Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
16.10.08 - klo:02:02

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku

Kalastustukku

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Pilkki- ja onkifoorumi
|-+  Välineet
| |-+  Pilkit
| | |-+  Pystypilkit
| | | |-+  Pöystin pilkki
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Pöystin pilkki  (Luettu 975 kertaa)
Himopilkkijä89
Jäsen
*
Asuinpaikka: Nokia

atte89@luukku.com
Profiili Sähköposti
« : 19.09.07 - klo:21:27 »

Aloitin samalla uuden aiheen ettei tuo kalastavin pilkki -aihe mene ihan OT:ksi.  Pyörittää silmiään

Parhaana pilkkinä pidän Veli Pöystin  pilkkiä.  Mutta Pöystin pilkki on se ykkönen ja tuskin enää muuttuukaan....!
Mulla on kans muutama pöystin pilkki, mutta kysymys kuuluu: kuuluuko se sitoa suoraan siimaan avolenkillä vai käykö perholukko? Itse tuota perholukkoa ketjupilkinnässä käytän, mutta pöystin pilkin kanssa se ei oikein ole toiminut, lukko menee siihen pilkin reikään mihin se kiinnitetään välillä sillai vinoittain, jolloin pilkki ei ole täysin pystyasennossa. (tajuskohan tosta nyt mitään  Huh)

Entä onko siinä perää, että tuo pöystin pilkki houkuttaisi lähinnä pientä ahventa, tällaista olen jostain lukenut.
Itse käytin varsinaisesti Pöystin pilkkiä ensi kertaa kevätjäillä eräällä pienellä järvellä (tänä vuonna), eikä ahvenien koko poikennut mitenkään siitä mitä morrilla sain.

Ja onko Pöystin pilkki nimenomaan ketjupilkki, vai toimiiko hyvin myös tapsipilkkinä?

Entä millaisiin syvyyksiin Pöystin pilkki on parhaimmillaan, ilmeisesti kohtuu matalaan?
« Viimeksi muokattu: 19.09.07 - klo:21:29 kirjoittanut Himopilkkijä89 » tallennettu

Jäitä odotellessa
staalon
Jäsen
*
Asuinpaikka: Siilinjärvi

Profiili
« Vastaus #1 : 19.09.07 - klo:22:08 »

Aloitin samalla uuden aiheen ettei tuo kalastavin pilkki -aihe mene ihan OT:ksi.  Pyörittää silmiään

Parhaana pilkkinä pidän Veli Pöystin  pilkkiä.  Mutta Pöystin pilkki on se ykkönen ja tuskin enää muuttuukaan....!
Mulla on kans muutama pöystin pilkki, mutta kysymys kuuluu: kuuluuko se sitoa suoraan siimaan avolenkillä vai käykö perholukko? Itse tuota perholukkoa ketjupilkinnässä käytän, mutta pöystin pilkin kanssa se ei oikein ole toiminut, lukko menee siihen pilkin reikään mihin se kiinnitetään välillä sillai vinoittain, jolloin pilkki ei ole täysin pystyasennossa. (tajuskohan tosta nyt mitään  Huh)

Entä onko siinä perää, että tuo pöystin pilkki houkuttaisi lähinnä pientä ahventa, tällaista olen jostain lukenut.
Itse käytin varsinaisesti Pöystin pilkkiä ensi kertaa kevätjäillä eräällä pienellä järvellä (tänä vuonna), eikä ahvenien koko poikennut mitenkään siitä mitä morrilla sain.

Ja onko Pöystin pilkki nimenomaan ketjupilkki, vai toimiiko hyvin myös tapsipilkkinä?

Entä millaisiin syvyyksiin Pöystin pilkki on parhaimmillaan, ilmeisesti kohtuu matalaan?
Heips! Totta on että perholukko voi jäädä joskus jumiin siihen reikään- ja myös pilkin vaihto voi lukon kanssa olla hankalaa. Itse käytän kyllä mahd pientä / kevyttä lukkoa sen periaatteelisen vaihtohelppouden takia. Jos kuitenkin lukko jumittaa, silloin voi lenkki olla parempi vaihtoehto. Kyllä minä ainakin olen saanut Pöystillä aivan samankokoista kalaa kuin muillakin, suurin osahan on luonnostaan pienehköä / keskikokoa....Pilkki toimii sekä ketjulla (itse käytän enimmäkseen) mutta myös tapsilla- ja kokeilepa kääntää myös pilkki toisinpäin-toimiiedelleen mutta pienemmällä säteellä, esim ruovikossa tai jos vähäeleisempi uinti toivottavaa. Värisee kuitenkin .Kerropa sinäkin muutama suosikkipilkkisi perusteluineen ja mahd. vinkkeineen...!
« Viimeksi muokattu: 20.09.07 - klo:00:01 kirjoittanut Tonnikala85 » tallennettu

--staalon--
jusboy
Vieras
« Vastaus #2 : 04.01.08 - klo:12:00 »

Joo..olen nyt pilkkinyt kolme vuotta vain Veli Pöystin pilkeillä, ja täytyy ylistää ehdottomaksi kuninkaaksi, käsityönä huolella tehdyksi ahvenmagneetiksi Järkyttynyt! Antakaa lisää mielipiteitä!
« Viimeksi muokattu: 04.01.08 - klo:15:22 kirjoittanut Tonnikala85 » tallennettu
Mikko10
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Asuinpaikka: Pori

Säyne-enkka kesältä -08

Profiili
« Vastaus #3 : 04.01.08 - klo:12:25 »

Olisiko antaa linkkiä/kuvaa näistä pilkeistä?
tallennettu

Allu-Santeri
Jäsen
*
Asuinpaikka: Salo

aleksander_miikka_elias@hotmail.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #4 : 04.01.08 - klo:14:47 »

Ja otsikkoa kannattaa muuttaa ehkä...  Pyörittää silmiään

Kuinka vankka kokemus sinulla on eri vesistöissä, eri vuoden aikoina, eri vuorokauden aikana juuri tuolla pilkkillä? Oletko eri koko luokkia ja värejä kokeillut? Samoja syöttejä eri pilkeissä? Ahvenellekko pelkästään tarjonnut sitä vai eri kalalajeille myöskin? Oletko vertaillut jokaisessa paikassa monia erillaisia pilkkejä uittaa ja antanut sille saman aikamäärän uitos ja reisulla uittanut monia pilkkejä samassa avannolla? Myöskin niissä mistä kalaa on noussut hyvin ja monesti. Ei vain muutaman reissun ja niillä kerroilla tuohon tullut paremmin kalaa niin voit todeta muutaman reissun perusteella parhaaksi. Kokeillut myöskin pilkkejäsi eri uitto tyyleillä?
« Viimeksi muokattu: 04.01.08 - klo:15:22 kirjoittanut Tonnikala85 » tallennettu
esal
Jäsen
*
Asuinpaikka: Joensuu

Profiili
« Vastaus #5 : 05.01.08 - klo:01:06 »

Ennestäänkin on jo foorumilla juttua Veli Pöystin pilkeistä, hyviähän ne ovat, mutta jospa jatketaan täällä. Ja linkki ihan perinteisenä versiona: http://www.pilkki.info/keskustelu/pystypilkit/poystin-pilkki/0/
tallennettu
Tonnikala85
Hallitseva Punaniska
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Asuinpaikka: Jurva

tonnikal@mbnet.fi
Profiili Sähköposti
« Vastaus #6 : 05.01.08 - klo:01:42 »

Ennestäänkin on jo foorumilla juttua Veli Pöystin pilkeistä, hyviähän ne ovat, mutta jospa jatketaan täällä. Ja linkki ihan perinteisenä versiona: http://www.pilkki.info/keskustelu/pystypilkit/poystin-pilkki/0/

Yhdistetty samaksi aiheeksi
tallennettu

Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.2 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi Juha Söderholm                 (C) Pilkki.info