Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
04.07.08 - klo:18:38

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku

Kalastustukku

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Pilkki- ja onkifoorumi
|-+  Välineet
| |-+  Pilkit
| | |-+  Tasapainot
| | | |-+  Tasapainon kiinnitys
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Tasapainon kiinnitys  (Luettu 675 kertaa)
Mehulinko
Jäsen
*

Profiili Sähköposti
« : 07.01.07 - klo:18:04 »

Tulipa tässä mieleeni, että kuinka kiinnitätte tasurinne siimaan? Suoraan siimaan sitomalla, lukolla, perukkeella tai jollain muulla tavalla?
tallennettu
kirppu
Jäsen
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #1 : 07.01.07 - klo:19:24 »

Isommat tasurit kiinnitän perukkeella haukien takia.Perukkeet rakennan itse.Pienemmät sidon suoraan siimaan.
tallennettu

-Ahven on paras kala-
esal
Jäsen
*

Muumipappa ei ole amatååri!

Profiili
« Vastaus #2 : 07.01.07 - klo:20:34 »

Mulla on yleensä kaikki tasurit kiinni suoraan siimassa tai sitten lukolla. Perukkeella ei ole ikinä ollut, kun haukea en pilki vielä.
tallennettu

Arvon foorumilaiset, ottakaa haaste vastaan ja tehdään tästä foorumista aktiivisin ja asiantuntevin ongintaan ja pilkintään keskittynyt keskustelufoorumi. Tavoitteeseen jokainen voi osallistua itse. Kirjoitetaan usein, hyvällä äidinkielellä ja jätetään turhat viestit kokonaan pois.
jonski88
Jäsen
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #3 : 07.01.07 - klo:21:08 »

Rapala- solmulla olen kiinnittänyt suoraan siimaan.. Hymyilee
tallennettu
Mehulinko
Jäsen
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #4 : 07.01.07 - klo:21:27 »

Suunnittelin aloittavani tänä talvena hauen pilkkimisen, kunhan tännekin tulee kunnon jäät. Olenkin miettinyt tuota, että millä tavalla tasapaino kannattaa kiinnittää siimaan. Perukekiinnityksellä siiman katkeaminen on estettävissä eikä pilkin menetystä tapahdu hauen hampaiden takia. Tosin peruke saattaa häiritä pilkin uintia ja näin vieheen kalastavuuteen.

Kaksipiippuinen juttu käyttääkö peruketta. Suurempien tasapainojen kanssa se ei taida haitata uintia?
tallennettu
Jussi07
Jäsen
*

Viime vuoden pannukarkeat

Profiili Sähköposti
« Vastaus #5 : 07.01.07 - klo:22:13 »

lukolla tai suoraan siimaan. Perukettakin pitäisi melkein käyttää, kun kalapaikassa on aika paljon haukia.
tallennettu

kevytkalastaja
Yleisvalvoja
Jäsen
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #6 : 07.01.07 - klo:23:59 »

Haukitasurit perukkeella, muut lenkkisolmulla. Pienempien uinti ei kestä kiintosolmua, eikä varsinkaan lukkoa, eikä todellakaan peruketta.
tallennettu
masa
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #7 : 12.01.07 - klo:19:48 »

Perukkeella on kaikki isot kiinni. Ja sitten luput sääkset ja muut pienet on ihan tavallisella kalastajan solmulla kiinni suoraan siimassa.
tallennettu

elämän a ja o välissä äl ja koo
Nysse88
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #8 : 06.02.07 - klo:07:49 »

Itse käytän siimana punottua. Joka on siitä hyvä, että hauet eivätt pure sitä poikki ja se ei veny yhtään joten kala tarttuu paljon paremmin kiinni. Siiman päähän laitan viellä lukon.
tallennettu
Lumppi
Jäsen
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #9 : 15.02.07 - klo:18:33 »

Itse totesin että pakko siirtyä perukkeiden käyttöön kun tuppasi nuita 8cm tasareita sen verta tiiviiseen tahtiin hukkumaan karkeampien ahventen etsinnän ohessa.
Mietin että mikä olisi mahdollisimman vähän häiritsevä mutta toimiva peruke. Päädyin seuraavaan: Iso(oikeasti aika pieni) perholukko. 15kg(ohuempikin käy toki) Predator, Fortress, tms peruke lankaa. ne sopivasti solmuun ja sit siiman yhdistys solmu (en muista mikä) niin johan tulee hyvä peruke..on tullu mukavasti luupäät jäälle asti ja ei ole näyttänyt assujakaan haittaavan. En ole käyttänyt leikari koska se tökkii ikävästi pilkin siimarenkaaseen.. perholukon ansiosta tasarin vaihtokin onnistuu melkosen kivuttomasti. Suosittelen kokeilemaan.
tallennettu
The JuQ
Jäsen
*

jakkara

kalastajajuQ@hotmail.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #10 : 17.02.07 - klo:21:40 »

Minulla on ollut tähän asti siimassa kiinni. Haittaako esim lukko tasurin uintia?
tallennettu

Vihaan lunta jäällä.
allu_
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #11 : 17.02.07 - klo:21:41 »

Minulla on ollut tähän asti siimassa kiinni. Haittaako esim lukko tasurin uintia?

Ei, jos se on pelkkä lukko.
tallennettu
The JuQ
Jäsen
*

jakkara

kalastajajuQ@hotmail.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #12 : 17.02.07 - klo:21:42 »

Entäs peruke?  Eiköhän se pitäs jonkun verran haitata?
tallennettu

Vihaan lunta jäällä.
allu_
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #13 : 17.02.07 - klo:21:44 »

Entäs peruke?  Eiköhän se pitäs jonkun verran haitata?

Joo, riippu pitkälti perukkeesta. Jos jostain pehmeästä ja taipuisasta perukemateriaalista tehty peruke, niin ei pitäisi haitata, mutta esim. kaupan "normaali", jäykät perukkeet haittaavat.
tallennettu
Himopilkkijä89
Jäsen
*

atte89@luukku.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #14 : 17.02.07 - klo:21:44 »

Sidon lenkkisolmulla normaalisti, mutta jos tasapainon kiinnityslenkki on karhea (ei ole hiottu kunnolla) niin käytän perholukkoa.
tallennettu

Jäitä odotellessa
Sivuja: [1] 2 | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.2 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!

Uistelu, Kalastus, Pelikonsolit, Liikkeenjohdon konsultointi, ATK-Yrityspalvelut, Jerkit, Kalastus keskustelut, Kalasaaliit, Alamitat, Vesivahinko, Kalastus keskustelut, Antiikki, Alvar Aalto, Tuolit, Ilmalämpöpumppu, Mitsubishi Ilmalämpöpumppu, Panasonic ilmalämpöpumppu, Yrityssaneeraus, ATK-huolto, Ylläpitopalvelut, ATK-suunnittelu, Vakiointi, ATK-tuki, Jäähdytyslaitteet, Ilmankostuttimet, Ilmankuivaimet

WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi Juha Söderholm             (C) Pilkki.info ja Onginta.info