Hannu
Jäsen

Profiili
|
 |
« Vastaus #15 : 28.09.09 - klo:17:22 » |
|
Tein tänään ensimmäiset pari värikoukkua ja väreistä tuli jotenkin vaaleita. Ei niin kirkkaita mitä olen tottunut näkemään. Tulikohan väriä liian vähän vai valkoista liikaa? vai onko värit vain kenties vaalea sävyisiä?
Täytyy varmaan vaan kokeilla.. ehkä kokeilujen kautta opin saamaan väreistä kirkkaita.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jakezu
Jäsen

Henkeen ja vereen pystypilkkijä!
Profiili
|
 |
« Vastaus #16 : 28.09.09 - klo:18:08 » |
|
No jos sulla on tullut vaaleita värikoukkuja niin olet varmaan laittanut valkoista liikaa? Sanoisin että saat kirkkaampia kun laita vähän valkoista mutta pikkuisen enemmän sitä "pääväriä" .  Jos ei laita valkoista ollenkaan niin väreistä tulee ns. läpinäkyviä ja aivan liiaan kirkkaita.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
J A K E Z U
|
|
|
jänis
Jäsen

Ontuja lussukat..
Profiili
|
 |
« Vastaus #17 : 06.01.10 - klo:20:52 » |
|
Tuli tommoset harjoiteltua.. Vähän on liikaa liimaa kun tuppaa tuleen niin julmetun iso allukka  Valkoista ei ole seassa ku toissa talvena tilasin oli just silloin loppu  Nyt on tulossa parit purkit valkoista niin saa tehtyä silmätkin 
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 06.01.10 - klo:20:58 kirjoittanut jänis »
|
tallennettu
|
Rahalla saa vain lisää käyttö mukavuutta!
|
|
|
jänis
Jäsen

Ontuja lussukat..
Profiili
|
 |
« Vastaus #18 : 06.01.10 - klo:21:01 » |
|
Pitääkö sen epoksi sekotuksen antaa hetki kuivua ennen ku panee sitä kuokkuun? On van niin juoksevaa, ettää saa aika vikkelään kieputtaa ettei putoa pois  Entäs tuo värin panemis järjestys.. Eka keskiväri sitten ala ja lopuksi ylä vai.. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Überschnitzel
Jäsen

Ensimmäinen morrilla saatu kala. =)
Profiili
|
 |
« Vastaus #19 : 06.01.10 - klo:21:34 » |
|
Pitääkö sen epoksi sekotuksen antaa hetki kuivua ennen ku panee sitä kuokkuun? On van niin juoksevaa, ettää saa aika vikkelään kieputtaa ettei putoa pois  Entäs tuo värin panemis järjestys.. Eka keskiväri sitten ala ja lopuksi ylä vai..  Ihan tuoreeltaan olen ainakin itse epoksin koukkuihin laittanut kuten yleensä tapana on. Mikäli pohjalle tekee pisaran epoksista ja titaanidioksidista niin varsinaista väriä lisättäessä sitä ei tarvitse laittaa yhtä suurta määrää. Täten liima on helpommin hallittavissa. Tosin juoksevuus riippuu koukkukoosta ja käytetystä epoksin määrästä, mutta 6 koon koukkuun saakka homma sujuu melko helposti näin 100 koukun kokemuksella. Itse olen lisännyt värit mainitsemassasi järjestyksessä. Voisinpa laittaa tekeillä olevista koukuista kuvaa, kunhan valmistuvat. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
jänis
Jäsen

Ontuja lussukat..
Profiili
|
 |
« Vastaus #20 : 06.01.10 - klo:21:43 » |
|
Pistä ihmeessä kuvaa! Ja muutkin jotka näitä värkkäilee  Tuntui kyllä vaikeanmalta tehä tuohon 8 koukkuun verrattain tuo pienenpi koko 10..
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Überschnitzel
Jäsen

Profiili
|
 |
« Vastaus #21 : 06.01.10 - klo:21:52 » |
|
Laitetaanpa kuva viime setiistä, joka onnistui kyllä paremmin kuin yleensä. Kuvakin on aika loistava, värit luonnossa kirkkaammat. Nämä ovat siis 8 koon Kamasaneihin tehtyjä.
|
|
|
|
|
jänis
Jäsen

Ontuja lussukat..
Profiili
|
 |
« Vastaus #22 : 06.01.10 - klo:22:28 » |
|
Laitetaanpa kuva viime setiistä, joka onnistui kyllä paremmin kuin yleensä. Kuvakin on aika loistava, värit luonnossa kirkkaammat. Nämä ovat siis 8 koon Kamasaneihin tehtyjä.
Hienoja on! Onko tuo vihreä Fosforiväri?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
thomas
Jäsen

Profiili
|
 |
« Vastaus #23 : 07.01.10 - klo:08:01 » |
|
hienoja koukkuja ovat.itse olen tehnyt värikoukut kokoihin 12 ja 14,merellä käytän kokoa 10.noi pienet koot ovat aika väkräämistä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Überschnitzel
Jäsen

Profiili
|
 |
« Vastaus #24 : 07.01.10 - klo:16:07 » |
|
Hienoja on! Onko tuo vihreä Fosforiväri?
Ihan normi fluoriväri. Itsehän en näistä sen kummemmin tiedä, mutta lukemani mukaan liika fosforiväri ei ole hyväksi, mutta ihan suotava esim. iskupisteeksi.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
jänis
Jäsen

Ontuja lussukat..
Profiili
|
 |
« Vastaus #25 : 07.01.10 - klo:19:33 » |
|
Parit uudet valkoista väriä odotellessa.. Nyt tuli jo aika hyvät! Vähän ku viä parantaa niin alkaa ittelle kelpaamaan 
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Überschnitzel
Jäsen

Profiili
|
 |
« Vastaus #26 : 07.01.10 - klo:21:28 » |
|
Hyviltä näyttävät Jänön tekeeleet, etenkin alempi. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
jänis
Jäsen

Ontuja lussukat..
Profiili
|
 |
« Vastaus #27 : 07.01.10 - klo:22:39 » |
|
Alenpaan meni hivenen liikaa punaista.. olis saanu olla inan pienenpi pisko! Parit viälä  Pumu ja maastokuosi 
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
jänis
Jäsen

Ontuja lussukat..
Profiili
|
 |
« Vastaus #28 : 08.01.10 - klo:01:08 » |
|
Ja lissää tällekkin "päivälle" 
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
petokala
Jäsen

Profiili
|
 |
« Vastaus #29 : 08.01.10 - klo:16:51 » |
|
Hienoja!!! 
|