HEITTOKALASTUS
MERIKALASTUS
MOOTTORIVENE
ONGINTA
PILKKI
VETOUISTELU
Kalastuksen huippumerkit:
Fishers.fi
ETUSIVU
GALLERIA
SAALIIT
MUUT
KESKUSTELU
INFO
Tervetuloa,
Vieras
. Ole hyvä ja
kirjaudu
tai
rekisteröidy
.
03.12.08 - klo:23:20
1 Tunti
1 Päivä
1 Viikko
1 Kuukausi
Ikuisesti
Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:
Tarkempi haku
Etusivu
|
Ohjeet
|
Haku
|
Kalenteri
|
Kirjaudu
|
Rekisteröidy
Pilkki- ja onkifoorumi
Kalastuspaikat
Reissuraportit
Pyhäjärvi, Nokia/Tampere/Lempäälä/Vesilahti/Pirkkala
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
<< edellinen
seuraava >>
Sivuja:
[
1
] |
Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja
Aihe: Pyhäjärvi, Nokia/Tampere/Lempäälä/Vesilahti/Pirkkala (Luettu 483 kertaa)
Atte
Jäsen
Asuinpaikka: Nokia
Profiili
Sähköposti
Pyhäjärvi, Nokia/Tampere/Lempäälä/Vesilahti/Pirkkala
«
:
29.02.08 - klo:19:21 »
Pari kertaa oon tänä talvena käynyt Nokian puolella Riihilahdella ja pientä ahvenentirriä tuli hyvinkin muttei lainkaan isompia. Kaveri sai kyllä ekalla kerralla yhen vajaa 200g ja yhen vajaa 300g.
Tänään sitten isän kanssa tänä talvena ekaa kertaa Lempäälän puolella jossa aina silloin tällöin ollaan käyty. Kymmenen jälkeen oltiin jäällä ja tehtiin ekat reiät erään saaren rantaan ja isä saikin siitä sen "silmäkalan" jolta otti silmän syötiksi pystypilkkiin, itse en ekasta reiästä saanut mitään. Siirryin saman saaren toiselle puolelle ja siitähän sitten pikkusilppua tuli ihan koko ajan. Jäin vähäksi aikaa kyttäämään josko paikalla olisi isompiakin mutta eipä ollut, melkein kilon siitä nypin 10-30g ahvenia ja jatkoin matkaa.
Yhden niemen kärjestä selälle päin vajaa 100m eka reikä ja heti muutama noin 50g ahven. Isä oli vielä kauempana selällä ja ei kaloja ollut juuri saanut. Tein pari reikää lähettyville ja lisää ahvenia ei löytynyt jotein vaihdoin paikkaa aika reippaasti. Eka reikä uudelle alueelle ja välittömästi 200g ahven ylös ja tämän jälkeen noin 100-grammainen. Vaihdoin ketjupilkin 6cm tasapainoon ja noin 100g ahvenia ehdin saada muutamia kunnes isä tuli katsomaan mitäs täällä touhutaan. Muutaman reiän se ympärilleni kairasi ja sai muutamia yli 100g ahvenia. Sitten se teki 10m päähän reiän ja alkoi saamaan vähintäänkin samaa tahtia kalaa kuin minä.
Ahvenet olivat pääosin alle 100-grammaisia mutta aina väliin tömähti joku isompikin. Isä sai hyviä nyppyjä ja tuli pyytämään multa isoimman tasapainon mitä löytyy. Sitten se alkoi kiskomaan ahvenia 8cm tasurilla. Itse pilkin vuoronperään 6cm karismax-tasapainolla ja yhen tutun tekemällä noin 4cm väkäsettömällä karvaperätasurilla. Molemmilla kalaa tuli mutta isoimmat sain pienemmällä tasurilla ja nyppyjäkin siihen tuli paljon enemmän. Harvakseltaan saatiin isän kanssa oikeastaan joka vesikerroksesta ahvenia ja pilkittiin näillä reijillä niin kauan kuin ne kalaa antoivat. Lopulta sain tästä reiästä noin 5 kiloa ahvenia ja isä 6 kiloa omastaan.
Sitten muutamia reikiä ottiavantojen ympärille ja yhdestä reiästä sainkin heti kymmenkunta hyvän kokoista ahventa. Seuraavasta reiästä 2 ahventa ja sitten hiljeni ihan yhtäkkiä. Niiden kalojen jälkeen ei saatu isän kanssa kuin joku pieni sintti.
Lopulta meillä oli molemmilla noin 7,5 kiloa ahventa eli yhteensä 15 kiloa. Itselläni isoin ahven 392g, taisi olla mun tän talven suurin, en tiedä kun en punninnut edellisen reissun mölliköitäni. Tuon lisäksi muutama noin 300-grammainen, isältä löytyi myös useita noin 300-grammaisia. Isoimmat tietenkin pääsivät karkuun, isä sanoi että suurin karkuun päässyt oli noin 700g ja useita puolikiloisia pääsi myös. Itselläni pääsi reiän reunaan irti yksi noin 400g ja yksi 300g ahven ja yksi 300-grammainen pääsi reiässä irti ja pääsi karkuun.
tallennettu
jakezu
Jäsen
Asuinpaikka: multia
Henkeen ja vereen pystypilkkijä! ;)
Profiili
Vs: Pyhäjärvi, Nokia/Tampere/Lempäälä/Vesilahti/Pirkkala
«
Vastaus #1 :
29.02.08 - klo:19:28 »
hyvää raporttia himopilkkijällä!
tallennettu
sen minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa... ehkä
Atte
Jäsen
Profiili
Sähköposti
«
Vastaus #2 :
01.03.08 - klo:19:22 »
Vois joku kerta ottaa ton kameran järvellekin mukaan.
Kuvaa jälkikäteen:
Isän kalat, isoin tais olla 265g ja 10 suurinta 2,3kg
Mun kalat, isoin uusimman punnituksen jälkeen 394g, 2 muuta yli 300g, 8kpl yli 200g, 10 suurinta 2,55kg.
tallennettu
Atte
Jäsen
Profiili
Sähköposti
«
Vastaus #3 :
03.03.08 - klo:13:49 »
Tänään Nokian alueella pilkillä. Sellaisella alueella olin jossa olen viimeksi käynyt pilkillä noin 5 vuotta sitten. Järvellä olin 8 aikaan ja lumisade alkoi puoli 8. Aamulla tuulikin jonkun verran mutta siitä se kyllä tyyntyi.
Koska pilkkipaikka oli mulle varsin tuntematon, tein reikiä runsaasti ja etsiskelin uusia alueita. 11 jälkeen oli tapsipilkissä selvästi normaalia isompi kala kiinni, mutta se irtosi. Hetken päästä sain tapsiin hyvä nypyn joka ei jäänyt kiinni, päätin kokeilla ketjupilkillä. Sillä sitten sainkin heti 200-grammaisen ahvenen ja perässä tuli vielä pari reilu 100-grammaista. Lähialueen muut reiät antoivat vain silppua, jos sitäkään. Yhden 150-grammaisen sitten jostain reiästä vielä satuin saamaan. Vähän puolenpäivän jälkeen lähdin pois.
Tänään oli niin että alle 5 metristä ei saanut kalan kalaa. Parhaiten kalaa tuli noin 6 metristä.
Jäätä oli 20-30cm, lunta ei ollut jäällä aamulla lainkaan mutta järveltä pois lähtiessä noin 4cm. Ahvenia oli yhteensä vähän yli 2 kiloa.
Mieli tekisi tuonne huomennakin mennä, mutta tätä menoa lunta on huomenna ainakin jo 20cm, lumilapio pitäisi ottaa jos meinaa auton johonkin parkkeerata.
tallennettu
igors
Jäsen
Asuinpaikka: pori
Profiili
«
Vastaus #4 :
03.03.08 - klo:15:30 »
On se kumma kun Nokialla on noinkin paksua jäätä. Tosin en itse ole nyt ollutkaan Porissa mutta ei varmaan merellä ainakaan niin paljoa jäätä ole että sinne ihan noin vain uskaltaisi mennä. Hyvin olet kuitenkin kaloja saanut vaikka vähän oudommissakin paikoissa käyt. Itselläni on vielä vähän ahvenfilettä pakkasessa mutta kyllä pian tarvitsisi saada "täydennystä". Tuollainen pari kiloa tai oikeastaan
vajaakin pari kiloa olisi ihan mukava saalis saada
. Nyt täytyy tehdä vähän remonttia mutta josko viikonloppuna sitten pääsisi kokeilemaan. Kirjoittelen sitten reissusta.
...."
Mieli tekisi tuonne huomennakin mennä, mutta tätä menoa lunta on huomenna ainakin jo 20cm, lumilapio pitäisi ottaa jos meinaa auton johonkin parkkeerata
. Täällä Porissa lumi sulaa sitä mukaan kun sitä pikkaisen satelee.
tallennettu
vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia.
kuhankeittäjä92
Jäsen
Asuinpaikka: Pori <3
Elämäni ensimmäinen kuha 11-vuotiaana. :D
Profiili
Sähköposti
«
Vastaus #5 :
03.03.08 - klo:16:03 »
Jäätä 20-30cm
, aika ihmeellistä. No kummiski komeita affenia oot saanut Himopilkkijä89! Onnittelut! Igors kyl ainaki ku isä kävi kattoos mökil vähä paikkoja ni oli pilkkijöitä n.6-7 kpl, mut kyl se aika riski peliä on. Jään paksuus varmaan 5-10cm
tallennettu
Kalastus ennen kaikkea!
Atte
Jäsen
Profiili
Sähköposti
«
Vastaus #6 :
04.03.08 - klo:22:24 »
Eiliseltä alueelta jatkoin tänään eteenpäin ja sieltä ei sitten kalaa löytynytkään oikeen. Klo 15:30 olin vasta jäällä ja iltahämärään asti pilkin. Joku 3 tuntia sitä sitten tuli pilkittyä. Suurin määrä ahvenia samasta reiästä oli 4 ahventa joten ei kovin suuria parvia kohdalle osunut. Nyt kaloja tuli matalammastakin kuin eilen, 2,5 metristä tuli joitakin ahvenia ja suurin ahven 147g tuli myös 2,5 metristä. Suurin syvyys mistä jotain sain oli noin 8,5 metriä. Kala ei tuntunut olevan oikein missään syvyydessä vaan melkein joka syvyydestä sai sen 0-2 ahventa reiästä. Syönti ei ainakaan huono ollut sillä kalat nappasivat pystypilkkiin heti kun sen veteen pudotti. Vähän yli puoli kiloa sitten niitä irtoahvenia sain. Lunta oli jäällä reilu 10cm. Keli oli aikas kylmä sillä tuuli oli varsin navakka ja pakkasta noin 4 astetta.
tallennettu
Sivuja:
[
1
] |
Siirry ylös
Tulostusversio
<< edellinen
seuraava >>
Siirry:
Ole hyvä ja valitse kohde:
-----------------------------
Yleinen keskustelu
=> Pilkki.info & Onginta.info tiedottaa!
=> Yleinen kalastuskeskustelu
=> Tuki & Kysymykset
Välineet
=> Kelat
===> Kelaongintakelat
===> Pilkkikelat
=> Vavat
===> Onkivavat
===> Pilkkivavat
=> Siimat