Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
22.11.08 - klo:17:01

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku

Kalastustukku

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Pilkki- ja onkifoorumi
|-+  Yleinen keskustelu
| |-+  Yleinen kalastuskeskustelu
| | |-+  Paljonko pitää olla jäätä, että uskaltaudut pilkille?
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Paljonko pitää olla jäätä, että uskaltaudut pilkille?  (Luettu 966 kertaa)
esal
Jäsen
*
Asuinpaikka: Joensuu

Profiili
« : 27.12.06 - klo:20:47 »

Paljonko pitää olla jäätä, että uskallatte mennä pilkille?
Mulla on rajana se vähintään 4,5 scm. Heikommilla jäillä en pilkille lähde.
Mieluiten saisi olla kuitenkin yli kymmenen senttiä, tuntuu ainakin paljon turvallisemmalta. Hymyilee
tallennettu
The JuQ
Jäsen
*
Asuinpaikka: joensuu,

jakkara

kalastajajuQ@hotmail.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #1 : 27.12.06 - klo:22:02 »

Senmonen 5cm is aika hyvä raja. En kuitenkaan kauheen syvälle lähe ennenkuin on yli 8cm.
Ja kyllä se jää rupesi narisemaan, kun kolme henkilöö oli vierekkäin jäällä. Ja jäätä oli yli 10cm Hymyilee
tallennettu

Vihaan lunta jäällä.
Atte
Jäsen
*
Asuinpaikka: Nokia

atte89@luukku.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #2 : 27.12.06 - klo:22:25 »

Ei ole mitään tarkkaa rajaa. Sen verran ainakin että ei rutise jalkojen alla eikä pahasti taivu. 5-10 cm...
tallennettu
Jussi07
Jäsen
*
Asuinpaikka: Raahe/Olkijoki

Viime vuoden pannukarkeat

Profiili Sähköposti
« Vastaus #3 : 02.01.07 - klo:23:20 »

10cm. Tai pikemminkin niin että ne kestää kävellä. Ainakin se 10cm kestää..
tallennettu

Mehulinko
Jäsen
*
Asuinpaikka: Joutseno

Profiili Sähköposti
« Vastaus #4 : 02.01.07 - klo:23:49 »

10-15cm, ennen en jäille lähde vaikka kestäisi vähemmälläkin paksuudella.
tallennettu
jonski88
« Vastaus #5 : 03.01.07 - klo:10:17 »

4-5cm riittää mulle, tosin silloin jään on oltava kirkasta teräsjäätä.
7-8cm uskaltaa jo liikkua ilman suurempaa varovaisuutta.
tallennettu
Juho_
Jäsen
*
Asuinpaikka: Raahe, Olkijoki

Profiili Sähköposti
« Vastaus #6 : 03.01.07 - klo:13:24 »

Kyllä sitä pitää olla sen kymmenisen senttiä ainakin, että sinne jäälle tulee lähdettyä.. Rannassa ainakin sen 3cm, että ylipääsee paksummille.. Iskee silmää
tallennettu
*Fisustaja*
Jäsen
*
Asuinpaikka: Kärppälä

oujee..

Fisustaja_@hotmail.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #7 : 03.01.07 - klo:19:12 »

Kyllä viitisen senttiäkin riittäisi... äiti tosin on hieman erimieltä.  Virnistää
tallennettu

Määitte.
kireitä siimoja
Jäsen
*
Asuinpaikka: Pröttikylä

Profiili
« Vastaus #8 : 03.01.07 - klo:19:36 »

Yleensä lähden jäälle vasta kun muut ovat käyneet siellä.

7-10 cm taitaa olla mulle sopiva jään paksuus.

Kaverin kanssa voi mennä ohuemmallekin jäälle.  Tutussa paikassa  (esim. mökinranta) voi mennä ohuemmallekin jäälle,  vaikka vettä on jään alla useampikin metri. Sitä tietää pääsevänsä lämpimään pian , jos tipahtaa jäihin.

Olen kuullut tutulta yhden aika karmean hukkumistapauksen. Otan varmanpäälle ja menen jäälle yleensä vasta, kun se kestää varmasti. Ei ole mitään hinkua iltiksen tai vastaavan kanteen.
tallennettu
temesi
« Vastaus #9 : 04.01.07 - klo:13:10 »

Siinä vähän 5cm molemmin puolin on aina ollut jäätä kun olen mennyt. Pilkkipaikkani on erittäin suosittu ja siihen suureen joukkoon mahtuu muutamia itseni kaltaisia himopilkkijöitä. Autolla kun ajan aina ohi siitä paikasta niin katson onko porukka mennyt jäälle. Ne käy aina kokeilemassa jään paksuutta, eli seuraan vaan koska ne menevät ja sitten ite perässä.

Keväällä kerran olin aamupäivästä menny jäälle ja iltapäivällä kun lähdin pois niin oli aurinko sulattanut sen verran että sai kävellä ylämäkeen koko ajan, jää notkui kuin riippusilta alla ja jos olisi pysähtynyt niin läpi olisi mennyt, sen lisäksi oli 10cm railo aamupäivästä levinnyt sen verran että vauhtia sai hieman ottaa kun hyppäsi avoveden yli.
Jäälautalla tuli oltua, se on niin sairaan kovaa syöntiä aina silloin et kiva pilkkiä ja muistan että on t-paidallakin joskus pilkitty...
tallennettu
kevytkalastaja
Yleisvalvoja
Jäsen
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #10 : 08.01.07 - klo:00:05 »

Niin paljon, että ei läpi solahda. Jään laadusta riippuen 3-10cm, pahoin puikkoontunutta lukuunottamatta. Kevään puikkojää onkin sitten jo sellaista, että aikuinen mies humpsahtaa moisesta helposti läpi, vaikka sitä olisi puoli metriä..
Järki jäässä jäälle.
tallennettu
masa
Jäsen
*
Asuinpaikka: Liminka(ketunmaa)

Profiili
« Vastaus #11 : 13.01.07 - klo:14:59 »

5 sentin teräsjäälle menen,mutta jos se on 5cm kevät jäätä niin silloin jään odottamaan että pääsee virvelöimään.
tallennettu

elämän a ja o välissä äl ja koo
Allu-Santeri
Jäsen
*
Asuinpaikka: Salo

aleksander_miikka_elias@hotmail.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #12 : 13.01.07 - klo:20:26 »

Silloin uskallan mennä kun näen että oma pappani on laittanut jo verkot ja tallustellut sinne. Ja varmistukseksi kysyn vielä, että onko jää vahvistunut vaiko heikentynyt:D
« Viimeksi muokattu: 12.02.07 - klo:19:58 kirjoittanut Pepe_London » tallennettu
Atte
Jäsen
*
Asuinpaikka: Nokia

atte89@luukku.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #13 : 15.01.07 - klo:18:14 »

Viikonloppuna kun olin pilkillä niin jäätä oli vähimmillään 3,5 cm, keskimäärin kuitenkin oli jtn 8 cm.
tallennettu
Toge
Jäsen
*
Asuinpaikka: Vantaa

toge_382@hotmail.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #14 : 16.01.07 - klo:17:01 »

Minä olen sen verran pelokas tuon jään kanssa että kyllä se parempi olis löytyä se vähintään kymmenisen senttiä että mä lähden sinne jäänne kekkaloimaan ja silloinkin vielä menen siellä jäällä tunnustellen ja varoen  Hymyilee
tallennettu
Sivuja: [1] 2 | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.2 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi Juha Söderholm                 (C) Pilkki.info