Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
22.11.08 - klo:16:32

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku

Kalastustukku

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Pilkki- ja onkifoorumi
|-+  Yleinen keskustelu
| |-+  Yleinen kalastuskeskustelu
| | |-+  Onko ravustus kalastusta?
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Onko ravustus kalastusta?  (Luettu 605 kertaa)
igors
Jäsen
*
Asuinpaikka: pori

Profiili
« : 25.07.07 - klo:16:22 »

Oikeastaan aika hassu juttu että vaikka lähes koko pienen  Iskee silmää ikäni olen kalastanut niin ravustus on minulle täysin outo aihe.  Suoraan sanoen en ole edes syönyt rapuja vaikka itse olenkin rapu (siis horoskoopissa)  Miten on, oletteko käyneet ravustamassa ja mitä mieltä olette siitä että ravuilla ei olisi alamittaa.
tallennettu

vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia.
Atte
Jäsen
*
Asuinpaikka: Nokia

atte89@luukku.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #1 : 25.07.07 - klo:16:37 »

Lyhyt ja ytimekäs vastaus: on
Niin väittää lukion biologian kirja.

Rapua olen maistanut muutaman kerran, ja aina on ollut yhtä pahaa.
tallennettu
haukka-1
Jäsen
*
Asuinpaikka: Karjalohja

aikamoinen jöötti

Profiili
« Vastaus #2 : 25.07.07 - klo:17:54 »

Lyhyt ja ytimekäs vastaus: on
Niin väittää lukion biologian kirja.

Rapua olen maistanut muutaman kerran, ja aina on ollut yhtä pahaa.
Jos olet syönyt rapuja jotka ovat juuri pyydettyjä (samana päivänä) niin ne voivat maistua hieman mutaisilta, mutta kun pidät rapuja muutaman päivän sumpussa niin se maku katoaa. Ja eihän rapuja niinkään syödä vaan niillä vain herkutellaan ja siihen kuuluu paljon muutakin esim. juomat Iskee silmää. Takaisin asiaan eli olen ravustanut niin itselleni kun myös olen ollut yhdellä kaverilla muutamana kesänä töissä ihan pelkästään ravustamassa, mertoja oli suunnilleen sata ja niihin piti tietenkin aina vaihtaa syötit ja vaihtaa paikkaa tarvittaessa. Rapuja kertyi parhaimpina päivinä noin 300 ja siihen kuuluu katiskoihin menneet ravut. En nyt aivan ymmärrä tuota että ravuilla ei olisi ala mittaa, meinaan kun ei sillä ole mitään laissa asetettua mittaa nykyään. Se on vain jäänyt että ei oteta alle 10cm lyhyitä rapuja, koska niissä ei ole mitään syötävää.
tallennettu
Atte
Jäsen
*

atte89@luukku.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #3 : 25.07.07 - klo:23:42 »

Muut kyllä pitivät rapujen mausta, mutta minä en. Ei ne mudalta maistunut.
tallennettu
esal
Jäsen
*
Asuinpaikka: Joensuu

Profiili
« Vastaus #4 : 26.07.07 - klo:00:30 »

Suoraan sanoen en ole edes syönyt rapuja vaikka itse olenkin rapu (siis horoskoopissa).
Eihän sitä nyt yleensä lajitovereita syödäkään! Virnistää

Ei oikein tule ravustettua, kun rapurutto on kohdellut mökkijärveä vähän kaltoin.. Olen minä muistaakseni muutaman ravunkin syönyt, mutta turha ajatellakaan, että muistaisin sen maun. Hymyilee leveästi
tallennettu
Atte
Jäsen
*

atte89@luukku.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #5 : 26.07.07 - klo:09:29 »

Meidän mökillä on kans vähän hankala ravustaa kun se on kiellettyä. Me ollaan kyllä pari rapua saatu katiskalla mutta ilmeisesti rutto on nyt vienyt nekin vähät mitä sielä oli.
tallennettu
The JuQ
Jäsen
*
Asuinpaikka: joensuu,

jakkara

kalastajajuQ@hotmail.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #6 : 26.07.07 - klo:15:24 »

Mie oon tässä ravustanu aika paljon. Särkiä pitää olla koko ajan onkimassa Hymyilee

Ravut maistuvat ainakin omasta mielestä varsin hyville Iskee silmää              Mua ei oo sen takia täällä paljoo näkyny kun oon ollu mökillä koko ajan ravustamassa ja onkimassa.
tallennettu

Vihaan lunta jäällä.
igors
Jäsen
*
Asuinpaikka: pori

Profiili
« Vastaus #7 : 26.07.07 - klo:15:40 »

The juQ:   "Mua ei oo sen takia täällä paljoo näkyny kun oon ollu mökillä koko ajan ravustamassa ja onkimassa."    Virnistää Hymyilee leveästi Niin eiköhän se näin kesällä pitäisikin olla Iskee silmää
tallennettu

vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia.
Taho
Jäsen
*
Asuinpaikka: Järvenpää

Profiili Sähköposti
« Vastaus #8 : 26.07.07 - klo:17:57 »

Ei kyl ravustus kalastusta ole.. Vai onko rapu kala Huh Ihan eri asia kuitenkin...   Iskee silmää
tallennettu

Atte
Jäsen
*

atte89@luukku.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #9 : 26.07.07 - klo:23:19 »

Huomenna meikäläinen ravustaa: Längelmävedellä, ainakin luultavasti. Sellaiset max 5 rapua siellä yleensä saa mertaan, eli ei mitään hirveitä.

Mutta eihän ravustus niin suuresti eroa katiskakalastuksesta ja pitkästä siimasta. Sehän on vähän kuin niiden yhdistelmä.
tallennettu
The JuQ
Jäsen
*
Asuinpaikka: joensuu,

jakkara

kalastajajuQ@hotmail.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #10 : 27.07.07 - klo:15:39 »

Käytättekö syöttinä särkeä?  Ahven tuntuu tosi huonosti kelpaa van ravuille.
Kannataa testata kivikkoisista paikoista tai puroista/joista.
tallennettu

Vihaan lunta jäällä.
Taho
Jäsen
*
Asuinpaikka: Järvenpää

Profiili Sähköposti
« Vastaus #11 : 27.07.07 - klo:16:03 »

Elämäni aikana olen saanut yhteensä 3 rapua. Laitettiin kolmeen mertaan paloiteltu ahven täyksi kun ei muutakaan saatu. Kaikki ravut oli merrassa mihin oli laitettu ahvenen keskiosa, eli lihaisin osa Hymyilee leveästi Kannattaa tehdä siihen täkyyn viiltoja tai muuten avata se niin se houkuttelee rapuja paljon paremmin!
tallennettu

haukka-1
Jäsen
*
Asuinpaikka: Karjalohja

aikamoinen jöötti

Profiili
« Vastaus #12 : 27.07.07 - klo:17:00 »

parhaimpia syöttejä on tosiaan särkikalat ja parempaan tulokseen pääsee kun kala on joko siinä koukussa tai siihen on tehty viiltoja.
tallennettu
Atte
Jäsen
*

atte89@luukku.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #13 : 29.07.07 - klo:18:13 »

Paras syötti mertaan on ehdottomasti salakka. Salakoita laittaa puoliksi ja tekee niihin viiltoja.
Isän sedällä on rapufarmi ja hän joskus pyysi meiltä salakkaa ravun ruuaksi, kun salakan liha on kai rapujen helpompi paloitella kuin särkien.

Ei ollut luvanmyyjiä paikalla joten jouduttiin ravustamaan vain omasta rannasta. Ekana yönä 9 rapua ja toisena 5 rapua. Yhdessä merrassa oli parhaillaan 6 rapua, eikä sen kyseisen merran pitänyt edes olla hyvä.  Järkyttynyt
« Viimeksi muokattu: 26.10.07 - klo:22:19 kirjoittanut Himopilkkijä89 » tallennettu
Allu-Santeri
Jäsen
*
Asuinpaikka: Salo

aleksander_miikka_elias@hotmail.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #14 : 26.10.07 - klo:22:10 »

On se.
Itse vertaan sitä samaan kuin katiska kalastus.
 Hymyilee
tallennettu
Sivuja: [1] 2 | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.2 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi Juha Söderholm                 (C) Pilkki.info