Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
09.01.09 - klo:15:27

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku

Kalastustukku

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Pilkki- ja onkifoorumi
|-+  Välineet
| |-+  Tarvikkeet
| | |-+  Pilkkireput
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Pilkkireput  (Luettu 1812 kertaa)
NikoK.
« Vastaus #15 : 09.11.07 - klo:21:18 »

Väre- reppua olen nyt kantanut pilkillä sellaset 4-5 talvea. Sivutaskut tilavat, hyvin sopii 8 vapaa joita kuljetan mukana. Taskut ovat sen verran leveät, että haarukkavavatkin mahtuvat sinne. Kilpapilkkijänä käytänkin pääasiassa haarukkavapoja. Syvä etutasku, jossa olen pitänyt sohjokauhaa,puukkoa ja pilkkikukkaroa.
Ja itse repun sisätila on aika iso. Repun mukana tulee vesitiivis ja kestävä kangaspussi, johon kalat voidaan laittaa. Pussi kiinnitetään repun sisäosassa olevalla tarrakiinnityksellä. Siihen mahtuu n. 15kg kalaa.
Laadukkaan repun hinta on n. 90-100€

Mulla kanssa väre, tosin vasta toista kautta. Olen ollut kyllä todella tyytyväinen reppuun, itsekkkin käytän haarukka vapoja oikeastaan pelkästään ja kilpailen.
Taisin maksaa repusta 95 euroa jos en väärin muista.
tallennettu
Jigmister
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #16 : 25.12.07 - klo:16:20 »

Minulla on Abu Carcian pilkkireppu, ei ole ollut vielä kertaakaan jäillä, siis uusi. Ei kyllä muutenkaan ole päässyt pilkille, koska jäät edelleen Pohjanmaalla heikot. Nolostunut

-Jigmister
tallennettu

- Olin kalas!
- Mitä sait?
- Kirren.
- Mistä?
- Kaupasta!
Haugi_94
Jäsen
*
Asuinpaikka: Jyväskylän mlk

m_p_94@hotmail.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #17 : 26.12.07 - klo:17:54 »

Itselläni on semmoinen vanha halppis reppu... Meni muuten rikki kun olin viimeksi pilkillä. Hyvin se kesti 5 vuotta.
tallennettu
SUURkalastaja jyväskyläst
Jäsen
*
Asuinpaikka: Jyväskylä

Profiili Sähköposti
« Vastaus #18 : 26.12.07 - klo:19:08 »

Abu Garcian ruskee-vihree reppu karvapäällysteellä Hymyilee
tallennettu

Herra anna minulle kerrankin sellainen kala, ettei minun aina tarvitsisi valehdella
jakezu
Jäsen
*
Asuinpaikka: Multia, Suomi Finland

Henkeen ja vereen pystypilkkijä! ;)

jas_ka_95@hotmail.com
Profiili
« Vastaus #19 : 29.12.07 - klo:20:47 »

mulla on RETKI FINLAND reppu ja se on kyllä paras!
tallennettu

henkeen ja vereen pystypilkkijä! Iskee silmää
Allu-Santeri
Jäsen
*
Asuinpaikka: Salo

aleksander_miikka_elias@hotmail.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #20 : 29.12.07 - klo:20:49 »

Joskus sain jonkun halpis repun joka vetää nykyään viimesiään... Saumat ratkeilee ym. kivaa.
No tiedä mihen käytän firelineni kun ei kalastukseen uskalla käyttää. Epäilen mahtaako kestää tossakaan käytössä...  Epävarma
tallennettu
Jaslyh
« Vastaus #21 : 22.01.08 - klo:22:10 »

Retki finland pro, muokattu tarpeisiin sopivaksi. Ylimääreiset narut ja remmit kunnolla lii tai kokonaan pois, niitä kun on tässä jakkarassa melko runsaasti ja kastuessaan tuppasivat kastelemaan muut vaatteet.

Mahtuu vavat(pienissä pusseissa), pilkkikukkarot(sivutaskuihin) ja ja muut tykötarpeet. Iso tila termokselle ja juomapulloille, sopii myös eväsleivät todella hyvin.

Sitte isoon takimmaiseen taskuun oon modaillu sellaisen luukullisen roskapöntön Virnistää !! Pikkasen pienennetty, luukku kii tarranauhoilla ja luukkuun kuminauhat niin että sulkeutuu itestään. Ei muuta ku pussi pönttöön ja kalalle. Menee kalat sutjakasti luukusta suoraan pussiin, ei sada lumikaan sisään jne jne..hehheh..
« Viimeksi muokattu: 22.01.08 - klo:22:15 kirjoittanut Jaslyh » tallennettu
Tonnikala85
Hallitseva Punaniska
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Asuinpaikka: Jurva

tonnikal@mbnet.fi
Profiili Sähköposti
« Vastaus #22 : 27.12.08 - klo:16:27 »

Vois nostella tätä vähän ylös, eli onkos nyt viime aikoina tullut jotain maata kaatavia uudistuksia, näiden osalta?

Vanhasta jakkarasta istuin siinä kunnossa, että pitää uusia koko paketti, niin monta kertaa jo ommeltu istuinta, mutta aina repeää vierestä.

Joten mikäs olis sellainen järkevä kapistus tällä hetkellä?
Yleiskäyttöön tulee, eli käytetään sekä kesällä että talvella.
Tavaraa saisi mahtua mahtua sisällekin, että ei aivan pienin tarvitse olla.
Ja jos nyt kuitenkin pysyttäisiin sellaisissa inhimillisissä hinnoissa, eli alle 50e paketissa.
Oltava vedenpitävä ja selainen istuin, että siinä voi edes istua muutaman tunnin ilman että verenkierto loppuu ekan vartin jälkeen jaloista Iskee silmää

Mielipiteitä vain esille, varsinkin jos tullut nyt jotain uusia mullistuksia viime aikoina, ei oo muistanut seurailla edes lehtiä sillä silmällä, tuli vain tuo reppu vastaan tuos yks päivä ja siinä vaiheessa vasta muistin että istuin aivan paloina  Näyttää kieltä
tallennettu

Allu-Santeri
Jäsen
*
Asuinpaikka: Salo

aleksander_miikka_elias@hotmail.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #23 : 27.12.08 - klo:17:19 »

Joten mikäs olis sellainen järkevä kapistus tällä hetkellä?
Yleiskäyttöön tulee, eli käytetään sekä kesällä että talvella.
Tavaraa saisi mahtua mahtua sisällekin, että ei aivan pienin tarvitse olla.
Ja jos nyt kuitenkin pysyttäisiin sellaisissa inhimillisissä hinnoissa, eli alle 50e paketissa.
Oltava vedenpitävä ja selainen istuin, että siinä voi edes istua muutaman tunnin ilman että verenkierto loppuu ekan vartin jälkeen jaloista Iskee silmää

Itse ostin juuri uuden repun hongkongista ~25€. Reppu on isohko (hyvä asia mulle), mikä on pilkkijakkaralla varustettu ja tilaa on paljon repussa on paljon.

Vavat saa kätevästi sivutaskuihin.
Etu ja taka taskuihin sitten saa kaikki muut tarvikkeet, kuten sohjokauhan, pilkkikukkaron( tai mulla uistinrasia), pihdit, puntarit ym. Sekä jos tila meinaa jostain syystä loppua, niin isoimman taskun yllä on vielä 1 tasku minne saa kamaa kans.

Isoimpaan keskitaskuun saakin vähän varavaatteita, termari pulloja muutaman, eväät, saa sinne polttopuutkin (tai mä ainakin osaan asetella ne sinne hyvin ja sopivasti  Virnistää), sekä muovipusseja kaloja varten.

Kanto remmeihin saa kännykän sille tarkoitettuun taskuun ja sitten vielä sivuille tuleville pehmusteille saa kamaa ja toisessa on pieniä kumilenkkejä joiden väliin voi laittaa jotain karkki patukoita hiukopalaksi jos käveleminen alkaa puuduttamaan.

Sitten repussaa on myöskin lenkit mitkä voi laittaa mahan kohtaa ympäri ja kiinni. Näin reppu ei pääse valahtamaan alas, sekä vielä tuolille on tehty oma tarranauha niin sen voi kiertää sen ympäri ja se ei pääse avautumaan heti kun lasket repun selästäsi.

Ainut miinus tässä repussa on, että pohja ei ole kunnolla vedenpitävä selvästikkään. Vähän se voi kestää kosteaa, mutta esim. lumelle jos sen lasket ja 30min sen päällä istut niin pohja märkä 99% varmuudella. No tätä varten aijon ommelluttaa sinne kumipohjan itse. Voin laittaa kuvia repusta jos sellaisia haluat joiden avulla saattaa olla helpompi hahmottaa repun koko ja  muoto.

Ja vielä sen verran, että isoin keskitasku ja kaikki muutkin taskut menee vetoketjuilla kiinni, ja tuo keskitaskun ylläoleva tasku on tavallaan isoimman taskun kansi vielä, mutta siinä on oma erillinen vetoketju jolla saa taas taskun avattua.
100% varma olen, että tää kestää yhtäkauan mulla kuin vanha reppu eli sen 10vuotta, jota käytin ympäri vuoden yleensä.

Edit: Ja olen nyt kokeilu mielessä istunut ~1h tuon penkin päällä läppäri sylissä ja ei tunnu vielä missään, että penkki on hyvä myöskin.
Edit2: Ja tässä siis vastaus aiheeseen, mikä pilkkireppu nykyään on käytössä.
« Viimeksi muokattu: 27.12.08 - klo:17:24 kirjoittanut Allu-Santeri » tallennettu
Tonnikala85
Hallitseva Punaniska
Ylläpitäjä
Jäsen
*

tonnikal@mbnet.fi
Profiili Sähköposti
« Vastaus #24 : 27.12.08 - klo:17:43 »

Tuossa nyt vähä nettiä selaillut ja monessa paikassa jo törmännyt tähän ja kehuttu maasta taivaaseen.

Retki FINLAND 40l reppujakkara oliivinvihreä
Lainaus
Vahva reppujakkara, jossa hengittävä ja tukeva selkäosa, pehmustettu ja vahvistettu istuin, roiskevesitiiviit vetoketjut ja vettä pitävä pohja sekä panoksille paikka vyöllä. Lisänä lämpöeristetty pullotasku, kännykkäkotelo olkaviilekkeillä, reilu etutasku johon sopii mm Trangia keitin sekä lisänä monipuolisesti taskuja. Mukana 0,75L termospullo.

Hinta näyttää pyörivän perusvärityksillä siinä 40€ paikkeilla ja Camo värityksellä sitten noin 60€ paikkeilla.

Lisää vain kommenttiä näkyviin ei nyt oo mitään kiirettä tämän hankinnan kanssa varmaan, kuitenkaan ennen helmikuuta jäille mene Virnistää
tallennettu

jakezu
Jäsen
*
Asuinpaikka: Multia, Suomi Finland

Henkeen ja vereen pystypilkkijä! ;)

jas_ka_95@hotmail.com
Profiili
« Vastaus #25 : 28.12.08 - klo:12:17 »

mulla on tommonen retki finland- pilkki reppu, ja on muuten ollut todella hyvä!  Iskee silmää

+ -hyvä termospullo tasku
   -iso tila
   -pohja pitää vettä
   -vetoketjun kohdat on eristetty sellaisella kumilla ettei sieltäkään päse vettä taskuihin.  Hymyilee

- -ehkä se että repussa on liikaa taskuja  Virnistää

kannattava ostos toi reppu on!  Iskee silmää
tallennettu

henkeen ja vereen pystypilkkijä! Iskee silmää
Juho The Lohi
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #26 : 29.12.08 - klo:12:23 »

Minulla on Abu Carcian pilkkireppu, ei ole ollut vielä kertaakaan jäillä, siis uusi. Ei kyllä muutenkaan ole päässyt pilkille, koska jäät edelleen Pohjanmaalla heikot. Nolostunut

-Jigmister

Itelläni oli samallainen mutta pa**aks mäni.Yhen talven kerkesin pilkkiä. Jäätyy aina pakkasella ja koukut tarttuu joka kerta pohjaan että puukolla pitää selvittää.

Ja nyt on retki Finland pilkkireppu.
tallennettu
Tonnikala85
Hallitseva Punaniska
Ylläpitäjä
Jäsen
*

tonnikal@mbnet.fi
Profiili Sähköposti
« Vastaus #27 : 05.01.09 - klo:14:32 »

No niin nyt on sitten kans Retki Finland reppujakkara.

Motonetissa osui silmiin tuo 29€ hintaan.

Heti kun koitin selkään tätä, niin valinta oli selvä, tuo on saatava Hymyilee leveästi

Sopi selkään aivan älyttömän hyvin, ei painanut mistään ja hyvät kiristimes kantohihnoissa, että ne eivät pääse luistamaan olkapäiltä pois.

Vielä kun pääsee jossain vaiheessa testaamaan fyysisesti tuota, niin näkee miltä sitten tuntuu, nyt ainakin hakkaa aivan 100-0 tuon vanhan repun Virnistää
tallennettu

Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.2 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi Juha Söderholm                 (C) Pilkki.info