Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
06.07.08 - klo:01:34

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku

Kalastustukku

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Pilkki- ja onkifoorumi
|-+  Yleinen keskustelu
| |-+  Yleinen kalastuskeskustelu
| | |-+  Onko pilkintä urheilua?
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] 3 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Onko pilkintä urheilua?  (Luettu 690 kertaa)
psychocowboy
Yleisvalvoja
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #15 : 05.01.07 - klo:07:47 »

EI! Urheiluksi en myöskään lue golffia, keilailua, ravi"urheilua" (pois lukien se hevonen), jne. Urheiluksi minä luen harrasteet, jossa pyritään parantamaan itse kisasuoritusta fyysisillä (sykettä nostavilla) harjoitteilla ja suoritteilla, ei pilkkijakkaralla istumalla. Itse kisaaminen pilkkimisessä ei ole mitään urheilua vain se siirtymätaival.

Luetko siis urheiluksi ainoastaan sijoituskeskeisen kilpaurheilun?
Kun puhutaan urheilusta, eikä liikunnasta, niin kyllä.
tallennettu

*Fisustaja*
Jäsen
*

oujee..

Fisustaja_@hotmail.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #16 : 05.01.07 - klo:22:27 »

Itse pilkintä ei niinkään, mutta paikasta toiseen liikkuminen kyllä.  Hymyilee
tallennettu

Määitte.
Himopilkkijä89
Jäsen
*

atte89@luukku.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #17 : 06.02.07 - klo:20:08 »

Yksi perustelu lajin urheilullisuudelle on se, että miehet saavat keskimäärin enemmän kalaa kuin naiset. Tämä selittyy fyysisillä eroilla. Miehet jaksavat kairata enemmän reikiä ja nopeammin, kantaa suuremman määrän kalaa, juosta kauemmas ja nopeammin etsimään kalaa jne...kyse on siis urheilullisesta taitolajista, ainakin minun mielestäni.
tallennettu

Jäitä odotellessa
Tonnikala85
Hallitseva Punaniska
Ylläpitäjä
Jäsen
*

tonnikal@mbnet.fi
Profiili Sähköposti
« Vastaus #18 : 06.02.07 - klo:23:07 »

Riippuu paljolti pilkkijästä.
Ite en sitä ainakaan urheiluksi koe, jos nyt muutaman sata metriä kävelee ja sitten kairaa muutaman reiän ja kyyhöttää niiden luona muutaman tunnin.
Eli jos puhutaan ihan sunnuntai pilkkijästä, niin harvoin voi laskea urheiluksi.

Aktiivi pilkkijät sitten taas kiertävät vaikka koko järven ympäri, että löytävät kalaa ja kairaavat kymmenittäin reikiä ainakin huonolla syönnillä.
Joten kyllä se heille on urheilua ja hyvää kunnonkohotusta samalla.
tallennettu

Himopilkkijä89
Jäsen
*

atte89@luukku.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #19 : 07.02.07 - klo:17:16 »

Eli jos puhutaan ihan sunnuntai pilkkijästä, niin harvoin voi laskea urheiluksi.
Aktiivi pilkkijät sitten taas kiertävät vaikka koko järven ympäri, että löytävät kalaa ja kairaavat kymmenittäin reikiä ainakin huonolla syönnillä.
Tarkoitin tämän keskustelun lähinnä koskemaan kisoissa pilkkimistä. Sunnuntaipilkintä ei todellakaan ole urheilua.

Mielestäni eniten reikiä tehdään kylläkin hyvällä syönnillä, eikä huonolla. Huonolla syönnillä ei ehdi tehdä montaa reikää, koska kalojen houkutteluun menee niin kauan aikaa. Hyvällä syönnillä taas reikiä voi kairata minuutin välein, jos tietää, että paikalle osuessaan ahven nappaa heti.
tallennettu

Jäitä odotellessa
harrastelija86
Jäsen
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #20 : 01.03.07 - klo:10:50 »

Kilpapilkintä ainakin on ehdottomasti urheilua parhaimmillaan!! ja kyllähän se hupipilkintäkin on urheilua jos itse haluaa tehdä siitä urheilua juoksemalla/kävelemällä kaloja etsimässä.
tallennettu
appe
Jäsen
*

seikka on saletti!

ahonen993@hotmail.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #21 : 01.03.07 - klo:12:08 »

On se jos joutuu semmosia järkäleitä väsytteleen ku mä  Virnistää ja muutenki ku kävelet ~5km ja kairailet reikiä sun muuta nii kyllä sitä vähintään urheiliuna voi pitää .
tallennettu
SUURkalastaja jyväskylät
Jäsen
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #22 : 01.03.07 - klo:14:18 »

Kesällä joutuu pyöräileen 5km ja joskus vähä enemmänki sellasta mäkistä tietä ja siellä liikkuun ettiissä paikkoja ja sit sieltä pitää tulla poiski. Talvella pilkillä taas joutuu kävelee joskus ton saman matkan ku kesällä pyörällä jos ei saa kyytiä sinne. Sitte jos mennää isän ja veljen kanssa jonnekki isolle järvelle kävellää melko kauas että ollaan ottipaikalla. Eli kyllä kalastus jossain määrin on urheilua!
tallennettu

Herra anna minulle kerrankin sellainen kala, ettei minun aina tarvitsisi valehdella
jakezu
Jäsen
*

Henkeen ja vereen pystypilkkijä! ;)

jas_ka_95@hotmail.com
Profiili
« Vastaus #23 : 07.03.08 - klo:19:25 »

minun mielestäni on kahta eri tyyppiä: sellaisia jotka eivät liiku niin ahkeraan kalojen perässä ja sellaisia jotka etsivät kalat.. kummatkin ovat mielestäni urheilijoita, enemmänkin ne jotka etsivät kalat. itse kuulun mielestäni niihin jotka etsivät  Hymyilee
tallennettu
tuhe
Jäsen
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #24 : 09.03.08 - klo:21:18 »

Moro! kyllä kilpapilkintä ja varsinkin ahvenen pilkintä on täyttä urheiluu. Ottaen huomioon matkan ja välineet mitä kantaa mukana. Itse asun haukiputaalla ja näillä selekosilla riittää mukavasti viel lunta jään päällä, mikä vielä vaikeuttaa touhuu. Kaikki jotka ahventa pilkkii talvella ja meinaa niitä saada ei palellu. Kyllä se on ite liikuttava ja hakattava reikää sen minkä oma kunto sallii. Naapuri kerran sano että kaikki pilkkimiehet vaan juopottelee eikä se mitään kuntoiluu ole. Sain sen kerran mukaan reeneihin niin sanon minä että supikoiraturkislakin alta iltapäivän jälkeen löyty meleko märkä pää. Naapuri tuumi et ei oo ihmisten laji.
tallennettu
jarski
Yleisvalvoja
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #25 : 10.03.08 - klo:10:37 »

Itse vedän hyvin tiukan rajan urheilun ja liikunnan välille. Urheilusta en ikinä ole tykännyt, koska siinä mennään hyvän harrastuksen totiselle ja vähän tyhmälle puolelle (oli laji mikä tahansa). Isot ukot huutaa ja kinaa kuin pikkumuksut.

Liikuntaa pilkkiminen todellakin on. Kuten monasti sanottu, siirtymätaipaleet toppavaatteissa pukkaavat hikea pintaan ja sykettä ylös. Vasta siirtymän jälkeen alkaa kuitenkin todellinen suorittaminen, eikä sekään ole paksun jään aikaan mitenkään lekottelua. Joskus olin erittäin kovan kilpapilkkijän matkassa, joka samalla myös oli varsin totinen urheilun harrastaja. Kyllä siinä rallissa alkoi veri maistua suussa ja puoli viikkoa oli paikat jumissa kairauksesta. Siirtymät juosten ja reikiä porattiin yhtä paljon kuin porailin sitä ennen talvessa (~100kpl). Onneksi kalaakin tuli sitten lopulta oikein hyvin  Näyttää kieltä
tallennettu
kuhankeittäjä92
Jäsen
*

Elämäni ensimmäinen kuha 11-vuotiaana. :D

juza.1@hotmail.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #26 : 10.03.08 - klo:16:09 »

No ei ny oikeastaa ku koko aja istutaa reiän vieressä Hymyilee leveästi
tallennettu

Kalastus ennen kaikkea! Iskee silmää
Southpaw
Jäsen
*

Jussi_a@luukku.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #27 : 10.03.08 - klo:17:25 »

No ei ny oikeastaa ku koko aja istutaa reiän vieressä Hymyilee leveästi
Mutta muista että sitten on niitä pilkkijiä jotka kairaavat jopa 100 reikää päiväs. Kyllä se käy muutamasta hauiskääntö sarjasta.
Ja raskas reppu selässä  Hymyilee
tallennettu

~Hän putoaa kuin eno veneestä~
haukka-1
Jäsen
*

aikamoinen jöötti

Profiili
« Vastaus #28 : 11.03.08 - klo:18:37 »

Kyllähän se todellakin on urheilua, varsinkin kovalla tasolla. Ja jos luokittelette urheiluksi vain sellaiset lajit joissa harjoitellaan lähes joka päivä, niin mitä sitte auto urheilija ovat, eivät he kyllä joka päivä läheskään mene radalle ajamaan kierroksia minkä kerkiävät. Itsellä se on sellaista että välillä mennään oikein kunnolla ja sitten välillä otetaan kisat hieman rennommin. Onneksi löytyy myös salibandy johon saan kulutettua suurimmat kilpailu halut pari kertaa viikossa.
tallennettu
Mac_Reilu
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #29 : 11.03.08 - klo:18:41 »

Kilpapilkintä on urheilua mutta pilkintä on harrastus.
tallennettu

Sopivan mittasta..
Sivuja: 1 [2] 3 | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.2 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!

Uistelu, Kalastus, Pelikonsolit, Liikkeenjohdon konsultointi, ATK-Yrityspalvelut, Jerkit, Kalastus keskustelut, Kalasaaliit, Alamitat, Vesivahinko, Kalastus keskustelut, Antiikki, Alvar Aalto, Tuolit, Ilmalämpöpumppu, Mitsubishi Ilmalämpöpumppu, Panasonic ilmalämpöpumppu, Yrityssaneeraus, ATK-huolto, Ylläpitopalvelut, ATK-suunnittelu, Vakiointi, ATK-tuki, Jäähdytyslaitteet, Ilmankostuttimet, Ilmankuivaimet

WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi Juha Söderholm             (C) Pilkki.info ja Onginta.info