Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
30.08.08 - klo:15:06

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku

Kalastustukku

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Pilkki- ja onkifoorumi
|-+  Kalastuspaikat
| |-+  Reissuraportit
| | |-+  Pyhäselkä, Joensuu.
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] 3 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Pyhäselkä, Joensuu.  (Luettu 783 kertaa)
esal
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #15 : 08.05.07 - klo:21:16 »

Nyt tosiaan tuntuu sille, että pitäisi päästä heti uudestaan samaan paikkaan kalaan. Hymyilee
Ehkä saisi olla vielä hiukan lämpimämpi, kuin tuo +15 astetta. Meinasi nimittäin tulla kylmä. Sellainen +22 olisi jo sopiva. Hymyilee leveästi
tallennettu
esal
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #16 : 18.05.07 - klo:17:54 »

Nyt olemme The juQ:n kanssa lähdössä ongelle, päätettiin tehdä "iltaonkireissu". Reissuraporttia sitten illemmalla. Iskee silmää
tallennettu
esal
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #17 : 18.05.07 - klo:23:46 »

Noniin tässäpä jonkinmoista rapsaa tulee. Kamerakin oli mukana, joten kuviakin on ja niitä saa toki kommentoida! Hymyilee Ja oikeastaan toivoisin, että joku niitä kommentoisikin. Iskee silmää

Menimme taas sinne Venesataman liepeille, pyörät jätimme mattolaiturin lähelle. Siinä mattolaiturilla tulikin suurin osa ajasta vietettyä, koska siinä pyöri salakkaparvi.
Jo alussa huomasimme, että JuQ:lla oli aivan liian suuri koho (markettikoho) niin pienille salakoille. Ja ehkäpä siitä syystä minä sainkin kaksi salakkaa ylös asti vedestä! Siinä muuten tuli minulle taas uusi kala onkimalla, ainakaan tietääkseni en ennen tätä päivää salakkaa ollut saanut. Nyt jopa kaksi kappaletta.

Reissun alussa järvi oli lähes peilityyni ja oli todella hyvä sää onkia, vaikka aurinko ei paistanutkaan ja lämpöäkin oli "vain" noin +15 astetta. Mitä enemmän aikaa kului alkoi tuulla enemmän ja ilmakin viileni. Jouduin laittamaan jo takin päälle, ennen sitä olin pelkällä T-paidalla.

Salakat olivat siis jo edellisen reissun jälkeen kasvaneet, kun eivät silloin vielä koukkuihin tarttuneet. Hymyilee
Itse ainakin olen todella tyytyväinen reissun antiin ja varmasti JuQ on myös, koska kyllä hänkin sai yhden salakan laiturille, mutta se oli sitten sellaine C & R kala, että tippui samantien laiturin alle.

Liitteenä tässä kuvia, joista kerron näillä numeroilla hieman lisää:

1. Siinä näkyy maisemaa sinne venesatamaan päin.

2. Tässä taas maisemaa toiseen suuntaan. Siinä kuvan etualalla näkyy se paikka, missä salakkaparvet pyörivät. Hymyilee

3. Läheinen niemenkärki zoomattuna. Siellä näkyi yhdessä vaiheessa yksi virvelöijä.

4. Toinen täydellä zoomilla otettu kuva.

* Maisemaa venesatamaan päin..JPG (135.84 kilotavua, 800x600 - tarkasteltu 62 kertaa.)

* Maisemaa toiselle puolelle..JPG (160.09 kilotavua, 800x600 - tarkasteltu 71 kertaa.)

* Niemenkärki zoomattuna..JPG (120.25 kilotavua, 800x600 - tarkasteltu 63 kertaa.)

* Zoomilla kuvattua maisemaa...JPG (138.91 kilotavua, 800x600 - tarkasteltu 73 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: 18.05.07 - klo:23:55 kirjoittanut esal » tallennettu
igors
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #18 : 19.05.07 - klo:10:19 »

Niin jos minä kävisin sielä ongella niin ainakin kokeilisin molempia  niemenkärkiä ja vieläpa sekä ongella että jigillä. Mikäli aivan oikein katsoin niin siellä näkyy veneväylä aivan toisen niemenkärjen vieressä. Näinollen ainakin vettä (syvyyttä) riittää. Todennäköisesti kysymyksessä näissä kuvissa on kaksi eri niemenkärkeä?  Puusto ja iso kivi ainakin viittavat moiseen vaihtoehtoon. Saiko heittelijä mitään?  Aikoinani minulla oli kiikarit merellä mukanani ja ainoastaan sen takia että kun näin jonkun veneen pidenmällä pysyvän paikoillaan niin pääsin kiikareilla tutkimaan onko siellä mahdollisesti joku onkimassa/heittelemässä vai onko kysymyksessä verkottaja. Lähes aina se oli verkkomies.  Mutta kuitenkin näinmenetellen voisi "löytää" aivan uusia kalapaikkoja. Periaatteessa jos joku on jossakin onkimassa niin on aika suuri mahdollisuus että ko henkilö on joskus sieltä kalaa saanut.
tallennettu

vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia.
esal
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #19 : 19.05.07 - klo:20:17 »

Itselläkin kävi mielessä, että täytyy käydä nuo niemenkärjet onkimassa puhtaaksi kaloista. Kuvat niemenkärjistä ovat todellakin eri niemenkärjistä, sillä niitten välistähän se veneväylä meneekin. Hymyilee Syvyyttä tosiaan riittää.
Tuohon niemeen, jossa se heitteliäkin oli, on noin 2 km matkaa. Kuva tosiaan otettu täydellä zoomilla.

Huomenna olen aamulla menossa tuonne kalaan, tänään oli lepopäivä. Huomenna otan virvelinkin mukaan, jotta saisi tuotua vaikka muutaman hauen ruuaksi. Hymyilee

tallennettu
esal
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #20 : 20.05.07 - klo:21:43 »

Tänään meni vähän myöhäiseksi tuo ongelle lähtö, rannalla olin vasta 18.45, mutta kävimpähän ainakin kokeilemassa.
Saalista ei tullut nykyjä vain. Sitten sinne tuli aika outo porukkka, mietin vähän aikaa, että pitäisköhän lähteä, kun kahdesta miehestä ja kahdesta naisesta + yksi vauva(!) yksi mies tuntui jonkinlaisessa humalatilassa olevan. Ainakin käytöksestä päätellen. Huuteli, että ei ne kalat tuolla tuulella syö ollenkaan. Ja kuulemma vedessä on siinä laiturin alla paljon muikkuja ja kohta sieltä nappaa ruijanpallas! Virnistää Sanoin sille, että taidat olla pari tuhatta kilometriä väärässä osoitteessa.. Tuppakaakin tarjottiin, mut en kyllä ottanut!

Että tälläistä juttuseuraa siellä..
tallennettu
esal
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #21 : 22.05.07 - klo:20:49 »

Kirjoitellaas nyt äkkiä jotain edellisestä reissusta, jonka teimme The JuQ:n kanssa eilen.

Jotain 2 tuntia olimme kalassa, salakka liian pientä ei ottanut millään kiiinni, ja ahveniakaan ei löytynyt.
Minulle yksi salakka, The JuQ:lle yksi ahven. Hymyilee
tallennettu
Nipa
Jäsen
*

niba__92@hotmail.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #22 : 22.05.07 - klo:21:13 »

Kirjoitellaas nyt äkkiä jotain edellisestä reissusta, jonka teimme The JuQ:n kanssa eilen.

Jotain 2 tuntia olimme kalassa, salakka liian pientä ei ottanut millään kiiinni, ja ahveniakaan ei löytynyt.
Minulle yksi salakka, The JuQ:lle yksi ahven. Hymyilee
Onkikaa salakoita, pistätte virppaan liukukohon ja painon ja koukun ja alatte onkimaan vauraampaa ahventa salakalla.  Pyörittää silmiään
tallennettu

Aloittelija.
Allu-Santeri
Jäsen
*

aleksander_miikka_elias@hotmail.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #23 : 30.05.07 - klo:14:42 »

Salakka on perhanan helppo onkia. Pistäkääs kaikkein pienin koukku, siimana itse käytän pilkkivavasta otettua jotain 0,18mm blue fox siimaa, todella herkkä kilpakoho joka on säädetty niin, että kun tärppi tulee niin koho melkeen sukeltaa jo. Myöskin salakan onginnassa tuli huomattua, että salakka käy mutustelemassa koko ajan matoja, mutta ei ota heti kiinni vaan saattaa ottaa pelkästä madosta kiinni ja lähteä kuljettamaan (moni tekee vasta-iskun ja mato tulee salakan suusta ulos), mutta tässä vaiheessa se juju tuleekin. Pitää olla sen verran kärsivällinen, että odottaa noin 2-5s ja katselee kohoa kun se lähti liikkeelle ennen kuin tekee vasta-iskun. Koska tuli huomattua juuri tuosta kun se ottaa pelkästä madosta kiinni, niin se itse irroittaa siitä madosta melkein heti --> koho pysähtyy ja salakka jatkaa syömistä. Mutta sitten tekee vasta-iskun kun koho ei pysähdy sen noin  4s jälkeen. Tällöin salakka on itse tartuttanut itsensä. Itsellänikin salakoiden onkiminen oli huonoa koska tein vasta-iskun heti kun koho lähti liikkeelle, mutta kun itse ihan sattumalta huomasin tämän tavan salakalla, niin jo alkoi salakoita nousemaan täyiksi.
Harmi vain, että tätä asiaa on vähän vaikea selittää niin, että toinen varmasti ymmärtää tämän. Tämä toimii todellakin ja helpoin tapa tämä olisi selittää kun näyttäisi suoraan miten se tehdään.  Hymyilee Kokeilkaas tätä tyyliä jos ymmärsitte. Jos ymmärsitte niin melkeen 80% kala on aina jäänyt kiinni.
« Viimeksi muokattu: 30.05.07 - klo:14:45 kirjoittanut Pepe_London » tallennettu
esal
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #24 : 04.07.07 - klo:00:01 »

Tänään taas kävin onkimassa tuolla vakiopaikalla, huonoa oli syönti. Ehdin yhden ahvenen saada ennen kuin piti rueta 8- ja 6-vuotiaille pikkuveljille rueta opettamaan. "Ei, älä huitase sitä onkea veteen yläkautta! Se on kohta jonkun silmässä! Heilauta ennemmin alakautta." Virnistää Oikein mukava sää oli, aurinko paistoi ja lämmintä oli. Välillä tosin yllättävän kovia tuulenpuuskia.
« Viimeksi muokattu: 04.07.07 - klo:00:03 kirjoittanut esal » tallennettu
esal
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #25 : 22.07.07 - klo:16:35 »

Voisi vaikka nyt lähteä ongelle. Hymyilee leveästi Raporttia sitten illalla..
tallennettu
esal
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #26 : 22.07.07 - klo:21:03 »

Kävimpähän muutaman tunnin ongintareissun tekemässä. Tuppaa vain ahdasta olemaan, kun nyt on näin aurinkoisia kesäpäiviä ollut. Ei siinä auringonottamisessa mitään pahaa ole, kunhan pysyisivät poissa parhailta kalapaikoilta. Virnistää

Olin ollut jopa 5 minuuttia ongella, kun sinne ilmestyi muutama muukin onkija. Kyseltiin jonkin aikaa toisiltamme saaliita lähiajoilta ja olivat kuulemma eilen saaneet samasta paikasta ~200 grammaisen hauen ja ihan hyvin ahventakin. Tänään ei tullut kuin ahventa, ihan pienistä lähes satagrammaisiin.

Vaihdoin sitten tunnin päästä paikkaa ja menin sinne edellisissä kuvissakin näkyneeseen niemenkärkeen. Viikko sitten sain sieltä kaksi isoa särkeä. Siinä tosiaan on veneväylä aivan vieressä, joten syvyyttä riittää. On siitä sen verran haittaakin, kun veneitä menee ohi, tulee myös lisää aaltoja. Muutenkin oli todella tuulista, joten lisäaaltoja kaikkein vähiten toivoin.
Aika tyhjälle tuntui koko niemenpään edusta, nykyjä ei tullut ollenkaan, tai en ainakaan huomannut.

Reissun saaliiksi jäi useita kymmeniä ahvenia ja rutkasti kokemusta. Iskee silmää Ensi kerralla sitten otan mukaan Haukka-1:ltä ostamani 8 metrin onkivapa, erittäin hyvälle vaikuttaa se vapa.
tallennettu
esal
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #27 : 02.08.07 - klo:18:05 »

Tässä JuQ:a odottelen ja samalla kirjoittelen.. Nyt siis lähdössä ongelle muutamaksi tunniksi Joensuun venesatamaan.

Ensin oli minulla tarkoitus ottaa virvelikin mukaan, mutta tyydynkin pelkkään onkeen. JuQ juuri saapuikinn ja nyt vielä tuohon 8 metrin vapaan siimat ja lähtö. Hymyilee
tallennettu
esal
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #28 : 04.08.07 - klo:18:15 »

Unohtui tuosta edellisestäkin reissusta kirjoitella.. ^__^

Silloin tuli parisenkymmentä ahventa ja särkeä, "joutui" taas mattolaiturin vierestä onkimaan, kun on paras niemekärki aina täynnä porukkaa.. Useimmiten ei laisinkaan kalastajia, vaan auringonottajia ja makkarankäristäjiä. Ei saatu kuviakaan silloin otettua, koska yht´äkkiä alkoi tuulemaan todella kovasti. Silloin tuli myös veneilijä, jolla oli purjevene. Joutui ottamaan moottorin käyttöön, koska tuuli painoi niin lähelle rantaa. Onget siis laitoimme kasaan ja lähdimme.

Nyt olen taas menossa tuonne venesatamaan ongelle, vaikkakin lauantai-iltana siellä saattaakin olla aika paljon ihmisiä. Kamera mukaan ja pitää kysäistä, jos 9-vuotias pikkuveljenikin haluaa mukaan.. Tietysti sillä ehdolla, että hän saa etsiä madot tuolta puutarhamökiltä. Iskee silmää
tallennettu
igors
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #29 : 05.08.07 - klo:17:22 »

Koitin googelin earth:lla katsella tuota Joensuun Pyhäselkää mutta se näytti koko kylän olevan keskellä maata ja vettä ei missään kovinkaan lähellä.  Olinkohan väärässsä Pyhäselässä.  Joensuusta alaspäin oli ensin sellainen paikka kuin Suhmura?  ja siitä samanverran alaspäin oli tämä Pyhäselkä.  Jokikin näytti siitä keskeltä Joensuuta menevän.  Sitten siellä oli Ilosaari missä tod. näk. pidetään jotakin rock meininkejä ja siinä lähellä oli venesatama.  Onko tämä venesatama se teidän kalapaikkannne.  Hasaniemi näyttäisi ainakin ylhäältä katsottuna ihan makealta kalapaikalta.
tallennettu

vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia.
Sivuja: 1 [2] 3 | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.2 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!

Uistelu, Kalastus, Pelikonsolit, Liikkeenjohdon konsultointi, ATK-Yrityspalvelut, Jerkit, Kalastus keskustelut, Kalasaaliit, Alamitat, Vesivahinko, Kalastus keskustelut, Antiikki, Alvar Aalto, Tuolit, Ilmalämpöpumppu, Mitsubishi Ilmalämpöpumppu, Panasonic ilmalämpöpumppu, Yrityssaneeraus, ATK-huolto, Ylläpitopalvelut, ATK-suunnittelu, Vakiointi, ATK-tuki, Jäähdytyslaitteet, Ilmankostuttimet, Ilmankuivaimet

WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi Juha Söderholm             (C) Pilkki.info ja Onginta.info