Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
07.07.08 - klo:01:50

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku

Kalastustukku

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Pilkki- ja onkifoorumi
|-+  Välineet
| |-+  Tarvikkeet
| | |-+  Käytätkö peruketta pilkkiessäsi?
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Käytätkö peruketta pilkkiessäsi?  (Luettu 365 kertaa)
AhvenAna
Jäsen
*

Profiili Sähköposti
« : 09.02.07 - klo:15:24 »

Joo, jäi nyt haaveeksi toi kyselyn laittaminen...tehrään perinteisesti kyselemällä.

Eli käytössäsi peruke kun olet pilkillä? Jos on, niin millainen?

Itse en ole normaalisti käyttänyt, mutta jos noita pystäreitä ja tasureita vaihtelee, niin varmasti lämpimämmillä sormilla pääsee... Iskee silmää
tallennettu

imot90
Vieras
« Vastaus #1 : 09.02.07 - klo:15:39 »

En oo yleensä käyttänyt, mutta aattelin että jos ostais tuolta sittarista sellasen kuusamon pilkkiperukkeen se vaikuttaa ihan pätevältä vempeleeltä...
tallennettu
SUURkalastaja jyväskylät
Jäsen
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #2 : 09.02.07 - klo:16:14 »

No jos pilkin haukea niin ehdottomasti käytän! Ihan perus peruketta oisko 10 senttisiä
tallennettu

Herra anna minulle kerrankin sellainen kala, ettei minun aina tarvitsisi valehdella
Nipa
Jäsen
*

niba__92@hotmail.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #3 : 09.02.07 - klo:19:35 »

Varsinaista peruketta en ole käyttänyt, mutta pientä lukkoa tulee käytettyä. Helpottaa pilkin vaihtoa, luonnollisesti.  Hymyilee
tallennettu

Aloittelija.
Tonnikala85
Hallitseva Punaniska
Ylläpitäjä
Jäsen
*

tonnikal@mbnet.fi
Profiili Sähköposti
« Vastaus #4 : 09.02.07 - klo:19:39 »

Kunnon peruketta ei oo koskaan vielä tullut käytettyä, mutta ei oo kyllä tullut yritettyäkään kuhaa tai haukea.

Pieni lukko on kyllä siiman pääs, että on helpompi vaihtaa pilkkejä.
tallennettu

allu_
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #5 : 09.02.07 - klo:19:46 »

En tule käyttämään, en edes lukkoa. Pilkkejä kun ei jäällä vaihdeta.
tallennettu
Nysse88
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #6 : 10.02.07 - klo:19:52 »

en kätä. mulle riittää punottu siima sitä ei haukikaan saa purtua poikki.
tallennettu
Himopilkkijä89
Jäsen
*

atte89@luukku.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #7 : 23.07.07 - klo:23:37 »

Siimaa syövissä pilkeissä käytän perholukkoa, muutoin sidon aina suoraan siimaan avolenkillä.
tallennettu

Jäitä odotellessa
esal
Jäsen
*

Muumipappa ei ole amatååri!

Profiili
« Vastaus #8 : 24.07.07 - klo:22:55 »

En käytä peruketta, en myöskään perholukkoa. Suoraan siimaan kiinni kaikki pilkit.

Ennemmin ottaa sitten pilkkivapoja enemmän mukaan jäälle, kuin rupeaa kohmeisilla sormilla pilkkejä vaihtelemaan.
tallennettu

Arvon foorumilaiset, ottakaa haaste vastaan ja tehdään tästä foorumista aktiivisin ja asiantuntevin ongintaan ja pilkintään keskittynyt keskustelufoorumi. Tavoitteeseen jokainen voi osallistua itse. Kirjoitetaan usein, hyvällä äidinkielellä ja jätetään turhat viestit kokonaan pois.
igors
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #9 : 25.07.07 - klo:06:57 »

Esal:n kanssa samaa mieltä.  Pilkit suoraan siimaan kiinni.  Itselläni ohutta punottua siimaa jonka en edes usko kestävän esim vähänkään isompaa haukea mutta sellaisen saaminen ei kuitenkaan ole ihan jokapäiväistä. Kesällä pilkkiessä voisi kyllä käyttää lukkoa mutta yleensä minulla ei ole tarvetta kovinkaan usein pilkkiä vaihtaa, vaihdan mieluimmin kalastuspaikkaa jos ei kaloja rupea näkymään.
tallennettu

vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia.
Mikko10
Yleisvalvoja
Jäsen
*

6.84kg

Profiili
« Vastaus #10 : 02.12.07 - klo:16:53 »

Hauelle 15cm pureketta ja muille pientä lukkoa. Helpottaa huomattavasti pilkin vaihtoa, vaikka on aina useampi vapa mukana jäällä.
tallennettu

'' Ei sitä pyytämättä saa.. Iskee silmää ''
Jigmister
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #11 : 19.12.07 - klo:15:23 »

Peruketta en ole pilkkiessäni käyttänyt, mutta tosin haukipilkeille se voisi olla ihan hyvä. Peruslukkoa olen muistaakseni joskus käyttänyt. Kyllähän ne mukavia on, kun saa nopeaa vaihdettua pilkin.

-Jigmister
tallennettu

- Olin kalas!
- Mitä sait?
- Kirren.
- Mistä?
- Kaupasta!
Allu-Santeri
Jäsen
*

aleksander_miikka_elias@hotmail.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #12 : 19.12.07 - klo:15:30 »

Siimaa nirhauttavissa pilkeissä on pieni lukkoleikari siiman päässä johon pilkin laitan. (En siltikään vaihtele pilkkejä)
Muuten en käytä ollenkaan mitään perukkeita. Hauen pilkinnässä ehkä saatan käyttää normi 10cm peruketta, mutta muuten täysin turhia. Pilaa vaan joissakin pilkeissä totaallisesti sen uinnin.

Ja syynä on se miksi en käytä mitään perukkeita on se, että en vaihtele pilkkejä ja jos niin huono tuuri käy, että pitäisi vaihtaa pilkki niin itse teen solmun minkä itse pystyn tekemään kohmeisilläkin sormilla. Mutta pää-asiassa pilkillä mukana sen verran vapoja, missä valmiina erillaisia pilkkejä, niin ei tartte vaihdella.   Pyörittää silmiään
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.2 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!

Uistelu, Kalastus, Pelikonsolit, Liikkeenjohdon konsultointi, ATK-Yrityspalvelut, Jerkit, Kalastus keskustelut, Kalasaaliit, Alamitat, Vesivahinko, Kalastus keskustelut, Antiikki, Alvar Aalto, Tuolit, Ilmalämpöpumppu, Mitsubishi Ilmalämpöpumppu, Panasonic ilmalämpöpumppu, Yrityssaneeraus, ATK-huolto, Ylläpitopalvelut, ATK-suunnittelu, Vakiointi, ATK-tuki, Jäähdytyslaitteet, Ilmankostuttimet, Ilmankuivaimet

WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi Juha Söderholm             (C) Pilkki.info ja Onginta.info