Nyt on jo kokemusta tullut kyseisestä tasapainosta paljon.
Ennen olin kokeillut vain muutaman kerran näitä ja saanut joitakin ahvenia saaliiksi, mutta uittelin enemmän pystyjä niin unohtuivat pilkkikukkaroon. Nyt otin taas tällä vuodella käyttöön, kun ajattelin tasureilla alkaa pilkkimään ja yrittämään vähän kookkaampaa ahventa.
Omistan 2kpl zeepra värissä olevia ja 2kpl papukaija värissä olevia.
Isompaa mallia minulla on yksi zeepra ja yksi papukaija.
Keskimmäistä kokoa on yksi zeepra ja yksi papukaija myöskin.
Jokaiseen olen laittanut värikoukun, vanhan normaalin pienen kolmihaara koukun tilalle.
Kaloja on noussut tällä vuodella todella paljon näillä tasureilla. Viime reissulla 12kg ahvenia joista 80% ainakin tuli lucky john tasureihin. Koolla ja värillä ei oikeastaan ollut väliä. Aika fifty fifty on kalat mitä näillä tasureilla on tällä vuodella tullut. Ehkä hieman enemmän on kerännyt zeepra värinen tasuri suurimmassa kokoluokassa.
Kaverilla ollut ruskean värinen lucky john tasuri ja sekin ehti toimia todella hyvin, ennen kuin jäi pohjaan. Hänellä oli keskimmäinen koko ja värikoukku myöskin laitettu.
Sitten joitakin arvosteluja tästä tasurista.
+
- Hyvät värit
- Hyvät kokoluokat
- Hyvät vakio koukut, ei ole pakko vaihtaa jos ei näe tarvetta
- Hinta on hyvä
- Laatu kiitettävä
- Kestävyys tyydyttävä
-
- Maalin lohkeaminen
- Perälevyn irtoaminen liimasta.
Perälevyn irtoaminen johtuu kyllä aivan yksinkertaisesta syystä.
Tasapaino on maalattu ensiksi ja sen jälkeen
MAALIN päälle on liimattu heikolla liimalla levy kiinni. Tästä johtuen liima lohkeaa helposti ja perälevy kiikkuu ja heiluu takakoukun ympärillä tai maali lohkeaa ja levy kiikkuu ja heiluu takakoukun ympärillä jälleen.