Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
29.08.08 - klo:09:32

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku

Kalastustukku

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Pilkki- ja onkifoorumi
|-+  Yleinen keskustelu
| |-+  Yleinen kalastuskeskustelu
| | |-+  Paljonko pitää olla jäätä, että uskaltaudut pilkille?
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Paljonko pitää olla jäätä, että uskaltaudut pilkille?  (Luettu 780 kertaa)
okeido
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #15 : 12.02.07 - klo:19:15 »

Riippuu jään laadusta. Jos on uutta kirkasta terästä, niin 5 cm riittää. Silloin tosin olen liitoitellun varovainen ja kairailen kulkiessani. Usein odotan, että muut ehtivät jäille ensin. Paksuudesta ja vuodenajasta riippumatta kuljen kelluntapuvussa ja naskaleissa - sen on oppinut kun tutulla paikalla on kerran tippunut jäihin, vaikka ympärillä oli puolisen metriä teräsjäätä:)
tallennettu
rolli92
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #16 : 03.12.07 - klo:16:10 »

Kertokaapas muuten mitä pidätte ehdottomana alarajana jään paksuudessa, että uskallatte jäälle lähteä toikkaroimaan?
tallennettu
Himopilkkijä89
Jäsen
*

atte89@luukku.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #17 : 03.12.07 - klo:16:41 »

Kertokaapas muuten mitä pidätte ehdottomana alarajana jään paksuudessa, että uskallatte jäälle lähteä toikkaroimaan?
http://www.pilkki.info/keskustelu/yleinen-kalastuskeskustelu/paljonko-pitaa-olla-jaata-etta-uskaltaudut-pilkille/0/

EDIT: heitetty nämä pari viestiä oikeaan aiheeseen...
« Viimeksi muokattu: 03.12.07 - klo:17:43 kirjoittanut Tonnikala85 » tallennettu

Jäitä odotellessa
Mikko10
Yleisvalvoja
Jäsen
*

6.84kg

Profiili
« Vastaus #18 : 03.12.07 - klo:16:51 »

En ole kokenut pilkkimies joten vähintään 7-10cm pitää olla. Sen verran pelokas olen tuon jään suhteen Hymyilee leveästi
tallennettu

Atho
Jäsen
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #19 : 03.12.07 - klo:17:08 »

Teräsjäätä yli 7 cm. Silloinkin koko ajan kairaan ja testaan jäänpaksuutta että varmasti kestää.
tallennettu

jakezu
Jäsen
*

Henkeen ja vereen pystypilkkijä! ;)

jas_ka_95@hotmail.com
Profiili
« Vastaus #20 : 03.12.07 - klo:18:13 »

mä meen pilkille jos 5 cm. teräsjäätä.
tallennettu
igors
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #21 : 03.12.07 - klo:20:16 »

Mielestäni tuollainen viisi senttiä on vielä aika heikkoa jäätä.  Sehän on suurinpiirtein samanverran kuin on tulitikkuaskin pituusmitta. Sellaiselle jäälle en kyllä lähtisi vaikka olisikin kelluntapuku päällä.  Nythän täytyy kuitenkin pitää mielessä että mikäli rannasta lähtiessä on juuri tuonverran jään paksuus niin se voi jo pienenkin matkan päässä, virtauksien ym. seikkojen johdosta olla aivan toista. Täytynee varmaan oikein tarkemmin mitata kuinka paksua jäätä ihan oikeasti olen vielä veneen kanssa murtanut kun merelle olen jäitä rikkomalla veneen kanssa mennyt.  Tuntutuisikin ihan hauskalta seikalta että toinen kalamies menisi kävellen siitä vähän matkan päästä mistä minä menisin veneellä  Hymyilee leveästi

Joka tapauksessa itse olen senverran arka (tai viisas) että katson kyllä tarkasti tuon jään paksuuden, suosittelen sitä muillekin.   
tallennettu

vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia.
rolli92
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #22 : 04.12.07 - klo:08:09 »

Koulussa laskeskeltiin joskus, että 2cm teräsjäätä kantaisi periaatteessa 70kg pilkkijän... Mitään hajua ei ole miten lasketaan... Mutta en kyllä ihan 2cm jäälle lähde.
tallennettu
Epeli.
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #23 : 04.12.07 - klo:12:28 »

5 senttisellä olen jo tänä syksynä käynyt pilkillä ja täällä vaan kirjoittelen.
tallennettu
Yuzzi
Jäsen
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #24 : 06.01.08 - klo:20:43 »

5cm riittää, paitsi merellä mieluusti sen 7-8cm. Hyvin on kestänyt.
tallennettu
mika922
Jäsen
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #25 : 06.01.08 - klo:21:13 »

Itselleni riitäisi hyvin 6cm(en vielä 5cm:ssä uskalla), mutta isälle riittää vasta 10cm ja kyyti tulee isältä, eli pilkille ei pääse kuin vasta kun on 10cm jäätä.
tallennettu
GUSy
Jäsen
*

lindholmrasmus@hotmail.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #26 : 07.01.08 - klo:13:52 »

Finnträsk Kirkkonummi 5cm jäätä. Isommat järvet auki tai osittain jäässä. Nyt tuli luntakin ja keskiviikkona plussaa.. No, kyllä se tästä.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.2 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!

Uistelu, Kalastus, Pelikonsolit, Liikkeenjohdon konsultointi, ATK-Yrityspalvelut, Jerkit, Kalastus keskustelut, Kalasaaliit, Alamitat, Vesivahinko, Kalastus keskustelut, Antiikki, Alvar Aalto, Tuolit, Ilmalämpöpumppu, Mitsubishi Ilmalämpöpumppu, Panasonic ilmalämpöpumppu, Yrityssaneeraus, ATK-huolto, Ylläpitopalvelut, ATK-suunnittelu, Vakiointi, ATK-tuki, Jäähdytyslaitteet, Ilmankostuttimet, Ilmankuivaimet

WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi Juha Söderholm             (C) Pilkki.info ja Onginta.info