Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
30.07.10 - klo:16:23

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku

Kalastustukku

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Pilkki- ja onkifoorumi
|-+  Kalalajit
| |-+  Yleistä keskustelua kalalajeista
| | |-+  Simpun tunnistustehtävä
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Simpun tunnistustehtävä  (Luettu 521 kertaa)
Vastaranta
Jäsen
*

Profiili
« : 02.02.10 - klo:17:10 »

Osaatteko kertoa tämän simpun tarkemman lajin? Se tarttui kahdesti mato-onkeeni loppukesällä tuolla Naantalin rannassa. Yritin tunnistaa sitä eri kuvista ja kivisimppu muistuttaa ehkä eniten tätä kalaa, mutta ei tuossa minun kalassani ole noin kirjavia eviä...
Kivisimpun kuva: http://www.skesdevel.org.test.mediatraffic.fi/files/kalalajit/kivisimppu2.jpg

Ja tässä minun saamani kalan kuva:

* sinppu.jpg (29.09 kilotavua, 604x349 - tarkasteltu 81 kertaa.)
tallennettu
Allu-Santeri
Jäsen
*

Niin se vain menee...

aleksander_ratto@hotmail.fi
Profiili Sähköposti
« Vastaus #1 : 02.02.10 - klo:18:33 »

Mustatokko tai mustakitatokko. Veikkaan ensimmäistä, koska toi mustakitatokko on ihan uus tulokas laji.  Hymyilee Ei ole simppuu nähnytkää. Tosin värityksen puolesta voisi ollakkin mustakitatokko, omat mustatokot ovat olleet tämän värisiä:

Näin kun vertaan meijän tokkoja keskenään niin nyt kyl kallistun sittenkin tohon uuteen tulokas lajiin mustakitatokkoon. Selästäkin mun kalalla yks evä vähemmän.
« Viimeksi muokattu: 02.02.10 - klo:18:35 kirjoittanut Allu-Santeri » tallennettu
Vastaranta
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #2 : 02.02.10 - klo:19:02 »

Kiitos vastauksesta. Mulla ja kaverilla meni lajintunnistus siis ihan pieleen Hymyilee Mutta onko tuolla sinunkin tokollasi toinen selkäevä? Näyttää vaan olevan selkää vasten?
Mustakitatokko: http://fi.wikipedia.org/wiki/Mustakitatokko
Näyttää kovin erilaiselta enkä muista tuota toista rintaeväparia omalta saaliiltani. Mutta hyvä, että pääsin tunnistuksessa edes oikeaan kalaryhmään.
Ja juu, valitettavasti mun kuva on otettu iltahämärissä auringonlaskun aikaan jonka takia värit eivät näy täysin selvästi, mutta todella tumma se oli.. .ja jostain syystä sen nahka/suomut jättivät mustaa väriä mun ihoon.
tallennettu
Allu-Santeri
Jäsen
*

Niin se vain menee...

Profiili Sähköposti
« Vastaus #3 : 02.02.10 - klo:20:24 »

Kyllä tolla on sittenkin joo toinen selkäevä kun tarkemmin katsoo. Tosin mun kala ei jättänyt mustaa väriä käsiin.
Ja toinen rintaeväpari taitaa olla kyl tolla? Kyljessä edessä ja sen alla. Mulla ei ole kuin tossa kiduskannen takana alla.

Mä luulen iha oikeasti, että oot saanut hieman harvinaisemman kaverin onkees sitten peräti kaksi kertaa jopa.  Virnistää Heititkö takaisin vai teitkö karhunpalveluksen ja heikensit kampeloiden elintilaa? Kilpailee samasta ravinnosta kuin kampela ja voittaa sen ravintokilpailussa.  Vaikenee
tallennettu
Vastaranta
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #4 : 02.02.10 - klo:20:39 »

Heitin takaisin mereen. En tiedä mitä se musta väri oli(oliko pohjamutaa vai irtosiko sen nahasta jotain), mutta kala oli todella nihkeä. Se oikein liimaantui kämmeneen kiinni kun sitä irroitti koukusta. Karhunpalveluksistä en tiennyt kun ei ollut mitään käryä mikä kala oli kyseessä. Hauskannäköinen kala ja sain silloin kasvatettua saatujen kalalajien määrää taas yhdellä. Nyt se taitaa olla jotain 7-8- luokkaa Hymyilee (Mä lasken kaikkki hopeiset kalat särjiksi... eli ei mitään tietoa vaikka olisin saanut enemmänkin kalalajeja ylös asti)
edit: kai kaikilla kaloilla on pari rintaeväparia? siis rinta- ja kylkievät?
tallennettu
Allu-Santeri
Jäsen
*

Niin se vain menee...

Profiili Sähköposti
« Vastaus #5 : 02.02.10 - klo:22:07 »

Heitin takaisin mereen. En tiedä mitä se musta väri oli(oliko pohjamutaa vai irtosiko sen nahasta jotain), mutta kala oli todella nihkeä. Se oikein liimaantui kämmeneen kiinni kun sitä irroitti koukusta. Karhunpalveluksistä en tiennyt kun ei ollut mitään käryä mikä kala oli kyseessä. Hauskannäköinen kala ja sain silloin kasvatettua saatujen kalalajien määrää taas yhdellä. Nyt se taitaa olla jotain 7-8- luokkaa Hymyilee (Mä lasken kaikkki hopeiset kalat särjiksi... eli ei mitään tietoa vaikka olisin saanut enemmänkin kalalajeja ylös asti)
edit: kai kaikilla kaloilla on pari rintaeväparia? siis rinta- ja kylkievät?

Tolta mun tokolta ainakin puuttuu kylkievät.  Virnistää
tallennettu
Vastaranta
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #6 : 02.02.10 - klo:22:13 »

Totta Huh En ole laskenut noiden evien lukumäärää muilta kun leikkuupöydälle päätyneiltä kaloilta. Niillä on kaikilla ollut rinta- ja kylkievät.
tallennettu
Vastaranta
Jäsen
*

Profiili
« Vastaus #7 : 06.02.10 - klo:22:24 »

Oli pakko lähettää kuva vielä riista- ja kalatalouden tutkimuslaitokselle. Sieltä tuli tuomio, että kyseessä on mustatokko. Kuulemma tuo värin irtoaminen käteen tukee asiaa.
Ja näyttää muuten, että sun mustatokossa on kylkievä revennyt irti.
tallennettu
Allu-Santeri
Jäsen
*

Niin se vain menee...

Profiili Sähköposti
« Vastaus #8 : 07.02.10 - klo:13:48 »

Joo voi olla hyvinkin. Itse en sitä kyllä ole repinyt irti.  Hymyilee leveästi No hyvä, että tuli varmistus asiaan.  Hymyilee
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.2 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!

Uistelu, Kalastus, Pelikonsolit, Liikkeenjohdon konsultointi, ATK-Yrityspalvelut, Jerkit, Kalastus keskustelut, Kalasaaliit, Alamitat, Vesivahinko, Kalastus keskustelut, Antiikki, Alvar Aalto, Tuolit, Ilmalämpöpumppu, Mitsubishi Ilmalämpöpumppu, Panasonic ilmalämpöpumppu, Yrityssaneeraus, ATK-huolto, Ylläpitopalvelut, ATK-suunnittelu, Vakiointi, ATK-tuki, Jäähdytyslaitteet, Ilmankostuttimet, Ilmankuivaimet

WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi Juha Söderholm             (C) Pilkki.info ja Onginta.info