Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
05.09.08 - klo:09:41

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku

Kalastustukku

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Pilkki- ja onkifoorumi
|-+  Yleinen keskustelu
| |-+  Yleinen kalastuskeskustelu
| | |-+  Tuulen vaikutus kalansaantiin.
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Tuulen vaikutus kalansaantiin.  (Luettu 161 kertaa)
igors
Jäsen
*

Profiili
« : 20.07.07 - klo:15:18 »

Miten tuuli ja lähinnä tuulen suunta vaikuttaa kalapaikkasi valintaan?  Itse yleensä olen pitänyt parempana paikkana sellaista mihin tuuli käy. Toisin sanoen pyrin katsomaan sellaisen paikan missä tuuli on vasten kasvojani.  Jotenkin samaa periaatetta noudan myös kun olen heittelemässä.  Tätä aihetta olenkin jo sivunnut yhdessä reissuraportissa jossa olimme Mikon kanssa tuulen suojaisella puolella kun todennäköisesti  Iskee silmää sitten olisi kalaa saanut paremmin tuulen puoleiselta rannalta. Katsotko mistä tuuli puhaltaa kun menet ongelle ja vaikuttaako se sinun kalapaikkasi valintaan?

Lainaus itseltä:" ...... Viimeksi kun olimme Mikon kanssa Kallossa niin luulisin että tuuli oli väärästä suunnasta.  Mikäli oikein muistelen niin aikoinaan vanhat ukot oli sitä mieltä että kallosta sai parhaiten kaloja kun oli pohjoistuuli.  Nyt kun siellä viimeksi olimme niin tuuli oli kyllä lähinnä etelästä päin.  Ehkä? siitä johtuikin että ei sieltä oikeastaan kukaan kalaa tuntunut saavan vaikka kalastajia siellä kyllä paljon olikin. Tämä tuuli olisi taas parhaiten sopinut Reposaaren sillalle ja siellä vielä meren puolle. Tämä siis minun käsitykseni.  Olisimme varmaan sinne ajaneetkin mutta kun matoja oli niin vähän niin sen takia ei olisi sinne enään kannattanut mennä."...

« Viimeksi muokattu: 20.07.07 - klo:15:28 kirjoittanut igors » tallennettu

vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia.
ff8728
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #1 : 22.07.07 - klo:17:28 »

Vaikuttaakohan kuun kehitys kalansaantiin myöskin. Kuuntelin huonosti kun eräs onkimies puheli kalan innostuvan syömään kun kuu on ohut sirppi, siitä pari viikkoa kalan pitäisi syödä. Oliskohan se sen kasvavan kuun alkuaikoihin? Monen tekijän summa vissiin kalan syönti innokkuus?
tallennettu
Himopilkkijä89
Jäsen
*

atte89@luukku.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #2 : 23.07.07 - klo:18:21 »

Käsittääkseni puolikuun aikaan kalaa tulee parhaiten, näin olen lukenut. Käytännössä en kuitenkaan ole havainnut kuulla olevan mitään merkitystä, pilkinnässä siis.

Tuulen suunnasta en osaa oikein sanoa mitään, mutta kai se tuuli ainakin siten vaikuttaa, että kovalla tuulella vesi sekoittuu ja näin kalat saattavat vaihtaa uintisyvyyttä, useimmiten menevät kai syvään. Vastaavasti tyynellä ilmalla kalat menevät pintaan?
tallennettu

Jäitä odotellessa
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.2 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!

Uistelu, Kalastus, Pelikonsolit, Liikkeenjohdon konsultointi, ATK-Yrityspalvelut, Jerkit, Kalastus keskustelut, Kalasaaliit, Alamitat, Vesivahinko, Kalastus keskustelut, Antiikki, Alvar Aalto, Tuolit, Ilmalämpöpumppu, Mitsubishi Ilmalämpöpumppu, Panasonic ilmalämpöpumppu, Yrityssaneeraus, ATK-huolto, Ylläpitopalvelut, ATK-suunnittelu, Vakiointi, ATK-tuki, Jäähdytyslaitteet, Ilmankostuttimet, Ilmankuivaimet

WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi Juha Söderholm             (C) Pilkki.info ja Onginta.info