En ole sitä vielä punninnut, se on sumpussa, vajaa 300g.
En huijannut, se oli vajaa 300g, meinaan 240g. (En sanonut paljonko vajaa.

)
Saanen udella millaista pilkkiä käytät ahvenelle kesäaikaan?
Hyvin pitkälti samoja olen käyttänyt kuin talvella, paitsi morrivehkeitä en kesällä käytä.
Olen tähän mennessä lähinnä karikoiden ja turojen lähettyviltä pilkkinyt, niin ei kovin isoja tarvi pilkkien olla. Viime kesänä käytin lähinnä Nautilusta ja tänä kesänä Nautilusta ja pientä Hopeasiipeä. Pienehköjä tasureita olen myös uittanut, tosin tänä kesänä toistaiseksi saaliitta. En ole koko kesänä saanut otettavia ahvenia pilkillä kuin ihan muutaman, viime kesänä tuli noin 50 kertaa paremmin, taitavat ahvenet olla aika syvässä kun ei ole tullut. Viime kesänä oli vesikin varmaan 5 astetta lämpimämpää kuin nyt. Oli muuten tänään 18 astetta pintavesi.
Meidän ponttoonilautta valmistuu lopulta tällä viikolla, pääsee pilkkiin oikeen kunnolla. Tarkoituksena on pilkkiä syvästäkin 10-20m ja koittaa tuleeko sieltä mitään. Siitä syvyydestä pilkin kyllä lähinnä nyppykuvilla eli holkeilla. Lisäksi pitää koittaa isoa hopeasiipeä ja muita mahdollisimman isoja pystyjä sekä isoja tasapainoja. Noin syvästä tosin kohdekala on lähinnä kuha.
Jos ahventa koitan, niin sitä pitäisi tulla syvyysväliltä 5-10m, eli siinä syvyydessä käytän keskikokoisia tasureita ja reilun 10g painoisia pystyjä.