Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
22.11.08 - klo:14:49

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku

Kalastustukku

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Pilkki- ja onkifoorumi
|-+  Yleinen keskustelu
| |-+  Yleinen kalastuskeskustelu
| | |-+  Taisteluhaluisin kala ongessa?
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Taisteluhaluisin kala ongessa?  (Luettu 350 kertaa)
igors
Jäsen
*
Asuinpaikka: pori

Profiili
« : 03.06.07 - klo:13:41 »

Kaikilla meillä on varmaan muistissa onkimatkoilta kalastus jossa kala oli jopa mahdollisesti viemässä koko ongen mennessään. Mutta mikä oli se kala joka sai sinun sykkeesi eniten nousemaan.  Mahdollisuuksiahan on paljon.  Iso ahven on kova sana ongen päässä, säynäs ja toutain oikeita tappelijoita, lahna, sitä ei voi jättää listoilta.  Sitten kyllä täytyy ottaa huomioon vielä sentapaiset "harvinaisuudet" kuin hauki ja kuha?   Ainakin pienehkö hauki, aina pariin kiloon saakka, ottaa ihan mielellään mato-onkeenkin kiinni.  Kuhasta en ole ihan varma mutta uskoakseni sellainenkin on täysin mahdollista saada myös mato-ongella.  Joku (mahdollisesti esal) voisi tehdä tästä sellaisen kyselyn jossa näitä vaihto-ehtoja voisi ruksata. ( En tiedä miten moinen tehdään) 

Itselläni on varmaankin pahin tappelija ollut ankerias?  Paino noin puolitoista kiloa.  Kun se nappasi kiinni niin luulin ensin että onki oli jäänyt kiveen kiinni pohjassa.  Siis ei milliäkään ensin periksi.  Sitten hitaasti vetämällä nousi ylös ja peloitti minut kyllä pahanpäiväisesti.  Onnekseni oli paksua siimaa silloin ongessa, muuten olisi kyllä siima mennyt poikki.
tallennettu

vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia.
masa
Jäsen
*
Asuinpaikka: Liminka(ketunmaa)

Profiili
« Vastaus #1 : 03.06.07 - klo:18:08 »

melkein kilon ahven on todella kova laittaan vastaan. Jos on ihan löysä vapa niin semmonen ahven saattaa päästä pakoon.
tallennettu

elämän a ja o välissä äl ja koo
Tonnikala85
Hallitseva Punaniska
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Asuinpaikka: Jurva

tonnikal@mbnet.fi
Profiili Sähköposti
« Vastaus #2 : 03.06.07 - klo:22:29 »

Kyllä se oli tuo 1,275kg ahven tuossa vuosi kymmen sitten, kun se otti 5m mato-onkeen. Kyllä hetki aikaa siima vinkui mukavasti ja jännitti, kun vavan kärkikin kävi välillä veden alla. Mutta loppujen lopuksi saatiin se haaviin ja voitin sitten vielä sen vuoden suurimman ahvenen palkinnon seuran kisasta Hymyilee
tallennettu

igors
Jäsen
*
Asuinpaikka: pori

Profiili
« Vastaus #3 : 04.06.07 - klo:08:25 »

Itsekin olen kuullut että iso ahven olisi oikea peto siellä ongen toisessa päässä.  Harmi että itselläni tuon suurimman ahvenen koko taitaa olla puolenkilon huonommalla puolella.  Sen kyllä uskon että kiloinen ahven voittaisi taisteluhaluissaan kahden kilon hauen. Mikäli vapa vielä on ilman kelaa niin siinäpä sitten varmaan onkin ollut taiteilemista.
tallennettu

vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia.
Kasankin
« Vastaus #4 : 04.06.07 - klo:09:34 »

Ilkein kaiveri ongenpäässä on mulla ollut ankerias, vispas sit siihen malliin että meinas ongenvapa lähtee lapasista  Hymyilee leveästi oliskohan ollut reilun kilon käärme  Virnistää, toiseksi tulee 2 kg lahna.
tallennettu
Toge
Jäsen
*
Asuinpaikka: Vantaa

toge_382@hotmail.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #5 : 04.06.07 - klo:12:57 »

Toutaimet on ollut todella kovia siiman päässä sekä 1,1kg ahven oli aivan mahdoton menijä  Hymyilee

Mut täytyy kyllä myöntää että suurin vastus tavallisen keppiongen päässä on ollut varmasti kijolohi..
tallennettu
Taho
Jäsen
*
Asuinpaikka: Järvenpää

Profiili Sähköposti
« Vastaus #6 : 06.06.07 - klo:22:35 »

1.suutari
2.särki
3.säyne/sorva

Miksiköhän kaikki alkaa S-kirjaimella?
« Viimeksi muokattu: 19.06.07 - klo:23:04 kirjoittanut Atho » tallennettu

esal
Jäsen
*
Asuinpaikka: Joensuu

Profiili
« Vastaus #7 : 06.06.07 - klo:22:49 »

Minun tähänastisesti suurin taistelija siiman toisessa päässä on tuo ennätysahveneni, noin 500 grammaa se painoi.

Saattaa johtua siitä että oli hankala saada ylös, kun olin silloin saaressa, jonka rannalla oli pari metriä vedenpinnasta korkea kallio. Sinne piti siis se ahven saada, pakko oli silloin mennä toisesta  paikasta nostamaan se ahven. Muistan vieläkin sen tunteen, kun ensin juttelin isän kanssa ja rupesin vaihtamaan kohon paikkaa, se oli aivan kallion juuressa ja luulin, että oli juuttunut koukku kivenkoloon. Kun rupesin nostamaan, se alkoikin potkia. Virnistää
tallennettu
Mikko10
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Asuinpaikka: Pori

Säyne-enkka kesältä -08

Profiili
« Vastaus #8 : 06.06.07 - klo:23:14 »

Itselläni ainakin ollut 470g särki. Oli aivan mahdoton väsyteltävä. Toisena tulee nuo vähän isommat ahvenet ja lahnat.
tallennettu

jrc
« Vastaus #9 : 08.06.07 - klo:18:47 »

Kyllä ne karpit on kovimpaa menneet ja sit tietysti suutarit,kun hennommat vehkeet.
tallennettu
The JuQ
Jäsen
*
Asuinpaikka: joensuu,

jakkara

kalastajajuQ@hotmail.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #10 : 19.06.07 - klo:10:46 »

Kyllä aika kovaa taisteli 1.1kg lahna. Ihan mukava näkönen kun vapa taipuu veteen asti  Hymyilee
tallennettu

Vihaan lunta jäällä.
haukka-1
Jäsen
*
Asuinpaikka: Karjalohja

aikamoinen jöötti

Profiili
« Vastaus #11 : 19.06.07 - klo:16:37 »

Kyllä minun mielestä yksi kovimpiin kiskojiin lukeutuu kyllä suutari, puoelta kilosta ylöspäin. Itse en ole saanut yhtään mutta juhannuksena olisi tarkoitus mennä yrittämään.
tallennettu
Allu-Santeri
Jäsen
*
Asuinpaikka: Salo

aleksander_miikka_elias@hotmail.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #12 : 19.06.07 - klo:18:28 »

1. suutari
2. säyne
3. lahna
4. ahven
5.sorva

Edit: unohdin siis ykkönen ehdottomasti suutari. Hymyilee
« Viimeksi muokattu: 19.06.07 - klo:22:36 kirjoittanut Pepe_London » tallennettu
esal
Jäsen
*
Asuinpaikka: Joensuu

Profiili
« Vastaus #13 : 19.06.07 - klo:18:45 »

Kyllä tuolla Marttisenjärvellä saamani 0,8 kilon painoinen hauki on tähän saa minun listoilla ykköspaikalle! Otti nimittäin todella kovia syöksyjä taaksepäin.
tallennettu
Nipa
Jäsen
*
Asuinpaikka: Vammala, Stormi

niba__92@hotmail.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #14 : 19.06.07 - klo:21:02 »

Kyllä minun mielestä yksi kovimpiin kiskojiin lukeutuu kyllä suutari, puoelta kilosta ylöspäin. Itse en ole saanut yhtään mutta juhannuksena olisi tarkoitus mennä yrittämään.
Miten voit tietää jos et ole yhtään saanut?  Huh
tallennettu

Aloittelija.
Sivuja: [1] 2 | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.2 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi Juha Söderholm                 (C) Pilkki.info