Riippuu mitä kaloja lähdet hakemaan milläkin vehkeillä. Jos tarkentaisit hieman?
Jos normi ahventa lähdet hakemaan pystypilkeillä niin ne kärjet mitä vavoissa yleensä ovat jo mukana niin käyvät ihan hyvin siihen tai sitten vaihdan ne sellaisiin läpinäkyviin fluorinkeltaisiin muovikärkiin. Elikkäs tämmöisiin:

ite suosinut noista toiseksi alinta ja keskimmäistä. Toiseksi ylin sama kuin keskimmäinen, mutta väri vain peruskeltainen, että ei se ole sen huonompikaan.

Mutta jos lähdetkin ahventa kokeilemaan tasapainopilkeillä niin sitten tuollainen hieman joustava lasikuitukärki on vallanmainio valinta ja saa hyvin upotettua koukut hauen ja kuhankin kitalakeen.
Elikkä tämmöisistä kyse:

Itse suosinut taas keskimmäistä ja toiseksi alinta, joten kokemuksia vain niistä.
Mutta jos ahventa taas meinaatkin mennä kokeilemaan pienen pienien morrien kanssa niin kärjet on syytä olla tämmöisiä vaikkapa:

Kärjestä näkee pienen pienen nypläyksenkin morriin ja tärpit eivät kovin usein ole mitään järisyttävän kovia, vaan pientä siiman heilahdusta tai nostoa ja noilla sen erottaa sitten helposti. Jotkut käyttävät myös noita filmikärkiä tai pienen vieterin omaavia kärkiä morrittamisessa. Maku kysymys. Siima paksuus rupee tossa hommassa olemaan erittäin suuressa roolissa, että siihenkin saa sitten ruveta kiinnittämään huomiota.

Ylimmäinen kärki on silikoni letkulla varustettu herkistinkärki
Sitten tuleekin filmikikärjen omaama herkistinkärki
Neljä seuraavaa onkin sitten noilla vietereillä varustettuja herkistinkärkiä joista itsellä on kokemuksia kahdesta alimmaisesta vieterikärjestä. Itse en tykkänny yhdestäkään näistä kärjistä...
Seuraavat kaksi ovatkin jotain filmikärjen oloisia herkistinkärkiä
Ja viimeinen onkin samanlainen kuin edellisessä kuvassa olleet kärjet.
Helpottiko tämä vastaus yhtään pähkäilyjä, vai jäikö vielä joku kaivelemaan mieltä? Ja niin, ei ole tosiaankaan noita kaikkia kärkiä pakko hankkia. Riippuu millä vehkeillä rupeat kalaa narraamaan ja monet noista on vain erilaisia versioita toisistaan ja onkin sitten makukysymys minkä itse valitsee.