Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
22.11.08 - klo:15:22

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku

Kalastustukku

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Pilkki- ja onkifoorumi
|-+  Yleinen keskustelu
| |-+  Yleinen kalastuskeskustelu
| | |-+  Onko pilkintä urheilua?
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 3 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Onko pilkintä urheilua?  (Luettu 1017 kertaa)
Atte
Jäsen
*
Asuinpaikka: Nokia

atte89@luukku.com
Profiili Sähköposti
« : 28.12.06 - klo:23:02 »

Mitä mieltä olette? Omasta mielestäni on, varsinkin jos kisassa porukka juoksee 5-10 km päähän lähdöstä. Jos taas kilpailualue on alle kilometrin pituinen niin urheilullisuusaste on aikas paljon alhaisempi.
tallennettu
esal
Jäsen
*
Asuinpaikka: Joensuu

Profiili
« Vastaus #1 : 29.12.06 - klo:09:35 »

Ehdottomasti on. Kyllä pilkinnässä tulee käveltyä aika paljon. Ja vaikka kilpailualue olisi alle kilometrin pituinen, siinä liikutaan paljon enemmän kuin esim. shakissa. Shakki siis on urheilua.
Pilkintä on siitä hyvää urheilua, että psytyy kilpailemaa, vaikke ei missään huippukunnossa olisikaan.
tallennettu
psychocowboy
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Asuinpaikka: Helsinki

Profiili
« Vastaus #2 : 29.12.06 - klo:16:31 »

EI! Urheiluksi en myöskään lue golffia, keilailua, ravi"urheilua" (pois lukien se hevonen), jne. Urheiluksi minä luen harrasteet, jossa pyritään parantamaan itse kisasuoritusta fyysisillä (sykettä nostavilla) harjoitteilla ja suoritteilla, ei pilkkijakkaralla istumalla. Itse kisaaminen pilkkimisessä ei ole mitään urheilua vain se siirtymätaival.
tallennettu

HeQ
Jäsen
*
Asuinpaikka: Joensuu

Ptkukelkalla pääsee!

nokkaposti@hotmail.com
Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #3 : 30.12.06 - klo:00:13 »

EI! Urheiluksi en myöskään lue golffia, keilailua, ravi"urheilua" (pois lukien se hevonen), jne. Urheiluksi minä luen harrasteet, jossa pyritään parantamaan itse kisasuoritusta fyysisillä (sykettä nostavilla) harjoitteilla ja suoritteilla, ei pilkkijakkaralla istumalla. Itse kisaaminen pilkkimisessä ei ole mitään urheilua vain se siirtymätaival.

Täsmälleen samaa mieltä. Mutta ei se tarkoita sitä että pilkkiminen olisi jotenkin ala-arvoisempaa kuin "urheilulajit".
tallennettu

Niimpä...
Atte
Jäsen
*
Asuinpaikka: Nokia

atte89@luukku.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #4 : 30.12.06 - klo:00:17 »

Eikö se muka ole urheilua jos näiden siirtymien lisäksi kairaa 50 reikää metrin paksuiseen jäähän. Oikeastaan pilkinnän voisi kyllä mielestäni lukea ns. taitolajeihin, joita ovat esim. ammunta, tikanheitto, biljardi jne. Ainakin niihin verrattuna kylläkin pilkintä on urheilua..
tallennettu
psychocowboy
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Asuinpaikka: Helsinki

Profiili
« Vastaus #5 : 30.12.06 - klo:19:30 »

Eikö se muka ole urheilua jos näiden siirtymien lisäksi kairaa 50 reikää metrin paksuiseen jäähän. Oikeastaan pilkinnän voisi kyllä mielestäni lukea ns. taitolajeihin, joita ovat esim. ammunta, tikanheitto, biljardi jne. Ainakin niihin verrattuna kylläkin pilkintä on urheilua..
Ei ole! En tosin koe sitä mitenkään ala-arvoisemmaksi kuin muitakaan lajeja. Oli se urheilua tai ei. Itse olen ns entinen (ja ikuinen lupaus) urheilija eikä pilkkimisellä ole mitään tekemistä sen kanssa. Sitä ei harjoitella 12 krt viikossa oksentaen joka toisella harjoiruskerralla. Jos harrastuksen piirissä tulee hiki, ei se tarkoita sen olevan urheilua, vaan hyötyliikuntaa. Kun juttelette vaikka jonkun yleisurheilijan kanssa voi tuomio olla aika jyrkkä Iskee silmää. Eli pidetään harrastukset, urheilu ja liikunta erillään. Kaikki on hauskoja omalla alallaan muttei pidä sekoittaa toisiinsa.
tallennettu

MikeTonic
« Vastaus #6 : 30.12.06 - klo:21:49 »

Ehdottomasti urheilua.

Harvassa urheilulajissa mennään 5-10km eteenpäin ja kairataan vieläpä muutamia kymmeniä reikiä reissun aikana. Kaikenlisäksi lumiolosuhteet saattavat järvillä olla polveen saakka, joten kyllä se riuhtominen urheilusta käy ainakin minulle. Hiki tulee ja hengästyy.

Ainoastaan keväällä, kun jää on lumeton, aurinko paistaa ja kalaa tulee riittävästi jo parista reijästä voidaan ajatella sen olevan vain hauskanpitoa.

Suomessa shakki tosiaan lasketaan urheilulajiksi, mutta muualla maailmassa se lasketaan kulttuuriksi. Shakki vaatii huipulla hyvää kuntoa, jotta jaksaa ajatella siirtoja, mutta muuten se todellakin on kulttuuria.
tallennettu
Allu-Santeri
Jäsen
*
Asuinpaikka: Salo

aleksander_miikka_elias@hotmail.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #7 : 01.01.07 - klo:16:12 »

Onhan tämä urheilua, kun noita pilkki kisoja on jossa saa juosta paikasta toiseen. Minun mielestäni kaikki harrastukset jossa on virallisia kilpailuja, on minun mielestäni urheilua. Cool
tallennettu
The JuQ
Jäsen
*
Asuinpaikka: joensuu,

jakkara

kalastajajuQ@hotmail.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #8 : 01.01.07 - klo:18:37 »

Se riippuu miten ottaa. Jos vain harrastuksen takia pilkkii niin se ei ole urheilua.
No se on ainakin urheila, jos juoksee paikasta toiseen Hymyilee leveästi
tallennettu

Vihaan lunta jäällä.
kireitä siimoja
Jäsen
*
Asuinpaikka: Pröttikylä

Profiili
« Vastaus #9 : 01.01.07 - klo:21:35 »

Kyllä kilpapilkintä urheilua on, jos sen ottaa tosissaan. Minun pilkkiminen on minulle mukavaa ajanvietettä ja harrastus.

En pidä itseäni urheilijana, kun olen pilkillä. Mutta kun kilpakalastaja juoksee ja kairaa kymmeniä ja kymmeniä reikiä, niin kyllä se urheilua on.
Pilkkikilpailuissahan on hyvin tarkat säännöt ja siinä ei nimikään paina mitään (vertaa taitoluistelu, tanssi... lumilautailu). Vaaka ratkaisee.  Hymyilee leveästi

Tosin kyllä taitoluistelu, kilpatanssi ym. ovat urheilua. Arvostelukriteerit ovat tosin epätarkempia kuin pilkkimisessä.

Ja kun joku käy pilkillä säännöllisesti Koskenkorvapullon kanssa niin hän urheillee oman terveytensä kanssa. Varsinkin jos pullo tyhjenee joka reissu.   

Pilkintä on taitolaji.

tallennettu
Siikapossu
Jäsen
*
Asuinpaikka: Oulunsalo/Leningrad

Olavi Virta, legenda jo eläessään.

Profiili
« Vastaus #10 : 02.01.07 - klo:10:07 »

Kyllä se minun mielestäni on talviurheilua/hyötyliikuntaa. Hyvällä reissulla tulee kairattua satakin reikää, lisäksi kävellessäkin puhutaan usein kilometreistä. Kunto kohenee...
tallennettu

"Lapinmies tekee pienen tulen ja istuu lähellä, Etelän mies tekee suuren tulen ja istuu kaukana."
Siikapossu
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #11 : 02.01.07 - klo:10:09 »

Luetko siis urheiluksi ainoastaan sijoituskeskeisen kilpaurheilun?
tallennettu

"Lapinmies tekee pienen tulen ja istuu lähellä, Etelän mies tekee suuren tulen ja istuu kaukana."
temesi
« Vastaus #12 : 04.01.07 - klo:14:09 »

Mielestäni ei ole urheilua. Vaikka siinä paljon tulee reikiä porattua ja pitkiä matkoja käveltyäkin, niin se on silti mielestäni pelkkää harrastusta.
Mulla on sen verran merkillinen ajatusmaailmani, että en minä punttisaliakaan luokittele urheiluksi. Harrastuksena sitäkin pidän... Hymyilee leveästi
tallennettu
Siikapossu
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #13 : 04.01.07 - klo:18:23 »

Mielestäni ei ole urheilua. Vaikka siinä paljon tulee reikiä porattua ja pitkiä matkoja käveltyäkin, niin se on silti mielestäni pelkkää harrastusta.
Mulla on sen verran merkillinen ajatusmaailmani, että en minä punttisaliakaan luokittele urheiluksi. Harrastuksena sitäkin pidän... Hymyilee leveästi
  Mutta eivätkös esim. Jääkiekko, jalkapallo ja lentopallo ole harrastuksia, ja silti urheilua? (jos ei ihan ammattilainen ole.)
tallennettu

Pajulo
Jäsen
*
Asuinpaikka: Salo

Salon Urheilukalastajat

TeemuPajulo@hotmail.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #14 : 04.01.07 - klo:22:41 »

Hauskanpitoa, ajanviettoa, "taktisten" taitojen kehittämistä...sitä pilkki on meikäläiselle, harrastus. Ei urheilu poissuljettu vaihtoehto ole mutta jos
sanon tuttavalleni käyväni pilkillä sanon se enemmin muodossa harrastan pilkintää, kuin urheilen pilkintää  Iskee silmää Tämäkin on aihe josta voisi kiistellä yön ellei kaksikin.
Jokainen kairaa tavallaan, pilkkii tavallaan...Myös tämänkin voi sanoa tavallaan........Harrastus/urheilu.
Mutta totta se on, hiki ainakin tulee  Cool
tallennettu

Lämmin - Lämpimämpi - Kamik
Sivuja: [1] 2 3 | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.2 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi Juha Söderholm                 (C) Pilkki.info