Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
08.10.08 - klo:09:35

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku

Kalastustukku

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Pilkki- ja onkifoorumi
|-+  Yleinen keskustelu
| |-+  Yleinen kalastuskeskustelu
| | |-+  Mikä vuodenaika on mielestäsi parasta aikaa ongintaan?
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Mikä vuodenaika on mielestäsi parasta aikaa ongintaan?  (Luettu 291 kertaa)
Mikko10
Yleisvalvoja
Jäsen
*

6.84kg

Profiili
« : 12.09.07 - klo:15:17 »

Niin elikkä mikä vuodenaika on sinusta parhainta onkimisaikaa? Oletko huomannut jossakin tietyssä vuodenajassa saaliskeskiarvon suurenevan kun toisella vuodenajalla? Omasta mielestäni keskikesä. Syytä moiseen en tiedä, silloin olen vain parhaat onkisaaliini saanut.
tallennettu

igors
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #1 : 12.09.07 - klo:16:14 »

Kevät. Siinä äitienpäivän aikoihin rupeaa isoja ahvenia saamaan mato-ongella.  Kyllä niitä on ilo vetää ylös. Hymyilee leveästi  Tosin tänä vuonna ei oikein onnistanut, mutta ensi keväänä sitten. Samalla rupeaa jo ilmatkin olemaan niin lämpimiä että ihan mielikseen istuu rantakivellä.  Särjetkin ovat keväällä paljon isompia, on niitäkin kiva onkia vaikka ei ne oikeastaan ruokakaloja olekkaan. Tosin on minulla muutama ohjekin jo niiden valmistamiseksi. Fileinä tietenkin. 
tallennettu

vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia.
Himopilkkijä89
Jäsen
*

atte89@luukku.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #2 : 12.09.07 - klo:17:18 »

Kyllä luulen että nyt on juuri se paras aika menossa, ainakin ahvenen onginnassa.

Nousevat parvissa karikoiden päälle ja niitä saa helposti ongella.

Keväällä en ole oikein koskaan onkinut joten sitä vuodenaikaa on aika paha arvioida.
tallennettu

Jäitä odotellessa
igors
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #3 : 12.09.07 - klo:20:26 »

"Nousevat parvissa karikoiden päälle ja niitä saa helposti ongella."  Niin mutta kun silloin tarvitsisi olla vene. Olen kyllä kuullut juuri tuosta että näin syksyisin ahvenet kerääntyvät syvänteiden vierustoilla oleville "pakoille" josta niitä (siis oikein isojakin) tahtoo saada. Itselläni on niin pitkä vesimatka että tuolla onnettomalla veneelläni kestäisi liian kauan ajaa tuontapaisille paikoille.  Toivottavasti ensi vuonna tilanne on toinen ja pääsee tuollaistakin kokeilemaan.
tallennettu

vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia.
Mikko10
Yleisvalvoja
Jäsen
*

6.84kg

Profiili
« Vastaus #4 : 12.09.07 - klo:20:31 »

Niin, ahvenia kyllä kerääntyy kivikkoisille alueille aika paljon. Olen lukenut juttua tuolta www.kalastus.com että syksyisin reposaaren rautatiesillalta saisi komeaa ahventa. Se kuitenkin on melko kivikkoinen paikka niin miksi ei tuokin olisi mahdollista
tallennettu

Himopilkkijä89
Jäsen
*

atte89@luukku.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #5 : 12.09.07 - klo:20:51 »

Niin mutta kun silloin tarvitsisi olla vene. Olen kyllä kuullut juuri tuosta että näin syksyisin ahvenet kerääntyvät syvänteiden vierustoilla oleville "pakoille" josta niitä (siis oikein isojakin) tahtoo saada. Itselläni on niin pitkä vesimatka että tuolla onnettomalla veneelläni kestäisi liian kauan ajaa tuontapaisille paikoille.  Toivottavasti ensi vuonna tilanne on toinen ja pääsee tuollaistakin kokeilemaan.
Suonojärvellä on ainoastaan yksi syvänne ja kyllä suurin osa kivikoista sijaitsee sen syvänteen reunalla. Kaikilla karikoilla on syvää 0,5m-4m.
Kalat on tullu melkein aina 0,5-2,5 metristä, syvemmästä ei tahdo saada mitään.

Lauantaina pääsen luultavasti vihdoin kunnolla ahventa onkimaan.  Cool
« Viimeksi muokattu: 12.09.07 - klo:21:58 kirjoittanut Himopilkkijä89 » tallennettu

Jäitä odotellessa
Atho
Jäsen
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #6 : 12.09.07 - klo:21:12 »

Riippuu kyllä ihan kalalajista, mutta yleisesti ottaen tykkään onkia alkukesällä ehkäpä eniten, keväällä ja syksylläkin tulee hyvin kalaa mutta onkiminen vain ei enää ole niin mukavaa huonojen säiden sekä lyhyen päivän takia Epävarma
tallennettu

Mikko10
Yleisvalvoja
Jäsen
*

6.84kg

Profiili
« Vastaus #7 : 12.09.07 - klo:21:31 »

Se on kyllä totta. Hienointa kesällä on istua laiturin päässä/veneessä ongella auringonlaskun aikaan; järvi on tyyni, kuikat visertää ja on +20 astetta lämpöä. Mitä sitä enää kesässä toivoisi. Hymyilee
tallennettu

lape89
Jäsen
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #8 : 12.09.07 - klo:22:09 »

Loppukesä, eli elokuu. Silloin on parhaat mahdollisuudet saaha tosta joesta hyvänkokoisia ahvenia. Nyt alkaa olla mulla onkikausi ohi, eilen kävin ongella ja syönti oli huonoa ja joki täynnä tippuneita koivunlehtiä.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.2 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!

Uistelu, Kalastus, Pelikonsolit, Liikkeenjohdon konsultointi, ATK-Yrityspalvelut, Jerkit, Kalastus keskustelut, Kalasaaliit, Alamitat, Vesivahinko, Kalastus keskustelut, Antiikki, Alvar Aalto, Tuolit, Ilmalämpöpumppu, Mitsubishi Ilmalämpöpumppu, Panasonic ilmalämpöpumppu, Yrityssaneeraus, ATK-huolto, Ylläpitopalvelut, ATK-suunnittelu, Vakiointi, ATK-tuki, Jäähdytyslaitteet, Ilmankostuttimet, Ilmankuivaimet

WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi Juha Söderholm             (C) Pilkki.info ja Onginta.info