Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
20.11.08 - klo:10:44

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku

Kalastustukku

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Pilkki- ja onkifoorumi
|-+  Välineet
| |-+  Vavat
| | |-+  Pilkkivavat
| | | |-+  Teho
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] 3 4 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Teho  (Luettu 3053 kertaa)
Allu-Santeri
Jäsen
*
Asuinpaikka: Salo

aleksander_miikka_elias@hotmail.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #15 : 21.02.07 - klo:17:07 »

Mitäs mieltä tästä tehosta nyt olinkaan?? Ai niin nyt muistankin, että se on täysi pa**a. Jarru todellakin antaa niin paljon löysää, että itkettää. Itselläni myös, kun kelaan siimaa niin vaikka kuinka pidän siimasta kiinni ja pidän sen kireänä, niin puola pyörii itsekseen ja siima on taas tuhannen sikkuralla ja löysällä. Muuten mukava vapa, mutta nuo jutut häiritsee niin paljon, että en osta enään yhtään. Ja itse vaihdan kärjet pois heti, kunhan saan vain uudet neonvihreät läpinäkyvän muovikärjen tilalle. Ja mitä tähän suomalaiseen LAATU työhön tulee, niin tulee ensimäiseksi mieleen tulee:  made in china. Hieno varaisesti sanottuna olen pettynyt tehoon.

Edit: Ai niin unohdin ihan, että tehonkelakin vitisee kuin Vinku Intiaani.
« Viimeksi muokattu: 21.02.07 - klo:17:53 kirjoittanut Pepe_London » tallennettu
The JuQ
Jäsen
*
Asuinpaikka: joensuu,

jakkara

kalastajajuQ@hotmail.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #16 : 21.02.07 - klo:20:20 »

No sanon nyt oman mielipiteeni, koska olette 'kehuneet' pa**aa tehoa. Teho on minusta tarkoitettu ahvenelle. Sen jarrun urat ovat noin 2cm päässä toisistaan. Siksi se aina joskus tekee näin: vetäsee niin se puola liikkuu vähän ja kuuluu naps, jolloin jarrun nappi menee uraan. Mutta tehon jarru ei kuitenkaan hirveen painavaa pilkin kiskaisua kestä, se antaa myötä. Tai sitten niitä uria voi viilata syvemmiks ja enenmän. Sanotaampa näin: teho on alle 2 kilon ahvenille tarkoitettu vapa (eli järvi ahvenen kokosille) Jos teinän mielestä teho on huono niin se on teidän murheenne. Made pilkki vavat ei oo mitään ahven pilkki vapoja Iskee silmää
tallennettu

Vihaan lunta jäällä.
Allu-Santeri
Jäsen
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #17 : 21.02.07 - klo:20:26 »

No kun itku pääsee ahvenen pilkinnässäkin. Iskee silmää Ja minä en tarkoittanutkaan, että se olisi tarkoitettu made pilkkimiseen. Mutta jos se päästää sitä siimaa jo pelkästään siinä ulos, kun nypytän pilkkiä (ja näin käy kaikissa neljässä jotka omistan), niin kyllä jarru voisi vähän parempi olla, mutta jokaisella on oma mielipide. Toiset tykkää vavasta joka antaa jonkun verran myöden ja toiset taas vihaavat sellaisia.
tallennettu
allu_
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #18 : 21.02.07 - klo:20:28 »

Sanotaampa näin: teho on alle 2 kilon ahvenille tarkoitettu vapa (eli järvi ahvenen kokosille) Jos teinän mielestä teho on huono niin se on teidän murheenne.

Tuskin kovin monia 2 kilosia ahvenia saadaan aktiivivälinein vuodessa Suomesta? Tuo tehottoman jarru kun antaa periksi jo rajummassa pilkin nykäyksessä, esim tasuria uittaessa. Ja yli 200g ahvenissa se antaa aina vastaiskussa löysää joten tartusteho on heikko.
tallennettu
allu_
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #19 : 21.02.07 - klo:20:29 »

Made pilkki vavat ei oo mitään ahven pilkki vapoja Iskee silmää

Mikä ihme juttu tämäkin nyt on? Olenko sanonut että olisi madepilkkivapa? Se on hyvin tiedostettu ja koettu että ei todellakaan ole, olen vain maininnut että mateen pilkkiminen on kettumaista tehon kanssa.
tallennettu
Allu-Santeri
Jäsen
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #20 : 21.02.07 - klo:20:35 »

Teho on minusta tarkoitettu ahvenelle.

Ja kyllä minä ainakin luulen, että rapala tekee tehoista ahvelle, hauelle ja kuhalle tarkoitettuja vapoja. Vai luuleeko niissä, että tämä on ahvenelle ja tämä taas hauelle ja kuhalle ja lisätääs tämmöinen myös, että tämä on tarkoitettu juuri ja ainoastaa särjelle.
tallennettu
Nipa
Jäsen
*
Asuinpaikka: Vammala, Stormi

niba__92@hotmail.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #21 : 21.02.07 - klo:22:01 »

Noita pilkkivapoja ei yleensä lajitella kalalajin mukaan, vaan pilkkityypin mukaan. Morrivavalla uitetaan morreja, jäykälle vavalle sopii isot tasurit jne.  Hymyilee
tallennettu

Aloittelija.
allu_
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #22 : 21.02.07 - klo:22:02 »

Noita pilkkivapoja ei yleensä lajitella kalalajin mukaan, vaan pilkkityypin mukaan. Morrivavalla uitetaan morreja, jäykälle vavalle sopii isot tasurit jne.  Hymyilee

Nipa puhuu asiaa. Harmi vain Tehon vakiojarru ei kelpaa kuin pienille ahvenille. Pitäisi varmaan muokata.
« Viimeksi muokattu: 24.02.07 - klo:13:31 kirjoittanut allu_ » tallennettu
Allu-Santeri
Jäsen
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #23 : 22.02.07 - klo:11:48 »

Tuota minäkin tarkoitin. Että rapala ei tee tehoistaan pelkästään ahvenelle tarkoitettua kelaa. Vaan se käy myös hauelle ja kuhalle. Mutta en nyt tiedä kuinka hyvin saat hauen tai kuhan jään paremmalle puolelle, jos vastaisku ei ole kuin ihan vähän vain leuoissa kiinni. Ja mateelle nyt on aikalailla markkinoilla omat vapansa jo.
tallennettu
mustekala
Jäsen
*
Asuinpaikka: Kitee

Profiili
« Vastaus #24 : 22.02.07 - klo:18:42 »

Yhden uuden Tehovavan omistan ja se toimii mainiosti. Ei mitään ongelmia ja oon saanu sillä jo ahveniakin eikä jarru antanut yhtään löysää.
tallennettu

Pilkkimisen ihmelapsi
The JuQ
Jäsen
*

jakkara

kalastajajuQ@hotmail.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #25 : 22.02.07 - klo:19:08 »

Yhden uuden Tehovavan omistan ja se toimii mainiosti. Ei mitään ongelmia ja oon saanu sillä jo ahveniakin eikä jarru antanut yhtään löysää.
Sitä minäkin olen yrittänyt sanoa. Minulla, kun jäi pilkki pohjaan rupesin vetää vavasta niin se jarru ei antanu lyösää vaan siima katkes!
Ja se siima kestää yli 4kiloo..
tallennettu

Vihaan lunta jäällä.
allu_
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #26 : 22.02.07 - klo:19:17 »

Sitä minäkin olen yrittänyt sanoa. Minulla, kun jäi pilkki pohjaan rupesin vetää vavasta niin se jarru ei antanu lyösää vaan siima katkes!
Ja se siima kestää yli 4kiloo..

No huhhuh. Joko täällä Salossa myydään vialliasia Tehoja tai sitten meidän kalat ovat vain niin paljon isompia ettei teho kelpaa niiden pilkintään.
tallennettu
Allu-Santeri
Jäsen
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #27 : 23.02.07 - klo:21:18 »

Minulla ainakin jarrut hutaa heti kun vähän yrittää rykäistä. Ja et kyllä ole juq missään vaiheessa viitannutkaan viesteilläsi, että vapasi ei anna yhtään löysää.
tallennettu
The JuQ
Jäsen
*

jakkara

kalastajajuQ@hotmail.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #28 : 25.02.07 - klo:11:31 »

Blu foxsin Teho setti on ihan surkee. Älkää ostako blu foksin teho settiÄ! Siinä jarru antaa myötä, kun tasaria kiskaisee.
Ja puola inisee. Eli ÄLä osta blu foxsin teho settiä! Muut tehot toimi moitteettomasti.
tallennettu

Vihaan lunta jäällä.
allu_
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #29 : 25.02.07 - klo:11:35 »

Blu foxsin Teho setti on ihan surkee. Älkää ostako blu foksin teho settiÄ! Siinä jarru antaa myötä, kun tasaria kiskaisee.
Ja puola inisee. Eli ÄLä osta blu foxsin teho settiä! Muut tehot toimi moitteettomasti.
Ihan samanlainen teho siinä tulee mukana kuin muutenkin jos ostat tehon. Jarruhan tunnetusti antaa tehoissa myöden. MUT SIIMA EI SIT AINAKAA KATKEE JOS TULEE ISO KALA. Blue Fox on osa Rapalaa, joten ei siellä tehdä kuin yhdenlaista tehoa. Ei ne blue foxin tehot huonompia ole. Kyllähän tämä teho muuten on halpa ja suht laadukas vapa mutta vastaiskut ei onnistu vähänkään isommalle kalalle.
« Viimeksi muokattu: 25.02.07 - klo:11:40 kirjoittanut allu_ » tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.2 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi Juha Söderholm                 (C) Pilkki.info