Lähdimme kalaan Viikonloppuna päijänteelle jyväskylässä eemelin kanssa noin klo 13.00 kun olimme valvoneet vähän turhan myöhään

Ensinmäinen reikä ei antanut kuin muutaman hassun tärpin, mutta suraava reikä antoi kolme kpl n. 10cm pitkän ahvenen. Sitten jatkoin uudelle reijälle ja samoin teki eemeli.
Aluksi ei kuulunut mitään mutta sitten alkoi nykiä minulla siitä tuli ylös muutama samankokoinen sintti. Eemeli käytti jotain halpaa tasuria ja itse käytin morria.
Sitten eemelille sattui pikkuahvenparvi kohalle jotka pitivät eemeliä pilkkanaan näykkimällä vain matoa jäämättä koukkuun

Tein myöhemmin uuden reiän joka antoi samanlaisia sinttejä. Sitten syönti lakkasi n. kymmeneksi minuutiksi ja jatkui sen jälkeen samaatahtia. Eemeli siirtyi aivan kaislikon kupeeseen kokeilemaan onneaan itse taas menin hieman syvemmälle. Vaihdoin johonkin pystypilkkiin joka on ollut ukillani joskus siitä kiinnostui isommat ahvenet, mutta en saanut yhtäkään ylös

Loppujenlopuksi ämpärin pohjalla oli 7 syöntikelpoista ahventa Yhteis määrää en muista mutta se taisi olla kahdenkymmene aborren hujakoilla. Muuten kiva reissu mutta ahvenet olivat aivan naurettavan pieniä