Nyt on Vammalan pikkujärviltä 2 seuraottelu-kilpailua takana. Lauantaina cup-kisa ja tänään kolmen seuran seuraottelu.
Eilen eräällä uudella järvellä ja todella pienellä sellaisella.
Syvää järvessä oli enimmillään 4 metriä ja järvi oli vain muutaman sata metriä pitkä. Ahventa tuli melko heikosti ja se oli huonohkolla syönnillä. Mormyskaa ja surviaisia sille piti tarjota. Ahventen koko pääasiassa 10-40g, joukkoon tuli kuitenkin useita
alle 2-grammaisia.Yksi isokin kala oli kiinni, luultavasti valtavan iso ahven. Ahvenmaisesti se veti ja irtosi morrista noin 30 sekunnin "väsytyksen" jälkeen, kyllä taas harmitti ja harmittaa edelleen. Aina ne isot vaan pääsee. Isän sedältä pääsi myös hänen silmämääräisen arvionsa mukaan +700g ahven karkuun. Järvessä isoja ahvenia on joukossa, sieltä oli 2 viikkoa sittenkin saatu 920g ahven.
Miten itse kisassa kävi? Itse sain 1990g ja isä oli toinen: 1370g. Seuraavalla oli yli 1300g ja yli kilon verran oli yli puolella porukasta. Osallistujia 16kpl, 8 molemmista seuroista. Meidän seura selviytyi ylivoimaisesti cup-finaaliin.
Tänään oli sitten vähän erityyppinen kisa kuin eilen. Kalantulo oli hieman parempaa ja muutama filekalakin tuli sinttien joukkoon. Tällä järvellä olin ennestään käynyt kaiketi neljä kertaa eli ihan outo se ei enää ole. Tapsipilkki + survari yhdistelmä oli päivän sana, morrilla ei vauhti olisi riittänyt ja pystyyn ei ainakaan pienimmät ahvenet (joita pääosa saaliista oli) kovin hyvin napanneet. Kalaa tuli varsin tasaisesti koko päivän ja ahventa kertyi 2765 grammaa. Tällä kertaa se ei voittoon riittänyt sillä isä sai 110 grammaa enemmän. Ratkaisuksi koitui se 150-grammainen joka minulta pääsi karkuun.

Isä sen sijaan nosti ylös 300g ja 180g assut. Osallistujia oli siis kolmesta eri seurasta, meidän seurasta 10 tai 11 ja muista seuroista 7 kpl, eli yhteensä 24 tai 25 pilkkijää. Seurani VUK oli niukasti ykkönen.
Järvestä ei pitänyt juurikaan särkeä tulla, mutta kyllä taisin itse niitä noin 30kpl saada. Järven särjet ovat melkoisen suuria, vaikka yhtään yli 100-grammaista en tainnut saada. Keskikoko kuitenkin reilu 60-70g. Jäällä makasi kisan lopussa useita 200-300 grammaisia särkiä ja isä sanoi saaneensa reilusti yli 300-grammaisenkin (400g?)