Kalankiskojalle vastaan: Nykyiset tasurit,millä pääasiassa ongin ovat Sillanpäitä; kevennettyjä,jättiläisiä,7cm ja tupsluikkeja.Tämä ei tarkoita sitä,etteikö muilla sais.Olen onkinut aiempina vuosina Rapaloilla,Nilsuilla,Mouhulla ja Ahventasureilla.Varmaan on tullut liki kaikki merkit kokeiltua.Olen myös sannut niillä kalaa.
Totuuden nimessä on sanottava,että tänä vuonna vaihdettuani tasurin kokoa niin,etten paljon 7cm pienempää olen käyttänyt,on kalojeni koko kasvanut.500g on mielestäni iso ahven,ja sen rajan rikkominen vei minulta pitkään.Tänä vuonna olen saanut jo useita.Myös haukia on tullut enemmän.
Tänä talvena olen myös jättänyt värikoukun pois.Enkä ole huomannut sen vaikuttavan saaliiseen.Myös onkipaikkoihin olen satsannut.Harvoin ongin useita päiviä samalla paikalla.Kalaveteni ovat senverran laajat,että tämä on mahdollista.Lisäksi olen onkinut tänä talvena enemmän syviä paikkoja ja selkävesiä.Tämäntakia myös kuvani ovat pääasiassa muikun ja kuoreen näköisiä.Tasuriin pitää luottaa.
Sitten on sellainen juttu,että tykkään onkia tasurilla.Se on juhlaa kun löytää ison ahvenen parven ja kala alkaa tömähdellä.