Nyt kun koivun lehdet ovat jo hiirenkorvilla, niin taitanee kevät pian muuttua kesäksi. Olipa tämän foorumin nimi sitten pilkki/ onki niin se ei muuta sitä tosiasiaa että kovin moni on jättänyt tämän, toisaalta ihan mielenkiintoisen palstan, ikäänkuin lapsipuolen asemaan. Olen ennekin hieman ihmetellyt sitä seikkaa että moni kirjoittaja mieluimmin kirjoittelee vaikkapa heitttiksen puolelle, vaikka asia olisikin sellainen että tännekin sopisi. Nyt täytyy huomata sellainen seikka että kyllä täällä porukkaa käy, ei tämä mikään kuollut foorumi ole, ongelma vain on se että kun kirjoittajia näkyy niin vähän, niin osa
luulee että ei täällä muita sitten kävisikään.
Minulla on, kuten olen varmaan jo useaaan otteeseen ilmottanut, sellainen henkilökohtainen ongelma,

ei ,nyt ei puhuta "henkilökohtaisesta ongelmasta", joka normaalin käsityksen mukaan viittaisi alkon tuotteisiin, vaan siitä että en tahdo saada matoja. (itselleni en niitä kaipaa, vaan tarkoitinkin onkimatoja

) Tälläkin hetkellä on autossa, peräkontissa, koko ajan mukana ämpäri ja talikko. Aivan sen takia että jos näkisin sellaisen paikan missä mahdollisesti olisi onkimatoja niin olisi työkalut niiden hankkimiseen mukana. Se on tämä kaupunkimaisen asumismuodon huonoja puolia. Mikäli tilanne olisi tämän suhteen edes hieman parempi niin aivan varmasti olisin ongella käynyt ja tietenkin onkireisssusta kirjoittanut. Onhan siitä ollut keskustelujakin että sateen jälkeen niitä voisi kerätä. Jep jep mutta kun ei ole satanut ainakaan täällä. En muista yhtään kunnon vesisadetta tänä vuonna!
Nyt olen joutunut?? käymään veto/heittouistelussa. Ihan mukavaa touhua tietenkin tuollainen onkin mutta kyllä aivan perinteinen mato-onginta on sentään huomattavasti hermoja leputtavampaa. Itse en ainakaan muista että näin keväällä/ alkukesästä olisin heittelemällä/vetämällä ahvenia saanut. Kyllä kaikki muistoni isoista ahvenista keväisin tulevat mato-onginnan puolelta. Nyt kun on
äitienpäivä huom. muistakaa äitiä, niin juuri näihin aikoihin se mato-ongintakauden aloittaminen viimeistään pitäisi tehdä. Vaikka ahvenilla onkin kutu kesken niin se ei lainkaan tunnu haittaavan niiden syöntihaluja. Katsotaan kuinka paljon reissuraportteja saamme ensiviikolla tehdyksi.