Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
03.12.08 - klo:22:40

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku

Kalastustukku

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Pilkki- ja onkifoorumi
|-+  Kalastuspaikat
| |-+  Reissuraportit
| | |-+  Porin merialue kesäkausi
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 19 20 [21] 22 23 24 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Porin merialue kesäkausi  (Luettu 8073 kertaa)
igors
Jäsen
*
Asuinpaikka: pori

Profiili
« Vastaus #300 : 19.06.08 - klo:21:51 »

Mikon kanssa "pikainen" heittelyreissu merelle.  Haukia tuli El Samun, J-Kingin, Lastusen, Salaman kevenetyllä ja Salaman isomman mallisella lusikalla.  Olisi varmaan kokeiltu muillakin foorumin valmistajien uistimilla mutta kun ei ollut enempää mukana Virnistää  ja yksi ahven melkein tuli veneeseen, kun niitä koitimme saada.
tallennettu

vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia.
igors
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #301 : 20.06.08 - klo:15:16 »

Tulen juuri venevalkamasta.  Mukanani oli vain tavallinen mato-onki ja siihen kastematoja.  Siellä oli jo ennestään kolme kalastajaa ennen minua.  Sanoivat että ei oikein tule kalaa, mutta itse sain eka ahvenen jo alle minuutissa.  Siihen se sitten melkein jäikin kun seuraavan tunnin kuluessa oli tullut vasta toinen ahven.  Sitten syönti hiljeni Virnistää.  Lähdinkin kotiin kun on iltapäivällä menoa, mutta ei siis nytkään mitään mp-reisssua.
tallennettu

igors
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #302 : 21.06.08 - klo:14:42 »

Olin muutamia tunteja Reposaaren silloilla.  Ensin maantiesillan merenpuoleiseen paikkaan jossa olikin jo kaksi ikäistäni vanhempaa ukkeli pohjaonkineen.  Ei ollut tullut kalaa... keskustelimme siinä sitten miten on paikka muuttunut vuosien tai oikeastaan vuosikymmenien aikana.  Muistelimme miten aikoinaan oli ukkoa kuin meren mutaa rinnakkain istumassa onkeineen.  Silloin kun ei vielä ollut edes kuin bambuista tehtyjä onkivapoja, sellaisa holkkikierteellä varustettuja"jatko-onkivapoja"   Silloin tuli aina kalaa ja hyvin.. isoja ahvenia sai vedellä joka reissulla... tai sitten aika oli "kullannut" nuo muistelut. Iskee silmää   Nyt ei sitten kuitenkaan kalaa ollut tullut joten kävelinkin toiselle puolelle siltaa.

Viimeksi sentään sain sieltä seitsemän ahventa mutta nyt ei tullut yhtään mitään, vaikka oli mato-onki ja kaksi pohjaonkea samanaikaisesti pyytämässä.  Lähdinkin sieltä sitten rautatiesilalle.  Käveltyäni perille ja laitettuani ensimmäisen ongen pyytämään huomasin että matokippa oli jääny autoon Vihainen  siitä sitten kävelemään ja hakemaan nuo madot.  Laitoin jälleen mato-ongen ja nuo kaksi pohjaonkea pyytämään.  Tuskin koskaan on ollut niin hiljaista kuin siellä oli.  Varmaan pariin tuntiin ei tapahtunut oikeastaan mitään.

Tuli toinenkin kalamies siihen ja heitteli jigiä.  Sai yhden pohjatärpin ja jonkinlaisen pienen laudankappaleen jigiinsä.  Ei sitten hänellekään tullut muuta.  Itse sain kaksi lahnaa, toinen jopa yli kiloinen.  Tarjosin sitä kalamiehelle mutta ei kelvannut, itsekään en lahnasta oikein välitä joten päästin takaisin.  Tuli toinenkin mies jigittelemään mutta kiipesi heti sillan betoniperustan päälle ja heitteli sieltä. Sinne jäi molemmat kun lähdin kotiin jälleen ilman ahvenia  Nolostunut  Kyllä niitä ahvenia vielä .....
tallennettu

igors
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #303 : 22.06.08 - klo:14:33 »

Kävin taas Reposaaressa.  Nyt olikin porukkaa paljon enenmän kuin viimeksi siellä merenpuoleisessa paikassa.  Oli samoja ukkkoja kuin viimeksikin.  Olivat varmaan siten viimekerralla kuitenkin saaneet kaloja kun kerran taas siellä olivat.  Nyt oli niin monta ukkoa siellä että meninkin toiseen paikkaan, eli rautatiesillalle.  Siellä ei ollut ketään.  Istuskelin siellä sitten lähes huvikseni kolmisen tuntia ja kaksi kiiskeä ja kaksi pientä ahventa tuli saaliiksi.  Ei oikein hyvä kun taas oli kolmekin onkea pyytämässä.  Täytyy varmaan ruveta mereltä taas hakemaan noita kalapaikkoja, kun sieltä joskus niitä sai.
tallennettu

igors
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #304 : 25.06.08 - klo:21:48 »

Pikainen käynti venevalkamassa.  Mukana mato-onki ja virveli.  Kokeilin reflex lipalla, ei mitään samoin kuin mato-ongella, ei mitään.  Seuraavalla kerralla sitten varmaan tuleekin enenmän. 
tallennettu

igors
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #305 : 28.06.08 - klo:14:44 »

Vaihteeksi sekä eilen että tänään uistinta uittamassa.  Eilinen ei oikein antanut saalista mutta eilinen menikin lähinnä opiskeluun uusien kelojen kanssa.  "Kalkkuna" tosin oli joskus ennenkin käytössä mutta "löysin" sen uudelleen ja stella taasen oli ihan uusi tuttavuus.  Tänään sitten hain kolme ruokahaukea ja huomenna mennään taas.  Kyllä nähtävästi sitten ainakin joku siellä kalastamassakin käy.
« Viimeksi muokattu: 28.06.08 - klo:14:46 kirjoittanut igors » tallennettu

igors
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #306 : 29.06.08 - klo:08:54 »

Tänään lähdetän sitten kolmen miehen voimin (Mikko, Dukes ja minä) tyhjentämään merenlahtea ylimääräisistä kaloista.  Tarkoitus olisi saada ahventa, kuhaa  Pyörittää silmiään  ja haukea.  Kirjoitellaan iltamyöhään tai huomenna reissusta tuli kalaa tai ei.  Tarkoitus on siis mennä iltakalaan joten siksi tuo kuha pääsi tuohon saalislistalle. Itse en tiedä kenenkään  saaneen sieltä kuhaa muuten kuin muutamien vuosin takaisista puheista päätellen joten voineen olla kuhan saanti kiven takana  Hymyilee.  Itse kyllä olen saanut ahvenen kokoisen kuhan joskus muutama vuosi sitten joten katsellaan.....

Otetaan kaikki oikein eväätkin mukaan niin että ei se kalantulo ole ihan niin hirrrveän tärkeä asia. Vietetään kesäiltaa  ja tuollainen mukava yhdessäolo merellisessä ympäristössä kaikessa rauhassa kaffeeta juoden ja mukavia jutellen on aivan mukavaa puuhaa.  Tietenkään ei siitä kalantulosta haittaakaan olisi Virnistää
« Viimeksi muokattu: 29.06.08 - klo:10:59 kirjoittanut igors » tallennettu

igors
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #307 : 29.06.08 - klo:22:13 »

Loistava päivä merellä.  Mikko sai uuden kalaenkan, Dukes sai uuden kalaenkan ja minä sain uistimen "tuulenhalkojaani" ihan itse heitetyksi kaksi koukkua kiinni. Enemmän juttua heittiksen puolella Porin merialueella. 
tallennettu

igors
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #308 : 30.06.08 - klo:16:01 »

Dukesin kanssa jälleen merellä. Hirvittävä ukkonen ja sadekuurot pakottivat kesken kaiken sieltä pois.
tallennettu

igors
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #309 : 01.07.08 - klo:16:33 »

Huomenna aamusella jälleen merelle ja iltasella varmaan jotakin saalistietoja  Pyörittää silmiään
tallennettu

igors
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #310 : 02.07.08 - klo:21:17 »

Meni jälleen heittiksen puolelle koko reissu.  Dukes siinä eniten ja isompia haukia sai Mikko 10 ja minä tultiin hopealle.
tallennettu

igors
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #311 : 04.07.08 - klo:21:52 »

Taas meni koko ilta heittelyn merkeissä.  Mikko  Virnistää  nyt sai jotain mainitsemisen arvoista mutta Dukes ja minä ei oikein mitään... Nolostunut.... Nolostunut....
tallennettu

igors
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #312 : 06.07.08 - klo:17:51 »

Tuli käytyä venevalkamassa ongella.  Kiitos kysymästä, kyllä tuli kalaa  Virnistää  .  Tulen juuri ruokapöydästä miissä oli tarjolla taatusti tuoretta paistettua ahvenfilettä.  Kyllä oli jumalaisen hyvää.  Lähes kaikki toistakymmentä ahventa tuli mato-ongella, muutama tuli lipalla, jigi ei kelvannut tänään lainkaan.  Oikein nätinkokoinen ahven hetken minua kiusattuaan irtosi koukuista, mutta niinhän noille isoille kaloille tahtoo käydä.  Vastaavasti sitten tuli kolme vauvahaukea  vaikka koskaan en edes ole kuullut kenenkään haukea tuolta saavan.  Iltapäivä menikin ihan rattoisasti tuolla istuessa ja nauttiessa auringonpaisteesta.  Taitaa noita kuvia jo ollakin mutta nappasin yhden kalapaikastani (venevalkama)

* P7060126.JPG (122.09 kilotavua, 1076x807 - tarkasteltu 26 kertaa.)
tallennettu

igors
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #313 : 09.07.08 - klo:06:58 »

Eilen taas muutama tunti venevalkamassa.  Mukana oli myös siskonpoika jolle opetin mato-onkimisen alkeita.  Syönti oli heti alussa aika hyvää lotto-lippaan kävikin  heti muutama ahven kiinni ja kun siellä hiljeni niin alkoi mato-onkeen tulla ahvenia. Jigi ei taaskaan kelvannut, ekä myöskään reflex-lippa ainoastaan lotto.  Saaliiseen mahtui myös klaksi haukea joita toinen ei painanut edes sataa grammaa.  Paikalle tuli jostakin kauempaa neljä kalamiestä jotka hyvin harvakseen saivat kaloja.  Tulivat paljon meidän jälkeemme ja meilläkin tuo kalantulo hiljeni huomattavasti illan kuluessa.  Itselleni en nyt sitten kaloja ottanutkaan vaan fileroin ne rannassa ja annoin siskonpojan viedä kotiinsa. 
tallennettu

igors
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #314 : 12.07.08 - klo:09:46 »

Eilen heittelemässä, jiggaamassa ja vetämässä uistinta mutta ei ongella.  Rapsaa heittiksen sivustoilla.
tallennettu

Sivuja: 1 ... 19 20 [21] 22 23 24 | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.2 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi Juha Söderholm                 (C) Pilkki.info