Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
06.07.08 - klo:02:16

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku

Kalastustukku

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Pilkki- ja onkifoorumi
|-+  Yleinen keskustelu
| |-+  Yleinen kalastuskeskustelu
| | |-+  Onkiminen juuri ennen jäitä?
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Onkiminen juuri ennen jäitä?  (Luettu 345 kertaa)
psychocowboy
Yleisvalvoja
Jäsen
*

Profiili
« : 25.10.07 - klo:09:40 »

Kysellääs onko kelläkään kokemuksia.
Eli pitkä vkl tulossa itsepäisyyspäivän tietämiin ja jos vanhat merkkinsä paikkansa pitää on vesi auki Päijänteellä silloin. Ja ollaan juuri jäätymisen partaalla.  Koska syksy on on ollut kaiken kaikkiaan kovin kuiva kausi kalojen suhteen ko seudulla niin ajattelin josko noita monttuja, jossa kala oletettavasti oleilee, lähtisi koluamaan mato-onki viritelmällä? Montut ovat sellaisia hieman alle 30m syviä. Onkohan ajatus aivan tuhoon tuomittu? Ja vosiko matoon tarttua vaikka kuha oletettavan ahvenen lisäksi?
tallennettu

igors
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #1 : 25.10.07 - klo:10:33 »

Itsekin odottelen ihan mielenkiinnolla vastauksia jos joku tietäisi. Aivan ensimmäiseksi tosin tuli mieleeni mistä madot.  Mikäli sitten ei ole niitä jo hommannut valmiiksi.  Rupeaa meinaan yöllä olemaan sellaiset (härmä/pakkas) lukemat että ei niitä kastematoja enään nouse maasta kun niillä ei ole edes villasukkia  Hymyilee leveästi  Olen hämmästellyt sitä että venevalkamaani ovat ahvenet juuri tähän aikaan ilmestyneet.  Itse kun aina olin kuvitellut että tähän aikaan vuodesta ne menisivät merelle syvänteisiin?  Vettä siinä on vain pari metriä ja siitä johtaa ruopattu väylä ( 400 m ) merelle.  Muuten vedensyvyys on siinä puolisen metriä ja jopa allekin.

Nyt olen tästä venevalkamastani saanut todella enemmän ahvenia kuin miesmuistiin. Toivottavasti joku nyt sitten kertoisi kokemuksistaan tuosta psychon kysymykseeen kun se kiinnostaa sitten muitakin.
tallennettu

vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia.
psychocowboy
Yleisvalvoja
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #2 : 25.10.07 - klo:10:56 »

Itsekin odottelen ihan mielenkiinnolla vastauksia jos joku tietäisi. Aivan ensimmäiseksi tosin tuli mieleeni mistä madot.
Tämä matojen saatavuus itse asiassa oli yksi syy moisen ajatuksen kehittelyyn. Eli meillä on mökillä homemade avokomposti (jota ennen tunkioksi sanottiin), jossa oikeastaan alkutalven pakkasilla jäätyy vain pinta. Pinnan alla on lämmintä, tai jopa kuumaa ulkopuoleen verrattuna. Syytä moiseen en tiedä mutta arvelen syyksi että sinne laitetaan kesällä aina hieman hevosen lantaa (käyminen tuottaa lämpöä?) lehtien ja risusilpun sekaan. Ja madot ovat jo vuosia viihtyneet sujuvasti moisessa aineksessa. Koskaan en ole keskellä talvea katsonut miten siellä sisällä jaksetaan. No ainakaan en siten palelluta niitä matosia.
tallennettu

freakloader
Jäsen
*

freakloader@gmail.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #3 : 25.10.07 - klo:18:48 »

Mitenköhän tuommoisissa hämärissä syvänteissä toimisi pimeässä hohtavat madot? http://www.mato.fi/
tallennettu
Southpaw
Jäsen
*

Jussi_a@luukku.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #4 : 20.03.08 - klo:15:44 »

No mitä nyt sitten uudenvuoden aikaan ongella sain oli 2 pientä madetta ja 1 kunnon jööti.
Muu mikä onkeen nappasi oli about 450g säyne.
Ystävä sai pasuria ja särkeä mutta ei kalan tulo mitää kovin erikoista ollut.

Nyt jäiden lähdön jälkeen syönti on vaikuttanut jonkin verran paremmalta.
tallennettu

~Hän putoaa kuin eno veneestä~
-dasse-
Jäsen
*

Kalastusta ei mikään voita :)

Profiili
« Vastaus #5 : 20.03.08 - klo:16:00 »

Oon yleensä jäänyt saaliitta juuri ennen jäiden tuloa...
tallennettu

Daniel
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.2 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!

Uistelu, Kalastus, Pelikonsolit, Liikkeenjohdon konsultointi, ATK-Yrityspalvelut, Jerkit, Kalastus keskustelut, Kalasaaliit, Alamitat, Vesivahinko, Kalastus keskustelut, Antiikki, Alvar Aalto, Tuolit, Ilmalämpöpumppu, Mitsubishi Ilmalämpöpumppu, Panasonic ilmalämpöpumppu, Yrityssaneeraus, ATK-huolto, Ylläpitopalvelut, ATK-suunnittelu, Vakiointi, ATK-tuki, Jäähdytyslaitteet, Ilmankostuttimet, Ilmankuivaimet

WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi Juha Söderholm             (C) Pilkki.info ja Onginta.info