Aloitin samalla uuden aiheen ettei tuo kalastavin pilkki -aihe mene ihan OT:ksi.

Parhaana pilkkinä pidän Veli Pöystin pilkkiä. Mutta Pöystin pilkki on se ykkönen ja tuskin enää muuttuukaan....!
Mulla on kans muutama pöystin pilkki, mutta kysymys kuuluu: kuuluuko se sitoa suoraan siimaan avolenkillä vai käykö perholukko? Itse tuota perholukkoa ketjupilkinnässä käytän, mutta pöystin pilkin kanssa se ei oikein ole toiminut, lukko menee siihen pilkin reikään mihin se kiinnitetään välillä sillai vinoittain, jolloin pilkki ei ole täysin pystyasennossa. (tajuskohan tosta nyt mitään

)
Entä onko siinä perää, että tuo pöystin pilkki houkuttaisi lähinnä pientä ahventa, tällaista olen jostain lukenut.
Itse käytin varsinaisesti Pöystin pilkkiä ensi kertaa kevätjäillä eräällä pienellä järvellä (tänä vuonna), eikä ahvenien koko poikennut mitenkään siitä mitä morrilla sain.
Ja onko Pöystin pilkki nimenomaan ketjupilkki, vai toimiiko hyvin myös tapsipilkkinä?
Entä millaisiin syvyyksiin Pöystin pilkki on parhaimmillaan, ilmeisesti kohtuu matalaan?