Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
30.08.08 - klo:15:46

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku

Kalastustukku

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Pilkki- ja onkifoorumi
|-+  Yleinen keskustelu
| |-+  Yleinen kalastuskeskustelu
| | |-+  aamusyönti vai iltasyönti
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: aamusyönti vai iltasyönti  (Luettu 181 kertaa)
igors
Jäsen
*

Profiili
« : 27.07.07 - klo:08:41 »

Itsekin olin ennen täysin aamusyönnin kannalla.  Tarkoitan sitä että olin kalastuspaikalla juuri auringon nousun aikoihin. Silloin mutu- tuntumalla tuli kalaa huomattavasti paremmin kuin muina aikoina.  Keskikesällä luonnollisestikin tämä aika oli aika häälyvä käsite kun aurinko ei oikeastaan laskeutunut vaan siinä oli ikäänkuin harmaa ajanjakso.  Mutta nyt elokuussa tämä ajanjakso ruvennee näyttelemään jo suurempaa osuutta. Kokeilin myöskin iltasyöntiä vaikkakin huomattavasti harvemmin. Kyllä silloinkin kalaa tuli todennäköisesti paremmin kuin keskipäivällä.  Itse täytynee kuitenkin nyt sitten antaa ääni tuolle aamulle kun siitä on enenmän kokemusta ja päiväsyönti tuntunee olevan itselläni se huonoin vaihto-ehto.
tallennettu

vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia.
Atho
Jäsen
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #1 : 27.07.07 - klo:09:49 »

Yleensä en katso kellonaikaa, silloin mennään onkimaan kun pääsee Pyörittää silmiään Parhaiten olen huomannut tulevan kalaa myöhään klo 24.00 eteenpäin kun järvi on yleensä peilityyni. Aamulla en onkimisesta tai kalastuksesta muutenkaan oikein pidä, joten useimmin tulee ongittua keskellä päivää.
tallennettu

Himopilkkijä89
Jäsen
*

atte89@luukku.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #2 : 27.07.07 - klo:12:48 »

Eiköhän nämä asiat riipu paljon myös kalalajista? Mielestäni yleisesti ottaen ainakin ahven syö parhaiten noin 15 min-2 tuntia ennen auringon laskua, ja hetken vielä auringon laskun jälkeen.

Kuitenkin olen kuullut juttuja, että joillakin järvillä "iso ahven syö vain kuuden aikaan aamulla". En tiedä sitten onko noissa jutuissa perää.

Käsittääkseni hauelle paras aika on aamulla, ainakin omien kokemuksieni perusteella. Oma aamusyöntini ei tarkoita kello viittä vaan esim. klo 7-9 aamulla.

Salakalle paras aika on illalla ja jopa yöllä. Ja kuhalle tietenkin hämärä on paras, ilmeisesti sekä auringon lasku ja nousu ovat kuhalle yhtä hyviä aikoja? Mielestäni ainakin on, ehkä aamu jopa parempi.

Vastaukseni on...iltasyönti.
tallennettu

Jäitä odotellessa
The JuQ
Jäsen
*

jakkara

kalastajajuQ@hotmail.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #3 : 27.07.07 - klo:15:37 »

Olen huomannut että yhdellä onki paikalla kalat ottavat siinä 13-16 aikoihin.

Toisella onki paikalla taas eri juttu..
tallennettu

Vihaan lunta jäällä.
Allu-Santeri
Jäsen
*

aleksander_miikka_elias@hotmail.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #4 : 29.07.07 - klo:18:32 »

parempia ja suurempia saaliita saanut auringon laskun aikaan, mutta aamulla auringon noustessa tullut myöskin hyvin. Hymyilee
tallennettu
Mikko10
Yleisvalvoja
Jäsen
*

6.84kg

Profiili
« Vastaus #5 : 07.08.07 - klo:21:09 »

Olen itse aamusyönnin kannalla. Oman kokemuksen perusteella onkeen ottaa aamulla paremmin kuin illalla. Niin on ainakin aallonmurtajalla ollut, muistapaikoista en tiedä. Huomenaamulla taas menossa yrittämään
tallennettu

Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.2 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!

Uistelu, Kalastus, Pelikonsolit, Liikkeenjohdon konsultointi, ATK-Yrityspalvelut, Jerkit, Kalastus keskustelut, Kalasaaliit, Alamitat, Vesivahinko, Kalastus keskustelut, Antiikki, Alvar Aalto, Tuolit, Ilmalämpöpumppu, Mitsubishi Ilmalämpöpumppu, Panasonic ilmalämpöpumppu, Yrityssaneeraus, ATK-huolto, Ylläpitopalvelut, ATK-suunnittelu, Vakiointi, ATK-tuki, Jäähdytyslaitteet, Ilmankostuttimet, Ilmankuivaimet

WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi Juha Söderholm             (C) Pilkki.info ja Onginta.info