Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
02.12.08 - klo:06:02

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku

Kalastustukku

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Pilkki- ja onkifoorumi
|-+  Yleinen keskustelu
| |-+  Yleinen kalastuskeskustelu
| | |-+  Ongintasyvyys mato-ongella.
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Ongintasyvyys mato-ongella.  (Luettu 408 kertaa)
igors
Jäsen
*
Asuinpaikka: pori

Profiili
« : 27.05.08 - klo:07:19 »

Kuinka paljon olette kiinnittäneet huomiota siihen kuinka syvältä ongitte.  Itselläni on tarkoitus aina pyrkiä onkimaan mahdollisimman läheltä pohjaa, joka tietenkin onnistuuu parhaiten liukukohoa käyttäen, mutta kyllä tuollaisella 8 metrisellä kelalla varustetulla ongellakin ihan hyvin tuo onnistuu.  Aina tuo pohjasta onkiminen ei kuitenkaan ole se paras vaihto-ehto.  Muistuupa vain mieleeni kun Mikon kanssa "talvella" olimme ongella.   Mikko joutui onkimaan vain parin metrin syvyydessä kun sillä oli tavallinen mato-onki ja minä taas ongein seitsemän metriä syvästä sillä kelalla varustetulla mato-ongella.  Kalaa ei minulle tullut sieltä syvyydestä mutta Mikolle nappasi jopa meritaimenkin kiinni siihen onkeen.

Samoin tietenkin jos pyrkii onkimaan esim. lahnoja tai siikaa niin tietenkin niitä pitää onkia aivan pohjasta.  Pohjaonki olisikin silloin paras näiden onkimiseen mutta vastaavasti sitä ei sitten voi "säätää" muuhun syvyyteen.  Kyllä niissä ongintasyvyyksissäkin on eroja, kunhan vain kokeilee missä syvyydessä ne (mieluiten ahvenet) milloinkin ovat. Eli, kannattaa kokeilla myös tuota eri syvyyksistä onkimista ennenkuin vaihtaa koko kalastuspaikkaa, vai mitä? 
tallennettu

vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia.
Mikko10
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Asuinpaikka: Pori

Säyne-enkka kesältä -08

Profiili
« Vastaus #1 : 27.05.08 - klo:08:31 »

Jep, pohjaonki on kyllä mulle parhain keino onkia syvältä kun tavallisella mato-ongelle en pääse onkimaan kovinkaan pitkältä jos asetan koukun syvälle. Kuitenkin myös itse pyrin onkimaan mahdollisimman läheltä pohjaa, sieltä ne parhaat saaliit on aina tullut.
tallennettu

kuhankeittäjä92
Jäsen
*
Asuinpaikka: Pori <3

Elämäni ensimmäinen kuha 11-vuotiaana. :D

juza.1@hotmail.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #2 : 27.05.08 - klo:10:38 »

Kyllä kannattaa. Ei ne kaikki kalat ole aina tietyssä syvyydessä. Joskus kun kalaa ei meinaa tulla laisinkaan, niin vaihdan yleensä syvyyttä. Aloitan aina ensin pohjasta, sitten sen jälkeen välivedestä. Riippuu myös mitä kalalajia kalastaa.
tallennettu

Kalastus ennen kaikkea! Iskee silmää
haukka-1
Jäsen
*
Asuinpaikka: Karjalohja

aikamoinen jöötti

Profiili
« Vastaus #3 : 28.05.08 - klo:14:36 »

Onki syvyys vaihtelee reilusti minulla, ainakin kisoissa. Kyllähän sitä pohjaa yritetään yleensä tonkia, isomman kalan toivossa. Kun taas välillä tuntuu että särkeä tulee paremmin varsinkin juuri välivedestä.
Asia onkin sitten ihan erikseen jos ruvetaan onkimaan salakkaa, jota ongitaan keveillä vehkeillä aivan pinnasta. Kohon ja koukun välinen matka on silloin noin 10cm. Ja tietenkin täytyy muistaa sorvan onginta myös täysin pinnasta lumpeitten alta.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.2 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi Juha Söderholm                 (C) Pilkki.info