Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
08.10.08 - klo:02:03

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku

Kalastustukku

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Pilkki- ja onkifoorumi
|-+  Välineet
| |-+  Pilkit
| | |-+  Tasapainot
| | | |-+  Minkä näköinen tasuri kuhalle?
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Minkä näköinen tasuri kuhalle?  (Luettu 417 kertaa)
AhvenAna
Jäsen
*

Profiili Sähköposti
« : 09.02.07 - klo:15:20 »

Kertokaas millaisilla / minkä näköisillä tasureilla saisi kuhaa?

Mulla oli viime talvena joku, mutta se meni heti ekalla kerralla kun eräs nuori herra kävi pilikillä yksin... Iskee silmää Näilläkin taitaa sivutuotteena tulla haukea ja ahventa?
tallennettu

mustekala
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #1 : 09.02.07 - klo:21:22 »

Isoin nilsu toimii hyvin jos kuha on syönnillä. Jos ei oo otillaan, vaiha pienempään nilsuun. Värinä tietysti papukaija
tallennettu

Pilkkimisen ihmelapsi
okeido
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #2 : 11.02.07 - klo:17:06 »

Nilsun 7-8cm pilkit toimineet mulla parhaiten. Koko ja väritys vaihtelevat vesistön ja olosuhteiden mukaan. Täällä turussa pilkin mieluimmin väreillä 85, 32 ja 52 - tässä järjestyksessä. Hommaa useampi kappale kerralla, kalat vievät näitä joskus matkamuistoina. Tänään meni papukaija...

Rapaloilla ja muillakin tulee kuhaa. Viimeksi kokeilin Kineticin Teaser Fatejä (2,50/kpl) ja tulihan niilläkin, tosin pientä.
tallennettu
AhvenAna
Jäsen
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #3 : 11.02.07 - klo:22:55 »

Nilsun 7-8cm pilkit toimineet mulla parhaiten. Koko ja väritys vaihtelevat vesistön ja olosuhteiden mukaan. Täällä turussa pilkin mieluimmin väreillä 85, 32 ja 52 - tässä järjestyksessä. Hommaa useampi kappale kerralla, kalat vievät näitä joskus matkamuistoina. Tänään meni papukaija...

Rapaloilla ja muillakin tulee kuhaa. Viimeksi kokeilin Kineticin Teaser Fatejä (2,50/kpl) ja tulihan niilläkin, tosin pientä.

Öööö...Oottako käyttäneet koukuissa mitään syöttejä?
tallennettu

okeido
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #4 : 12.02.07 - klo:17:14 »

Öööö...Oottako käyttäneet koukuissa mitään syöttejä?

Värikoukku mulla on aina alla, mutta käytän silti syöttejä. Jollei muuta ole, niin laitan Powerbaitteja. Väittävät, että pelkkä värikoukku kalastaa yhtä hyvin, mutta joskus olen ollut huomaavinani eron jopa eriväristen silikonitoukkien kalastavuuden välillä. Ja ahvenen silmä näyttäisi houkuttelevan paremmin kuin ei syöttiä - ainakin kuhan saa iskemään jopa etukoukkuun, kun se on syötitetty silmällä.

Eli joo, käytän syöttejä ja mitä milloinkin.
tallennettu
MikeTonic
Jäsen
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #5 : 12.02.07 - klo:17:23 »

Kuhalle varmaankin täytyy tarjota 7-10cm tasuria eli suhteellisen kookasta tasuria. En ole ikinä varsinaisesti kuhaa saanut/yrittänyt, joten en uskalla mitään selvää ohjetta antaa. Joskus joitain tumppeja on ahvenen pyynnin ohessa tullut sivutuotteena, mutta päässeet nopeasti takaisin kasvamaan.

Todelliset tasurimiehet eivät käytä lainkaan värikoukkua, vaan vatsakoukkuna tavallinen kolmihaara. Jos värikoukku on vatsan alla, se toimii puoliksi värikoukku-uistimena ja puoliksi tasurina. Värikoukku vatsan alla houkuttelee pieniä ahvenia ja näin ollen menetetään peliaikaa niiden pannukarkeiden saamisessa, joita samoissa parvissa pyörii. Kun parven suurimpia ahvenia saa heti alkuun kiinni, muut ahvenet kyllä ahneuksissaan alkavat pelkkää tasuriakin syömään.
tallennettu
mph76
Jäsen
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #6 : 20.02.07 - klo:18:41 »

mulla ainaki täälläpäin(turussa,merellä)toimii semmonen missä on ruskea selkä,valko.keltainen kylki ja sininen maha,siihen alle oranssi mätikoukku ja kyllä kuha tykkää... Iskee silmää
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.2 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!

Uistelu, Kalastus, Pelikonsolit, Liikkeenjohdon konsultointi, ATK-Yrityspalvelut, Jerkit, Kalastus keskustelut, Kalasaaliit, Alamitat, Vesivahinko, Kalastus keskustelut, Antiikki, Alvar Aalto, Tuolit, Ilmalämpöpumppu, Mitsubishi Ilmalämpöpumppu, Panasonic ilmalämpöpumppu, Yrityssaneeraus, ATK-huolto, Ylläpitopalvelut, ATK-suunnittelu, Vakiointi, ATK-tuki, Jäähdytyslaitteet, Ilmankostuttimet, Ilmankuivaimet

WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi Juha Söderholm             (C) Pilkki.info ja Onginta.info