

Muumipappa ei ole amatååri!

Profiili
« Vastaus #1 : 18.12.06 - klo:20:51 »

Ei niillä minun mielestäni mitään väliä ole, mutta jokaisella on oma mielipide.
Minä olen tähän asti aina käyttänyt tavallista monofiilia tai sitten jotain vihreää "pilkkisiimaa".
tallennettu

Arvon foorumilaiset, ottakaa haaste vastaan ja tehdään tästä foorumista aktiivisin ja asiantuntevin ongintaan ja pilkintään keskittynyt keskustelufoorumi. Tavoitteeseen jokainen voi osallistua itse. Kirjoitetaan usein, hyvällä äidinkielellä ja jätetään turhat viestit kokonaan pois.
The JuQ
Jäsen
*

jakkara

kalastajajuQ@hotmail.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #2 : 19.12.06 - klo:21:12 »

minulla on läpi kuultavan sinistä. No ei ainakaan kalat huomaa. Vihreä kai näkyy liian hyvin pilkkiessä.
tallennettu

Vihaan lunta jäällä.
Himopilkkijä89
Jäsen
*

atte89@luukku.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #3 : 23.12.06 - klo:11:32 »

Onko pilkkisiiman värillä mitään väliä? Jos on, niin mitä väriä kannattaa käyttää?
Kun niitähän on nykypäivinä ihan mitä tahansa kauppojen hyllyllä...
Väritön(vaalea) siima on paras. Useimmissa vesistöissä se väri erottuu kaikkein vähiten. Itse käytän väritöntä siimaa kaikissa paitsi kahdessa ongessa, joissa käytän vihreätä siimaa. Siiman väri on kuitenkin kalantuloon niin vähän vaikuttava tekijä, että varsinkin aloittelijan kannattaa vain käyttää sellaista siimaa, jonka itse parhaiten erottaa - siimasotkujen välttämiseksi.
tallennettu

Jäitä odotellessa
mava
Jäsen
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #4 : 10.01.07 - klo:11:00 »

Mielestäni siiman värillä ei ole väliä. En ainakaan ole huomannut vaikka erivärisillä on tullut pilkittyä.

Tai jos sillä on jokin vaikutus niin se on niin häviävän pieni muiden seikkojen rinnalla.
tallennettu
kevytkalastaja
Yleisvalvoja
Jäsen
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #5 : 10.01.07 - klo:18:56 »

En usko, että siiman värillä on juurikaan merkitystä kalastavuuteen. Itselläni kaikki pilkkisiimat kuitenkin kirkkaita, en tykkää käytössä räikeän värikkäistä.
tallennettu
fuck
Jäsen
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #6 : 14.01.07 - klo:15:10 »

Kuhan pilkinnässä mulla on ollut kirkasta monofiilia, punottuna olluut mustaa, vihreää, keltaista ja vaaleanpunaista.
Ei ole ollut mitään merkitystä värien kanssa ainakaan kuhalle.
tallennettu
masa
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #7 : 21.01.07 - klo:20:01 »

Ei ole minkään laista merkitystä siiman värillä. Tai en ainakaan ole huomannut minkään laista eroa keltaisen ja kirkkaan siiman välillä.
tallennettu

elämän a ja o välissä äl ja koo
allu_
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #8 : 02.02.07 - klo:12:32 »

Morrivavassa kirkkaan keltaista, toisessa normaalissa vavassa sinistä ja toisessa harmaata. Tuleviin vapoihin tulee vielä ainaki kirkkaanpunainen ja luultavasti harmaata.
tallennettu
Tonnikala85
Hallitseva Punaniska
Ylläpitäjä
Jäsen
*

tonnikal@mbnet.fi
Profiili Sähköposti
« Vastaus #9 : 02.02.07 - klo:12:49 »

Itellä löytyy lähes kaikkia värejä. Löytyy Kirkasta, sinistä, punaista, keltaista ja sitten tummaa.

Itse en kyllä ole huomannut mitään ero, minkä väristä siimaa on ollut ja kuinka kalaa on tullut. Joten oma kansta on se, että siiman väri ei vaikuta saaliiseen, ainakaan tummassa järvivedessä.
tallennettu

mustekala
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #10 : 03.02.07 - klo:14:12 »

En ole kyllä huomannu mitään eroja syöntiin, vaikka olis minkä väristä siimaa.

Kalastan kylläkin vain ahvenia  Hymyilee
tallennettu

Pilkkimisen ihmelapsi
Allu-Santeri
Jäsen
*

aleksander_miikka_elias@hotmail.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #11 : 03.02.07 - klo:16:07 »

Aikalailla kaikki ovat vastanneet, että ei ole väliä Hymyilee No samalle kantille minäkin käännyn. Itselläni on kaiken maailman värejä ollut, mutta empä ole huomannut, että vaikuttaisi syöntiin. Melkeempa jos syönti heikkenee tai ei vain saa kalaa, niin aika paljon se evottamiseksi menee. Tietysti onhan niitä kelejä/aikoja jolloin kerta kaikkiaan  ei kala syö.
tallennettu
Himopilkkijä89
Jäsen
*

atte89@luukku.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #12 : 19.07.07 - klo:03:22 »

Sellasen vois kertoo jos joku ei tiennyt...useimmissa monofiileissa on värittämällä siimalla enemmän vetolujuutta kuin saman paksuisella fluorisiimalla. Tämä on osasyy miksi käytän väritöntä.
tallennettu

Jäitä odotellessa
esal
Jäsen
*

Muumipappa ei ole amatååri!

Profiili
« Vastaus #13 : 21.07.07 - klo:02:53 »

Sellasen vois kertoo jos joku ei tiennyt...useimmissa monofiileissa on värittömällä siimalla enemmän vetolujuutta kuin saman paksuisella fluorisiimalla. Tämä on osasyy miksi käytän väritöntä.
Mistähän tuo voisi johtua, siis värittömällä siimalla on enemmän vetolujuutta, kuin samanpaksuisella monofiilillä?

Tämä pistää kyllä miettimään.. Ainakin minä ajattelisin asian niinpäin, että kun siinä on väriaineet siimassa, se vahvistaisi pikemminkin siimaa, toisin kuin heikentäisi..
tallennettu

Arvon foorumilaiset, ottakaa haaste vastaan ja tehdään tästä foorumista aktiivisin ja asiantuntevin ongintaan ja pilkintään keskittynyt keskustelufoorumi. Tavoitteeseen jokainen voi osallistua itse. Kirjoitetaan usein, hyvällä äidinkielellä ja jätetään turhat viestit kokonaan pois.
igors
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #14 : 21.07.07 - klo:09:00 »

Noin maalaisjärjellä ajatellen siinä väriaineessa voinee olla mukana joitain liuottimia jotka saattavat heikentää kuitua?  Muuten olen sitä mieltä että värillinen siima on parempi kun se näkyy huomattavasti helpommin vaaleaa jäätä vasten.  Eli jos olet joutunut kymmenestä metristä, tai vähemmänkin, vyyhtinyt siimaa jäälle niin sitten kun taas pudotat pilkin alas voi siima jäädä jään epämuodostumaan kiinni, silloin värillisestä siimasta näet paremmin missä se kulkee.  Mitä taas kalastavuuteen tulee niin en usko sillä olevan siihen vaikutusta.
tallennettu

vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia.
Sivuja: [1] 2 | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.2 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!

Uistelu, Kalastus, Pelikonsolit, Liikkeenjohdon konsultointi, ATK-Yrityspalvelut, Jerkit, Kalastus keskustelut, Kalasaaliit, Alamitat, Vesivahinko, Kalastus keskustelut, Antiikki, Alvar Aalto, Tuolit, Ilmalämpöpumppu, Mitsubishi Ilmalämpöpumppu, Panasonic ilmalämpöpumppu, Yrityssaneeraus, ATK-huolto, Ylläpitopalvelut, ATK-suunnittelu, Vakiointi, ATK-tuki, Jäähdytyslaitteet, Ilmankostuttimet, Ilmankuivaimet

WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi Juha Söderholm             (C) Pilkki.info ja Onginta.info