Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
06.09.08 - klo:21:03

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku

Kalastustukku

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Pilkki- ja onkifoorumi
|-+  Kalastuspaikat
| |-+  Reissuraportit
| | |-+  Vuohensaari, Salo
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Vuohensaari, Salo  (Luettu 252 kertaa)
allu_
Jäsen
*

Profiili
« : 11.03.07 - klo:16:49 »

10.3

10 aikaan jäälle, tunti tyhjännysväystä, sitten yksi ~70g ahven hopeasiivellä, jonka jälkeen taas hiljaista. Tunnin päästä vaihdoimme morrit onkiin ja tapahtumia alkoi tulla. Minulle seuraavan puolentoista tunnin aikana 7 kalaa ja Pepe_Londonille 4. Ahvenia ne eivät kyllä valitettavasti olleet, vaan lahnoja, pasureita, kiiskiä ja norssikin mahtui joukkoon.

11.3

Tänään jäällä joskus puoli ysiltä, eilisille paikoille istumaan ja morrit veteen. En kerinnyt kuin morria kaksi kertaa nypäyttää niin 100g särki kiinni. Sitten pari minuuttia hiljaista, kunnes Pepelle samanmoinen. Seuraavien tuntien aikana todella hiljaista, suunnilleen särki tunnissa. Paikkaa emme kuitenkaan kauheasti vaihtaneet, koska tiesimme että kalaa on alla, pitää vain saada se syömään.

Vähän ennen kolmea ne sitten alkoivatkin syödä, Pepelle muutamassa minuutissa 5 särkikalaa. Sen jälkeen pari lisää molemmille. Särkiä ja lahnoja, sekä 2 kiiskeä. Yhden ahvenenkin sain morrilla. Pepella oli iso lahna kiinni morrissa, mutta ei sellainen mahdu millään 4" reiästä, joten se lopulta karkasi. Silmäpuntarilla yli 1.5kg.

Kaloja yhteensä 3kg, suurin kala 350g lahna. 100g kiiskikin tuli, mikä on kiiskeksi aika suuri kun vertaa aikaisempiin kiiskiin

Takaisintulomatkalla Pepe meni sitten jäistä läpi, samasta kohdasta olimme kävelleet 2 tuntia aiemmin ja vielä oli kestänyt. Petollisia nämä kevätjäät.

Tämä pilkkikausi oli sitten tässä, jäille ei enää uskalla mennä.

Kuvat taas täys pa**aa laatua koska kameraa ei kumpikaan ottanut mukaan

* Kuva000.jpg (46.63 kilotavua, 640x480 - tarkasteltu 63 kertaa.)

* Kuva028.jpg (48.68 kilotavua, 640x480 - tarkasteltu 58 kertaa.)

* Kuva035.jpg (47.12 kilotavua, 640x480 - tarkasteltu 63 kertaa.)

* Kuva036.jpg (56.28 kilotavua, 640x480 - tarkasteltu 67 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: 11.03.07 - klo:17:57 kirjoittanut allu_ » tallennettu
allu_
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #1 : 11.03.07 - klo:17:59 »

Pari vielä

* Kuva031.jpg (52.09 kilotavua, 640x480 - tarkasteltu 54 kertaa.)

* Kuva038.jpg (37.11 kilotavua, 640x480 - tarkasteltu 54 kertaa.)

* Kuva027.jpg (48.75 kilotavua, 640x480 - tarkasteltu 59 kertaa.)

* Kuva002.jpg (47.08 kilotavua, 640x480 - tarkasteltu 62 kertaa.)
tallennettu
allu_
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #2 : 22.04.07 - klo:17:39 »

Tänään ajateltiin pepen kanssa onkikausi avata ja kokeilla onginnassa jotain uutta. Ruutanoita onkimaan siis. Paikalla oltiin joskus kahdeltatoista ja kauaa ei tarvinnut ensimmäisiä tärppejä odottaa. Ei montaa minuuttia mennyt niin olikin jo ensimmäinen ruutana ylhäällä. Siitä niitä sitten tuli aika tasaisesti, välillä syönti hiipui ja välillä taas koveni. Keli oli hieno, mukava oli onkia. Vähän ennen viittä kamat kasaan ja pois.

Ruutanoita tuli yhteensä 121, minulle 56 ja pepelle 65 ja lisäksi vielä pepe sai vahinkosaaliiksi yhden salakan. Koko oli pientä, keskimäärin 100g tienoilla. Suurin ruutana painoi vähän yli 200g. Kaikki kalat olivat C&R

EDIT: tulipa juuri huomattua etteivät ruutanoita olleetkaan, vaan hopearuutanoita, joka on uusi laji suomessa.
« Viimeksi muokattu: 15.05.07 - klo:17:44 kirjoittanut allu_ » tallennettu
allu_
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #3 : 22.04.07 - klo:17:42 »

pari
« Viimeksi muokattu: 15.05.07 - klo:17:45 kirjoittanut allu_ » tallennettu
igors
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #4 : 22.04.07 - klo:20:37 »

Mitäs teillä oli syöttinä? Hirrrrrrrveä määrä ruutanoita, mikä on tuollainen kalapaikka? Lammikkoko?( joo onpa hieno sana) Ruutanahan pysyy hengissä vaikka koko lammikko jäätyisi pohjiaan myöten.  Mitäs eroa on hopearuutanalla ja tavallisellla, kertokaa nyt sitten samalla vaivalla enenmän, ettei jokaisen tartte käydä tietoa hakemassa jos kerran joku on sen vaivan jo nähnyt. 
tallennettu

vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia.
allu_
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #5 : 22.04.07 - klo:20:45 »

http://www.rktl.fi/tiedotteet/uusi_kalalaji_suomessa.html

Siinä linkki. Kyllähän niitä ihan mukavasti tuli, mutta ainakin muutama kala tuli kahteen kertaan koska päästimme ne aina takaisin. Kalapaikka on ehkä joku suunnilleen 600m x 300m allas, johon on parikymmentä vuotta sitten laskettu salon jätevedet  Vaikenee Syöttinä meillä oli ihan matoja
tallennettu
igors
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #6 : 22.04.07 - klo:20:52 »

Joo onkimatohan tuolla näkyi, kun laitoin kuvan suuremmaksi.  Kyllä niitä varmaan jo eteläsuomesta löytyykin. Olin muuten Salossa töissä silloin kun se piiip piip teräspalkki runteli polveni. Eipä ole sen jälkeen tarvinnutkaan työelämää ajatella vaan on saanut keskittyä tuohon olennaiseen eli kalojen narraamiseen. Tosin nyt on kyllä käynyt niin että ne kalat ovat kyllä kusettaneet 100 - 0 minut....  Katos vaan Allu olikin ihan itse hereillä ja paikalla . Tuli meinaan tohon hienoon tietokoneeseen ilmoitus että Allu todennäköisesti on siellä kirjoittelemassa. Jooó mulla on niin hieno kone että se ilmoittaa ketä on toisessa päässä.
tallennettu

allu_
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #7 : 24.04.07 - klo:21:20 »

Tänään taas tuolla, ongimme suunnilleen neljästä seitsemään. Ruutanoita 126, mulle 85 ja pepelle 41. Vähän turhan helppoa tämä hopearuutanoitten onginta ja kalan kokokin pientä. Onneksi sentään tuli vahinkosaaliiksi myös enkka-ahven, 660gr. Ahven pääsi kuvauksen ja punnituksen jälkeen takaisin niinkuin muutkin kalat.

* ahven.jpg (66.88 kilotavua, 800x600 - tarkasteltu 75 kertaa.)

* ahven takas.jpg (26.54 kilotavua, 800x600 - tarkasteltu 57 kertaa.)
tallennettu
Nipa
Jäsen
*

niba__92@hotmail.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #8 : 24.04.07 - klo:21:51 »

Nättiä työtä tytöt.  Hymyilee

P.S jigiä vaan siiman päähän...  Pyörittää silmiään
tallennettu

Aloittelija.
Allu-Santeri
Jäsen
*

aleksander_miikka_elias@hotmail.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #9 : 25.04.07 - klo:19:40 »

Nättiä työtä tytöt.  Hymyilee

P.S jigiä vaan siiman päähän...  Pyörittää silmiään

Joo. Minä ainakaan en laita jigiä, en ikinä. Iskee silmää Pää-asiassa siellä on alle 100g hopearuutanoita. Ja muutenkin pohjassa on kaikkea pa**aa, oksia, vanhoja haaveja, ja muuta hirveää. Niin ei paljoa huvita heittää jigiä turhaan pois.
tallennettu
Allu-Santeri
Jäsen
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #10 : 01.05.07 - klo:17:33 »

Joo tänään olin yksin ongella hetken. 17kpl hopearuutanoita sain 1h. Syönti oli alussa erittäin hyvää, mutta sitten se loppui kuin seinään, niin en jaksanut enään olla yhtään enempää. Kalat tulivat ekan 30min sisällä. Paikkaakin vaihdoin reippaasti syönnin hiivuttua.
kuvia ei tule koskaan mitään kuvattavaa ei tällä kertaa ollut.
tallennettu
igors
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #11 : 01.05.07 - klo:17:47 »

Olin tuolla kirjoittelemassa kun tämä piiip  Järkyttynyt kone taas lähetti kirjoitukseni bittien taivaaseen. Kumma juttu, kun olin hakemassa linkkiä ja kun tulin takaisin niin en enään löytänytkään kirjoitustani missään? Eikö sinulla ole siellä mitään muuta paikkaa lähellä kuin tuo ruutanalammikko, ajattelin vain että kyllä muutama ahven tai jokin muu syötävä kala olisi paaaljon mielenkiintoisempaa.
tallennettu

Allu-Santeri
Jäsen
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #12 : 01.05.07 - klo:18:02 »

Olin tuolla kirjoittelemassa kun tämä piiip  Järkyttynyt kone taas lähetti kirjoitukseni bittien taivaaseen. Kumma juttu, kun olin hakemassa linkkiä ja kun tulin takaisin niin en enään löytänytkään kirjoitustani missään? Eikö sinulla ole siellä mitään muuta paikkaa lähellä kuin tuo ruutanalammikko, ajattelin vain että kyllä muutama ahven tai jokin muu syötävä kala olisi paaaljon mielenkiintoisempaa.

Olisihan vuohensaaressa se meri puoli, mutta sieltä ei tule ainakaan sen paremmin kalaa. Paikka josta uskaltaa syödä kaloja, niin saa lähteä auton kanssa "vähän" kauemmas.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.2 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!

Uistelu, Kalastus, Pelikonsolit, Liikkeenjohdon konsultointi, ATK-Yrityspalvelut, Jerkit, Kalastus keskustelut, Kalasaaliit, Alamitat, Vesivahinko, Kalastus keskustelut, Antiikki, Alvar Aalto, Tuolit, Ilmalämpöpumppu, Mitsubishi Ilmalämpöpumppu, Panasonic ilmalämpöpumppu, Yrityssaneeraus, ATK-huolto, Ylläpitopalvelut, ATK-suunnittelu, Vakiointi, ATK-tuki, Jäähdytyslaitteet, Ilmankostuttimet, Ilmankuivaimet

WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi Juha Söderholm             (C) Pilkki.info ja Onginta.info